TEST: Renault Clio TCe 130 EDC │ Osobné slnko

895
Zdroj: redakcia

Renault už vyrába piatu generáciu obľúbeného modelu Clio. Po veľmi dobrej štvorke je päťka naozaj míľovým krokom. Kvalita spracovania, vizáž a vlastne väčšina atribútov mu dávajú až dojem prémiovejšieho auta ako v realite, najmä podľa cenovky, je.

Nové Clio je v ponuke výhradne s jednou karosériou. To napríklad oproti tretej generácii znamená stratu dvoch verzií. Je to jednoduché, trojdverák nemal zákazníkov a ak by niekto potreboval dynamickejší vzhľad, musí mu stačiť, že kľučky sú integrované do rámov okna. Deti sa tak na zadné sedadlá nedostanú, pokiaľ nenarastú. A kombi v piatej generácii vypadlo pre zväčšenie Capturu.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Krása sa dá kúpiť

Vizáž Clia sa priblížila modelom Megane a Talisman. Vpredu má tiež takú „slzičku“ od svetiel. Denné svietenie v tvare písmena „C“ je teda potiahnuté až do nárazníka. Bez ohľadu na výbavu disponuje piate Clio LEDkovými prednými svetlami. Je to aj z dôvodu úspory energie a zníženia emisií CO2. Táto úspora je len marginálna, ale z pohľadu celkových predaných kusov to niečo znamená.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Je faktom, že dizajn malého auta sa podaril. A podčiarknúť ho dokáže zvolená výbava. Vizuálnym vrcholom je RS Line, Intens je skôr luxusnejšie zameraná verzia na našom trhu, keďže Initiale Paris si automobilka necháva pre vybrané krajiny.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Dôvod je jednoduchý, znova ide o potenciál konkrétneho trhu. Ale aj tak môže Clio vyzerať honosne. Treba uznať, že kombináciou oranžovej farby, sedemnásťpalcových diskov a chrómových doplnkov získava dávku elegancie.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Kvalita vo vnútri

Nastúpenie sprevádza buchnutie dverí, to je jasné každému. Ale v Cliu je, na rozdiel od plechového zvuku pri predchodcovi, také tlmené. Rovnako aj pri kufri s objemom 340 litrov. Podľa normy VDA je dostatočne veľký a v prípade potreby je možné sklopiť sedadlá, ale to je štandard.

Vpredu je miesta naozaj veľa. Na zadných sedadlách je ho viac, ako by sa dalo od tejto kategórie čakať. Možno pôsobí stiesnenejšie, čo je následok čierneho stropu. Sedenie je rovnako ako volant, pohodlné a vyhrievané. Celkový dojem z interiéru je hlavne o kvalite. Navyše, zvolená kombinácia s bielymi a oranžovými prvkami prístrojovej doske naozaj sekne.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Výrazným krokom vpred je informačno-zábavný systém. Prechod z R-Linku na EasyLink bol najlepšou voľbou Renaultu. Je kombinovaný, v tomto prípade, s aparatúrou Bose. Reaguje omnoho rýchlejšie, intuitívnejšie a ponúka možnosť Google Search, cez ktorý sa úplne ľahko zadávajú cieľové destinácie. Bonusom je ešte Apple CarPlay so zobrazením na celý veľký displej či 360-stupňový obraz zo štyroch kamier.

Najvýkonnejší

RS-ko nebude. To je správa, ktorá už motoristickým svetom otriasla. Najvýkonnejšia verzia bude teda tá, ktorá pod kapotou skrýva 1,3-litrový štvorvalec s turbom. Dosahuje výkon 96 kW (130 k) a cez sedemstupňový automat s dvomi spojkami poháňa prednú nápravu. Taká klasika.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Práve sedemstupňový automat je slabšou stránkou auta. Nie je zlý, ale pri rozbehu vie trochu trhnúť. Potom už funguje ako každý iný automat. Môže za to koncepcia prevodovky a úprava súhry stláčania pedálov eliminuje tento neduh.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Je nutné vyzdvihnúť, ako Clio jazdí. Na sedemnástkach je trochu menej komfortné, ale zároveň dokáže zákruty v meste aj mimo neho prechádzať s bravúrnym chovaním. To všetko so spotrebou, ktorá sa dá bez akýchkoľvek problémov dostať pod 6 litrov.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Za koľko?

Takto vybavené Clio stojí 18 700 eur. To je dvojnásobok základnej ceny, ale stále je to veľmi priaznivá hodnota vzhľadom na naozaj bohatú výbavu a tiež na použitý agregát.

Zdroj: redakcia
Zdroj: redakcia

Reálne vyzerá ako príjemnejšia alternatíva k RS Line. Clio je naozaj vyzreté a dospelé auto. Ak je niekomu malé, môže skúsiť Captur.

Základná cena modelu – Renault Clio Life Sce 65: 9 850 €
Základná cena testovanej verzie – Renault Clio Intens TCe 130 EDC GPF : 16 750 € (testované 18 700 €)
Záruka: 5 rokov/100 000 km

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1333
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96(130)/5 000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:240/2 000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9
Spotreba mesto/mimo/kombi (NEDC) [l/100 km]:6,7–6,9 / 4,3–4,7 / 5,2–5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:340
Objem nádrže [l]:42
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1233
Rozmer pneumatík:205 / 45 R17
Dĺžka [mm]:4050
Šírka [mm]:1798
Výška [mm]:1440
Rázvor [mm]:2583

NEPREHLIADNITE: