Európou sa aktuálne preháňa plug-in hybridná vlna a bohato elektrifikovaná značka, akou je Peugeot, pri tejto príležitosti určite nemohla chýbať. A či už si o tomto druhu pohonu myslíte svoje, alebo nie, testovanému kombíku strednej triedy dodáva prekvapujúci náboj.
V aktuálnej motorickej palete najelegantnejšieho aktuálne vyrábaného Peugeotu je trochu zložitejšie sa vyznať, takže tieto riadky venujem aj tomu, aby som vám ho kúsok osvetlil. Ste pripravení?
Taká je teória
Začína sa 130-koňovým dieselom, pokračuje 180-koňovou benzínovou jednašestkou. Ponuku však uzatvárajú až tri modely: okrem limitovanej 360-koňovej edície Peugeot Sport je to čisto benzínový, 225-koňový 1,6 PureTech a plug-in hybridný model s rovnakým agregátom a rovnakým výkonom. Načo sú Peugeotu dve rovnako výkonné varianty rovnakého modelu?
Odpoveď je tam, kde ju tušíte: na spotrebu a emisie. Tam, kde sa podľa tabuliek pohybuje bežná benzínová 508 na hranici 7,1 – 7,8 litra na stovku, plug-in by mal v benzínovom režime vedieť len 4,8 až 5,5 litra na stovku, pričom čísla pri plne nabitej batérii mieria ešte vyššie (teda nižšie) – až k deklarovanej spotrebe 1,3 – 1,5 litra na stovku! Čo sa týka emisií CO2, tie spadnú zo 160 – 175 g na 126 – 144 g na kilometer, pri plnej batérii dokonca 28 – 36 g na kilometer.
Letmý pohľad do tabuliek odhalí, možno náhodou a možno nie, že čísla pri vybitom akumulátore sú na jednotky zhodné s tými, ktoré poskytuje slabšia 130-koňová turbodieselová motorizácia. Motív existencie tohto auta by sa teda dal odhaliť nasledovne: Dostávate výkon silného benzínového ústrojenstva s hospodárnosťou a ekológiou základného turbodieselu. A to neznie zle, však?
Taká je prax
Peugeot 508 je na trhu výrazným zjavom prakticky od momentu svojho predstavenia v roku 2018 a za ten čas už nám pod rukami prešlo niekoľko jeho exemplárov. Ak by som mu mal napísať profil na internetovej zoznamke, nazval by som ho elegantným a dynamickým, ale zo srdca skôr pohodlným spoločníkom pre život. No vždy na každý deň.
Do tohto profilu zapadá plug-in hybridná verzia auta veľmi dobre. Vďaka svojej pohonnej jednotke je auto nesmierne tiché a mäkké, čomu prispievajú aj veľmi dobre tvarované a veľmi poctivo masírujúce sedadlá vodiča a spolujazdca. Presne tak, 508 totiž ponúka výbavu, ktorá nie je cudzia skôr prémiovejším automobilkám.
Pokiaľ ide o kvalitu materiálov, spracovanie a dizajn v kabíne, 508 znesie len tie najlepšie štandardy. Pre každodenné používanie je prekvapivo vhodná “klaviatúra” pod displejom infotainmentu, ktorú máte na dosah ruky aj vtedy, keď ju máte opretú o lakťovú opierku. O zbytočne veľkej vzdušnosti sa v kabíne tohto kombi hovoriť úplne nedá, no do pozdĺžneho smeru budete mať dostatok miesta aj vzadu, aj vpredu, aj v batožinovom priestore s objemom nezmenených 530 litrov.
Za to vďačí najmä neveľkej batérii s 11,8 kWh kapacitou, čo postačuje na reálne dosiahnuteľných 44 kilometrov čisto elektrického dojazdu. Tie si môžete načerpať prostredníctvom palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kilowattu alebo dobiť v rámci režimu e-Save z motora na diaľnici, keď zvýšenú spotrebu paliva krátkodobo vymeníte za elektrický dojazd v meste.
Taký je verdikt
Peugeot 508 SW je efektné kombi, ktoré má svoje silné stránky aj inde ako v dizajne. Motor 1,6 PureTech je úsporný aj pri vybitej batérii a po jej nabití funguje ako malý muscle car, čomu ale tiež odpovedá skôr komfortnejšie nastavenie odpruženia. A presne také by veľké luxusné francúzske auto malo byť.
Základná cena modelu – Peugeot 508 SW Active 1,5 Blue HDI 130k EAT8: 30 790 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 508 SW 1,6 GT Hybrid 225k e-EAT8: 44 090 €
Euro NCAP: 5* (2018)
Záruka: 2 roky (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 350 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový + elektromotor |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]: | 133 (180) / 6000 |
Najvyšší výkon elektrického motora [kW (k)]: | 81 (110) / 2500 |
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)] | 165 (225) |
Najvyšší krút. moment sústavy [Nm]: | 360 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 250 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 8,1 |
Spotreba - kombi [l/100 km]: | 1,3 - 1,5 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 487 - 1537 |
Objem nádrže [l]: | 43 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1864 |
Rozmer pneumatík: | 235/45 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4750 |
Šírka [mm]: | 1860 |
Výška [mm]: | 1390 |
Rázvor [mm]: | 2800 |