Pri Toyote GR86 si zrejme asi nemusíme pripomínať, že ide o auto, ktorého primárnou úlohou je robiť ľudstvu radosť. Dizajnom, technikou, jazdnými vlastnosťami… O to potešujúcejšie vyznie správa, že Toyota sa rozhodla svoj klenot ešte trochu vylepšiť.
Limitovaná edícia Hakone Editon je inšpirovaná japonským kúpeľným mestečkom, v ktorého okolí sa nachádza aj priesmyk s množstvom krásnych zákrut. Zatiaľ je síce určená iba pre americký trh, no postupne sa prostredníctvom individuálneho dovozu možno začne objavovať aj na európskych cestách.
Základom je boxer
Základ zostáva v podstate rovnaký, je tu 2,4-litrový boxer s výkonom 170 kW (228 k) a krútiacim momentom 250 Nm. Štvorvalec sa vyznačuje duálnym vstrekovaním paliva, kedy pri pokojnej jazde vstrekuje benzín nepriamo, no pri vyššom zaťažení prechádza na priamy spôsob vstrekovania paliva. Je to tak kvôli ochladzovaniu náplne valcov, a teda odďaľovaniu detonačného spaľovania.
Vďaka tejto pohonnej jednotke sa môže GR86 pochváliť zrýchlením z 0 na 100 za 6,1 sekundy, ale to nie je až také podstatné. Dôležitejšie sú jazdné vlastnosti v zákrutách a celková komunikatívnosť a ovládateľnosť auta. To je už úloha pre zadný diferenciál typu Torsen. Nechýbajú štvorpiestikové brzdy Brembo, ani tlmiče od firmy Sachs.
Ani nie tisícka
Toyota si aj popri vylepšeniach dala záležať na tom, aby bol model GR86 stále vhodný aj na každodenné jazdenie. Nenájdete tu preto žiadne ultimatívne škrupinové sedadlá ani špeciálne tvarovaný volant. Interiér je síce prísne zameraný na vodiča a dbá na jeho ideálnu polohou za volantom, ale všetko s mierou a s ohľadom na zamerania auta.
Podľa oficiálnych údajov by sa malo vyrobiť iba 860 kusov, no existujú prípady z nedávnej minulosti, kedy Toyota pre veľký záujem navýšila plánovaný objem výroby konkrétneho modelu. Ak by tomu bolo tak aj v tomto prípade, zvýšila by sa šanca, že pár kusov z limitovanej edície a vo farbe Ridge Green uvidíme aj na starom kontinente.