Renault Captur prešiel obmenou, ktorá spĺňa všetky aspekty faceliftu. Vylepšil dizajn, aby ho dostal do súčasnosti, no zachoval veci, ktoré máme radi. Ale nielen to.
Crossover s názvom Captur si za tie roky vydobyl silné postavenie vo svojej triede. Prvýkrát uzrel svetlo sveta v roku 2013, kedy sa vyznačoval veľmi oblými tvarmi. Druhá generácia v roku 2019 jeho guľatý imidž vylepšila, no zachovala. Až facelift z tejto jari priniesol nový vietor významných vizuálnych zmien. A podľa nás dobre urobil.

S nadšením sledujeme nové dizajnové smerovanie francúzskeho diamantu, ktoré sa oveľa viac opiera o futuristické línie, no zároveň nezrádza svoj osobitý charakter. Captur po facelifte nie je výnimkou a i keď dostal úplne nové predné svetlomety a vykašľal sa na pôvodný svetelný podpis v tvare písmena C, stále je z neho cítiť jeho pôvod. Svetelný podpis sa po novom ukrýva nižšie po bokoch karosérie a jeho tvary pripomínajú akúsi interpretáciu diamantu.

Predná maska v okolí loga je už len naoko, neprejde cez ňu ani vánok. Ide totiž o súvislý plast. Skutočné chladenie prebieha až mriežkou v nárazníku, ktorá je zas väčšia. Ozaj, a fakt, že logo dostalo nový šat, sme už spomenuli? Zozadu sú zmeny absolútne minimálne. V závislosti od výbavy a regiónu ste doteraz mohli mať Captur s falošnými koncovkami výfukov. To dnes už nie je možné. A iná je aj grafika svetiel vzadu. Napriek tomu, že ich vonkajší tvar zostal bezo zmeny.

Prvá vec, čo v interiéri poteší, je jeho variabilita. Tú, našťastie, nechali po starom. A tak je lavica pre zadných pasažierov posuvná a kufor ponúkne objem v závislosti od dĺžky nôh cestujúcich vzadu. Ak si vyberiete takmer žiadne miesto na nohy, dostanete až 553 litrov v kufri. V opačnom rozpoložení to je 422.

Google k vašim službám
Medzi najbadateľnejšie zmeny interiéru sa budú radiť pravdepodobne multimédiá a celý stredový panel palubnej dosky. Obrazovka narástla, dostala väčšie kompetencie vrátane pripojenia služieb Google. Separátne ovládanie klimatizácie sa mení z otočného na klávesové a volič automatickej prevodovky sa konečne prehupol do nového tisícročia. No a displej pred vodičom? Tiež nový, s rozmerom 10,25 palca, a ukážkovo spracovaný. Poskytuje všetky potrebné údaje, jeho rozhranie hrá škálou farieb a rozlíšenie evokuje pocit, že ste v prémiovej značke.

Aj vy ste si všimli, ako sa v poslednej dobe Renault obul do hybridov? Všetko chcelo istý čas, no v tomto bode už môžeme povedať, že hybridná motorizácia sa im naozaj vydarila. Systém s 1,6-litrovým spaľovacím a ďalším elektrickým motorom sme testovali v najrôznejších modeloch od Mitsubishi Colt až po Daciu Duster. A hoci nie všetky sú na tom výkonovo rovnako, principiálne sú totožné.

Mild-hybrid ako z učebnice
My sme pod kapotou otestovali 158-koňovú verziu, ktorá je zároveň najsilnejšou motorizáciou. Poskytuje najvyšší krútiaci moment 270 Nm a zo stoja vystrelí na stovku za 8,5 sekundy. Vďaka elektromotoru, ktorý pri pohone zohráva významnú úlohu, je vnímaný pocit dynamiky okamžite po zošliapnutí akcelerátora ešte intenzívnejší. No vo všeobecnosti ide hlavne o komfort a tichý chod sústavy, ktoré dodávajú hybridnému Capturu charakter.

























Z hľadiska jazdných vlastností tento malý crossover príjemne prekvapil. Ťažko povedať, či je to pár hybridnými kilami navyše, diskami kolies alebo úpravami na podvozku, no z Capturu sa stalo podstatne dospelejšie auto. Jazda stuhla, autu narástlo sebavedomie a vy zrazu zvládate jazdiť oveľa svižnejšie a zábavnejšie. A to všetko so spotrebou, ktorá rozhodne nepohorší. Náš výsledok 5,4 l/100 km je len dôkazom toho, že Captur dáva zmysel po každej stránke.
Cena modelu od: Renault Captur Evolution TCe 90 – 18 300 eur
Cena testovanej verzie od: Renault Captur Techno mild hybrid 160 EDC – 24 800 eur
EuroNCAP: 4 hviezdy (2024)
Záruka: 5 rokov alebo 100 tkm
Objem motora [cm3]: 1 333
Počet valcov: 4
Výkon motora [kW (k) / ot.]: 116 (158) / 5 500
Najvyšší krút. moment [Nm / ot.]: 270 / 1 800 – 3 750
Maximálna rýchlosť [km/h]: 180
Zrýchlenie 0-100 km/h [s]: 8,5
Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 5,9 – 6,0
Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 373 – 1 427
Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 1 830
Objem batožinového priestoru [l]: 422 – 553
Objem palivovej nádrže [l]: 48
Dĺžka/Šírka/Výška [mm]: 4 239 / 1 797 / 1 575
Rázvor osí kolies [mm]: 2 639