TEST: Peugeot 508 SW HYBRID | Pán Coulomb

1898
Zdroj: František Pisarovič

Európou sa aktuálne preháňa plug-in hybridná vlna a bohato elektrifikovaná značka, akou je Peugeot, pri tejto príležitosti určite nemohla chýbať. A či už si o tomto druhu pohonu myslíte svoje, alebo nie, testovanému kombíku strednej triedy dodáva prekvapujúci náboj.

V aktuálnej motorickej palete najelegantnejšieho aktuálne vyrábaného Peugeotu je trochu zložitejšie sa vyznať, takže tieto riadky venujem aj tomu, aby som vám ho kúsok osvetlil. Ste pripravení?

Krivky 508, špeciálne v kombíku, skrátka neomrzia
Zdroj: František Pisarovič

Taká je teória

Začína sa 130-koňovým dieselom, pokračuje 180-koňovou benzínovou jednašestkou. Ponuku však uzatvárajú až tri modely: okrem limitovanej 360-koňovej edície Peugeot Sport je to čisto benzínový, 225-koňový 1,6 PureTech a plug-in hybridný model s rovnakým agregátom a rovnakým výkonom. Načo sú Peugeotu dve rovnako výkonné varianty rovnakého modelu?

No ozaj, povedzte sami
Zdroj: František Pisarovič

Odpoveď je tam, kde ju tušíte: na spotrebu a emisie. Tam, kde sa podľa tabuliek pohybuje bežná benzínová 508 na hranici 7,1 – 7,8 litra na stovku, plug-in by mal v benzínovom režime vedieť len 4,8 až 5,5 litra na stovku, pričom čísla pri plne nabitej batérii mieria ešte vyššie (teda nižšie) – až k deklarovanej spotrebe 1,3 – 1,5 litra na stovku! Čo sa týka emisií CO2, tie spadnú zo 160 – 175 g na 126 – 144 g na kilometer, pri plnej batérii dokonca 28 – 36 g na kilometer.

Na svetlejšie, ekologickejšie zajtrajšky!
Zdroj: František Pisarovič

Letmý pohľad do tabuliek odhalí, možno náhodou a možno nie, že čísla pri vybitom akumulátore sú na jednotky zhodné s tými, ktoré poskytuje slabšia 130-koňová turbodieselová motorizácia. Motív existencie tohto auta by sa teda dal odhaliť nasledovne: Dostávate výkon silného benzínového ústrojenstva s hospodárnosťou a ekológiou základného turbodieselu. A to neznie zle, však?

Toto je najviac sexy pozadie v priemysle od čias Audi A7 prvej generácie
Zdroj: František Pisarovič

Taká je prax

Peugeot 508 je na trhu výrazným zjavom prakticky od momentu svojho predstavenia v roku 2018 a za ten čas už nám pod rukami prešlo niekoľko jeho exemplárov. Ak by som mu mal napísať profil na internetovej zoznamke, nazval by som ho elegantným a dynamickým, ale zo srdca skôr pohodlným spoločníkom pre život. No vždy na každý deň.

Interiér je ako kozmická loď, ale prekvapivo praktický
Zdroj: František Pisarovič

Do tohto profilu zapadá plug-in hybridná verzia auta veľmi dobre. Vďaka svojej pohonnej jednotke je auto nesmierne tiché a mäkké, čomu prispievajú aj veľmi dobre tvarované a veľmi poctivo masírujúce sedadlá vodiča a spolujazdca. Presne tak, 508 totiž ponúka výbavu, ktorá nie je cudzia skôr prémiovejším automobilkám.

Ak máte radi volant na kolenách, nemáte problém. Ak máte radi volant vyššie, problém, bohužiaľ, vzniká.
Zdroj: František Pisarovič

Pokiaľ ide o kvalitu materiálov, spracovanie a dizajn v kabíne, 508 znesie len tie najlepšie štandardy. Pre každodenné používanie je prekvapivo vhodná “klaviatúra” pod displejom infotainmentu, ktorú máte na dosah ruky aj vtedy, keď ju máte opretú o lakťovú opierku. O zbytočne veľkej vzdušnosti sa v kabíne tohto kombi hovoriť úplne nedá, no do pozdĺžneho smeru budete mať dostatok miesta aj vzadu, aj vpredu, aj v batožinovom priestore s objemom nezmenených 530 litrov.

Miesta je tu dosť, to však neznamená, že by tu nemohol byť napríklad lepší výhľad. 100 bodov za bezrámové dvere.
Zdroj: František Pisarovič

Za to vďačí najmä neveľkej batérii s 11,8 kWh kapacitou, čo postačuje na reálne dosiahnuteľných 44 kilometrov čisto elektrického dojazdu. Tie si môžete načerpať prostredníctvom palubnej nabíjačky s výkonom 7,4 kilowattu alebo dobiť v rámci režimu e-Save z motora na diaľnici, keď zvýšenú spotrebu paliva krátkodobo vymeníte za elektrický dojazd v meste.

Zdroj: František Pisarovič
Zdroj: František Pisarovič

Taký je verdikt

Peugeot 508 SW je efektné kombi, ktoré má svoje silné stránky aj inde ako v dizajne. Motor 1,6 PureTech je úsporný aj pri vybitej batérii a po jej nabití funguje ako malý muscle car, čomu ale tiež odpovedá skôr komfortnejšie nastavenie odpruženia. A presne také by veľké luxusné francúzske auto malo byť.

Základná cena modelu – Peugeot 508 SW Active 1,5 Blue HDI 130k EAT8: 30 790 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 508 SW 1,6 GT Hybrid 225k e-EAT8: 44 090 €
Euro NCAP: 5* (2018)
Záruka:  2 roky (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 350 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový + elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon spaľovacieho motora [kW (k)/ot./min.]:133 (180) / 6000
Najvyšší výkon elektrického motora [kW (k)]:81 (110) / 2500
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]165 (225)
Najvyšší krút. moment sústavy [Nm]:360
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,1
Spotreba - kombi [l/100 km]:1,3 - 1,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:487 - 1537
Objem nádrže [l]:43
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1864
Rozmer pneumatík:235/45 R18
Dĺžka [mm]:4750
Šírka [mm]:1860
Výška [mm]:1390
Rázvor [mm]:2800