TEST: Peugeot 3008 1.2 PureTech | Sympatický aj s benzínovým trojvalcom

1120
Zdroj: Redakcia

Ešte nedávno sa stredne veľké SUV pýšili objemnými a výkonnými motormi. Doba sa však mení a pri potrebe vysokého výkonu je často nutné siahnuť po nejakej forme elektrifikácie. Základné motorizácie popritom klesli na úroveň modelov nižšej strednej triedy. Výnimkou nie sú ani trojvalcové motory s objemom okolo jedného litra.

Tento trend sa nevyhol ani úspešnému modelu 3008 od francúzskej značky Peugeot. Benzínové motory reprezentuje potentný štvorvalec s objemom 1,6 litra a ako základ o jeden valec ochudobnená jedna-dvojka, o ktorú bude pravdepodobne medzi kupujúcimi väčší záujem.

Peugeot 3008 rokmi nestratil na svojej atraktivite.
Zdroj: Redakcia

Čas plynie

Nedávny facelift priniesol zmeny, ktoré umožnia 3008 udržať krok s konkurenciou. Najviac viditeľné sú na prednej maske, ktorá sa priblížila novým modelom a dostala vertikálne orientované denné LED svetlá, ťahajúce sa až k spodku nárazníku. Zvyšok auta sa zmenil iba v detailoch.

Maska chladiča s 3D efektom výzoru auta jednoznačne prospela.
Zdroj: Redakcia

Niekoľko malých „ale“

Interiér nemusí dizajnovo sadnúť každému, nemožno mu však uprieť snahu ukázať, že sa veci dajú robiť aj inak. Pohľad dovnútra zaujme, možno až šokuje každého, kto sa s novými modelmi značky Peugeot ešte nestretol.

Kombinácia malého skoseného volantu a vysoko umiestneného prístrojového panela mi fyzicky nesadla.
Zdroj: Redakcia

Vzhľadom na plytké ukotvenie pedálov môže v malom rozsahu nastaviteľného volantu a umiestnenia prístrojového panelu nastať problém pri hľadaní ideálnej polohy. Vodič s výškou do 180 cm by to však mal zvládnuť.

Klavírny lak použitý okolo voliča automatu neprekáža.
Zdroj: Redakcia

Predné sedadlá si zaslúžia pochvalu. Vyzerajú športovejšie, ako v skutočnosti sú, vďaka svojmu tvarovaniu a dlhej sedacej časti ale poskytujú pohodlie na vysokej úrovni. Vzadu sa pasažieri musia uspokojiť so skromnejším priestorom na nohy a nízko umiestnenými sedadlami s kratšími sedákmi.

Vzadu sa musia pasažieri uskromniť vo viacerých smeroch.
Zdroj: Redakcia

Veľké presklené plochy a spätné zrkadlá poskytujú skoro dokonalý výhľad každým smerom. Škoda iba širokých A-stĺpikov, ktoré môžu zakryť postavu chodca v tej najnevhodnejšej chvíli.

Jeden, dva, tri…

Trojvalce už nie sú to, čo bývali. V tomto prípade ide skôr o pozitívne konštatovanie. Tento konkrétny má sýty, skoro až športovo drsný zvuk. Vibrácie motora sú príjemne potlačené do úzadia a sú pozorovateľné iba pri „voľnobehu“. Motor sa rýchlo dostáva do otáčok a prepožičiava autu príjemnú dynamiku, čo platí do rýchlosti 100 km/h a nie príliš zaťaženom aute

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Pri vyšších rýchlostiach, prípadne v „dovolenkovo-naloženom“ móde, je nízky objem už cítiť a pri zrýchľovaní je potrebné sa obrniť troškou trpezlivosti. Odmenou za kompromisnú dynamiku bude slušná spotreba, ktorá na diaľnici nepresiahne osem a na okreskách sedem litrov na 100 km. V meste si auto vypýta v závislosti od hustoty premávky od 6,5 do 10 litrov.

Infotainment nepatrí k tým najintuitívnejším, ale dá sa na neho zvyknúť.
Zdroj: Redakcia

Osemstupňový automat s hydrodynamickým meničom z dielne výrobcu Aisin je zaslúžene pýchou celého koncernu Stellantis. S motorom je výborne zladený, nepodtáča a ani ho zbytočne neženie do vysokých otáčok. Radí jemne, rýchlo a logicky. Ani raz nenastala situácia, v ktorej by potrebovala prevodovka manuálne pomôcť.

Riadenie musím pochváliť za tuhšie nastavený posilňovač, chýbala mi ale aspoň symbolická odozva od predných kolies.

Na digitálnej prístrojovom paneli mi chýbala možnosť trvalého zobrazenia spotreby. Alebo som túto možnosť nenašiel?
Zdroj: Redakcia

Kompromisne nastavený podvozok pôsobí na 18-palcových kolesách tvrdšie, ako by som od SUV očakával. Nerovnosti skôr kopíruje, ako filtruje, a o väčších dierach posádku dokonalo informuje. V zákrutách auto náklonmi nevystraší a prirodzenú nedotáčavosť hneď v zárodku hatí stabilizačný systém.

Verdikt

Peugeot 3008 ani po rokoch nestratil nič zo svojej príťažlivosti. Základná motorizácia 1.2 PureTech napriek svojmu objemu a počtu valcov príjemne prekvapila. V kombinácii so skvelým automatom tvoria chutný celok, navyše zabalený v peknom, modernom obale.

Základná cena modelu – Peugeot 3008 ACTIVE 1.2 PureTech 130k BVM6 : 28 390 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 3008  Allure Pack 1.2 PureTech 130k EAT8: 33 690 €
Záruka: 2 roky bez obmedzenia počtu km (+ rôzne varianty záruk za príplatok)
EuroNCAP: 5* (2016)

Registračná daň: 150 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:3/12
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96(130)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:230/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:188
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,7
Spotreba - kombi [WLTP] [l/100 km]:6,5 - 7,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:520
Objem nádrže [l]:53
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1478
Rozmer pneumatík:225/55 R18
Dĺžka [mm]:4 447
Šírka [mm]:1 841
Výška [mm]:1 620
Rázvor [mm]:2 675

 

Mrkni naše nové video: