Trh pikapov na Slovensku stále rastie a hoci je ôsmy Hilux známym autom, prichádza v novej športovejšej výbave. S tou športovosťou je však opatrný.
Pikapy sú pre väčšinu vodičov nezmyselným kusom kovu, ktorého potenciál nikdy naplno nevyužijú. No stačí vyjsť za hranice hlavného mesta a začnú sa objavovať čoraz častejšie. A Hilux nie je výnimkou.
Ľudia ho milujú pre svoje ikonické meno, v relácii Top Gear zahviezdil hneď niekoľkokrát, ale aj pre jeho charakter. A i keď ho asi nikdy nebudeme potrebovať, obľúbili sme si ho aj my.
Nová fullka
Doteraz bola najvyššou dostupnou výbavou verzia Invincible Sport, čo už ale niekoľko mesiacov neplatí. Do popredia sa totiž dostal estetický balík a stupeň výbavy s názvom GR Sport, ktorý Toyota postupne zavádza do celého modelového portfólia.
V praxi to znamená novú mriežku chladiča so špeciálnym vzorom, namiesto znaku je na čele nápis TOYOTA, lemy svetiel sú výraznejšie, 17-palcové disky sú určené špeciálne pre túto výbavu. K tomu hŕstka čiernych prvkov a štýlové červené tlmiče s pružinami.
V interiéri sa GR Sport vyznačuje športovými sedadlami s prešívaním a nápisom GR Sport. K tomu imitácia karbónu, červená dekorácia na palubnej doske a modré náladové svetlo vo dverách. Prečo zvolili modrú farbu k inak červenému interiéru, asi zostane záhadou. A na celkovom dizajne vnútra už cítiť, že aktuálny Hilux má 8 rokov. No vzhľadom na jeho terénne určenie nás mierna zastaranosť nevyrušovala.
Najmä na náklad
Ak budete v tomto aute prevážať svoju štvorčlennú rodinu, vedzte, že ani vo verzii Double Cab, ktorá má najväčšiu kabínu, miesta vzadu nie je úplne najviac. Aj keď na hlavu je ho celkom dosť, na kolená ho s výškou 1,9 metra budete mať len tak-tak. Zadná lavica je určená skôr pre nižších cestujúcich.
Ale povedzme si na rovinu, pikapy vždy boli hlavne o tom, čo majú vzadu. Zadné dvere nie sú napojené na centrál, čo je vychytávka, ktorú by si najvyšší stupeň výbavy jednoznačne zaslúžil. No je možné si ho prikúpiť. Takmer štvorcová nákladová plocha výborne poslúži svojmu účelu a za spomenutie stojí aj roleta a oplastovanie nákladného priestoru.
Poctivá nafta
Aj Hilux so športovým prívlastkom tlačí dopredu 2,8-litrový naftový radový štvorvalec so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, pohonom všetkých kolies a výkonom 204 koní. Spolu s najvyšším krútiacim momentom 500 Newtonmetrov zaručí zrýchlenie na stovku za 10,7 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na maximálnom tempe 175 kilometrov za hodinu.
A ak pôjdete Hiluxom po poľných cestách, pud sebazáchovy môžete nechať doma. Svetlá výška našej konfigurácie je obrovských 31 centimetrov a nechýba ani kovová ochrana motora, prevodovky a aj zadného diferenciálu, ktorá z verzie GR Sport robí skutočne robustné auto. Samozrejme, dynamická jazda s 3,2-tonovým autom v teréne si vyžaduje poctivý tréning, pretože fyziku sa nedá oklamať.
Popracovali na podvozku
Do GR Sport namontovali nové tlmiče s lepším výkonom, lepšou odozvou a dlhšou životnosťou. Predné pružiny okrem toho, že sú červené, sú aj tuhšie a zvládnu toho ešte viac. A celému zážitku dopomáha aj samosvorný diferenciál. A riadenie? Od pikapov sa priamosť neočakáva. Namiesto toho sa pri nižších rýchlostiach celkom namakáte. No ten efekt stojí za to. A za to stojí aj maximálna hĺbka brodenia, ktorá predstavuje úctyhodných 70 centimetrov.
Keď Toyota uvádzala Hilux na trh, dobre vedela, čo robí. A aj vo svojej ôsmej generácii je Hilux s príponou GR Sport je perfektne vyladené auto pre ľudí, ktorí žijú aktívny život a nemajú v pláne prijímať kompromisy.
Základná cena modelu – Toyota Hilux Live Single Cab 150k: 39 060 €
Základná cena testovanej verzie – Toyota Hilux GR Sport Double Cab: 63480 €
Euro NCAP: 3* (2016)
Záruka: 5 rokov / 250 000 kilometrov
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2755 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 150 (204) / 3400 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 500 / 1600-2800 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,7 |
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]: | 8,8 - 10 |
Rozmery a hmotnosti | |
Rozmery nákladného priestoru (dĺžka/šírka/výška po horný okraj korby) [mm]: | 1555/1540/480 |
Objem nádrže [l]: | 80 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 2125 – 2130 |
Rozmer pneumatík: | 265/60 R18 |
Dĺžka [mm]: | 5330 |
Šírka [mm]: | 1855 |
Výška [mm]: | 1810 |
Rázvor [mm]: | 3085 |