Plug-in hybridná konfigurácia je ďalšou do “sérky” pohonov, ktoré Peugeot v novej 308-ičke ponúka. Je štýlová, je výkonná a spĺňa očakávania dneška.
Peugeot 308 je jedným z najvšestrannejších automobilov dneška. Ak sa pýtate, prečo si to myslíme, odpoveď je jednoduchá. Vyberie si naozaj každý. Až na jeden typ zákazníkov. Ale o tom neskôr. Dôležité je, že kruh sa uzavrel. Otestovali sme benzínový hatchback, vyskúšali sme si aj naftové kombi a teraz prichádza na rad tretí z ponuky. Elektrina a benzín sú dnes in a uzatvárajú trojicu pohonov 308-ičky.
Ak vás zaujíma dizajn, určite si pozrite jeden z našich písaných testov alebo video. Čo sa týka zovňajšku, okrem zásuvky na nabíjanie sa v porovnaní s naftovou 308-ičkou SW nezmenilo v podstate nič. Nabíjačka sa nachádza vzadu na strane vodiča a podporuje nabíjanie “menším” konektorom, ktorý nájdete nanajvýš na 22 kilowattových wallboxoch. Na plné nabitie batérie počas nákupu v potravinách rovno zabudnite. Toto auto je určené na nabíjanie doma či v práci. Pekne pomaly.
Ak mu však venujete približne dve hodinky na 7,4 kilowattovej nabíjačke, získate viac ako 50 reálnych kilometrov dojazdu bez nutnosti spaľovať benzín. A s aspoň trochu nabitou batériou pôjde strmo dolu aj spotreba. Vtedy totiž najlepšie funguje hybridná sústava, ktorá vám zaručí nižšiu spotrebu. My sme nabili obyčajných 16 kilometrov a s touto počiatočnou hodnotou sme následne prešli 80 kilometrov so spotrebou okolo 4 l/100 km.
Ak však nenecháte batérii “ani jeden elektrón”, jazdiť budete za približne 6,3 l/100 km. Toto číslo pre auto tejto veľkosti vôbec nie je na hanbu. Avšak dokazuje, že ak s plug-in hybridom nejazdíte podľa jeho potrieb, viac sa budete tešiť z naftovej jednapäťky BlueHDi.
Rovnako ako hybridná spotreba, aj výkon auta je úchvatný. Elektricko-benzínový pohon ponúka výkon 225 koní a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,7 sekundy. Tabuľkovo to nie je najviac na svete, no jazdná dynamika vás skutočne zabaví. V športovom režime je auto skutočne dravé a o okamžité reakcie sa postarajú práve vysoké otáčky s elektrickým “kopancom”. V kombinácii s menším volantom si na zlomok sekundy tu a ta cítite ako pilot F1. Samozrejme, 308-ička nie je pre pretekárov. No aj majitelia kombíkov si môžu raz za čas vyhodiť z kopýtka.
V podstate, Peugeot 308 SW Hybrid (tak sa označuje napriek tomu, že je plug-in hybrid) má len dve chyby. Prvou je menší kufor, ktorý elektrifikáciou utrpel a prišiel o 60 litrov batožinového priestoru a ponúka “len” 548 litrov. Tou druhou je, že ho nedostanete s pohonom všetkých kolies. A to neplatí len pre hybridnú verziu, ale pre 308-ičku celkovo. Zarytí “štvorkolkáči” sa tak 308-ičke asi vyhnú. Ale všetci ostatní ju ocenia za perfektné jazdné vlastnosti, príjemnú spotrebu a dizajn, ktorý bude ešte roky pútať pohľady.
Ak by vás zaujímal celý test vrátane charakteristiky interiéru a exteriéru, kliknite na:
-
Náš test Peugeot 308 1,2 PureTech
-
Náš test Peugeot 308 SW 1,5 BlueHDi