TEST: Peugeot 2008 1.5 HDi | Na druhý pokus

4774
Zdroj: Redakcia

Keď prichádzala na svet prvá generácia crossoveru Peugeot 2008, celý ošiaľ okolo malých SUV ešte len naberal na obrátkach. Nešlo o zlé auto, no za jeho dizajnom, jazdnými vlastnosťami či praktickosťou sa nebudeme obzerať s nadšením. V roku 2020 je ale všetko inak a na druhý pokus použili Francúzi pri varení novej generácie rozhodne viac korenia.

Nový Peugeot 2008 vstupuje do éry značky, ktorú definujú zaujímavé maskulínne tvary, nápadité materiály, odvážne riešenia a prekvapivý jazdný komfort.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Žáner malých SUV má bezpochyby svoje limity, no tie je nutné posúvať a do evolúcie zapojiť nielen štýl a dizajn, ale aj zdravý rozum. Ako veľmi sa podarilo modelu 2008 nadpojiť na úspechy bratských SUV 3008 a 5008?

Genetika

Šelma na prednej maske sa môže právom vzpierať hrdosťou. V noci spoznáte 2008 vďaka LED tesákom“, ktoré sa ťahajú pod hlavnými svetlometmi.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Mreža chladiča obsahuje obdĺžnikové cencúle, ktoré mi pripomínajú novodobý dizajn masiek menších modelov BMW a profil definujú ostré „robotie“ línie. V čiernej farbe pomerne výrazne zanikajú. Úprimne sa mi páči, akým smerom sa uberá dizajn značky.

Vzduch

Pri nasadnutí za volant si všimnete pomerne vysoký prah, ktorý je chránený od nečistôt vďaka dverám siahajúcim až po podvozok. Interiér, respektíve palubná doska, vytvára dojem vzdušného a veľmi štedrého priestoru v kabíne.

Palubná doska a interiér sa od vás akosi „odťahujú“ a nechávajú pre vás v kabíne blahodarný životný priestor
Zdroj: Redakcia

Spracovanie materiálov je výborné. Plasty majú jemnú povrchovú úpravu, kovové prvky taktiež a jediné, čo mne osobne prekážalo, bol stredový panel obložený leským plastom. Na ňom je vidieť každý jeden vlas či zrnko prachu. Veľmi vítam návrat nápaditých textílií do interiéru. Kým ich 2008 na palubnej doske nemá, prostriedky sedadiel s nimi v kombinácii so zeleným prešívaním a koženými bočnicami pôsobia elegantne. Postupne sa môžeme obrátiť smerom k technologickej výbave.

Digitálny prístrojový štít iCockpit má pred hlavným displejom obrátený head-up displej, ktorý premieta druhú vrstvu obrazu na priehľadnú plochu
Zdroj: Redakcia

Multimediálny systém je pomerne známy a aj naďalej razí Peugeot filozofiu ovládania klimatizácie výhradne skrz dotykovú obrazovku. Novinkou je 3D prístrojový štít iCockpit, ktorý pracuje s optickou ilúziou premietania obrazu na priehľadnú vrstvu pred samotným prístrojovým štítom.

Priestor na zadných sedadlách zachraňujú dobre tvarované zadné časti predných sedadiel
Zdroj: Redakcia

Vyzerá skvele, neruší vás a bude pôsobiť moderne ešte dlhé roky. Priestorom na zadných sedadlách 2008 nehviezdi, no aj vyšší pasažieri sa za predné sedadlá spracú vďaka ich dobre tvarovanej zadnej časti. Príjemným prekvapením je dvojpodlažný kufor, ktorý ponúka objem 434 litrov.

autá z pekla AUTOGRÁTIS

„Pumpári ho nenávidia

Ešte kým sa dostaneme k jazde, počítajte s tým, že nastavenie polohy volantu vám bude diktovať prístrojový štít. Pod hranatou prednou kapotou 2008 GT Line pracoval 1,5-litrový turbodiesel s výkonom 96 kW/130 koní. Koncern PSA to s naftovými motormi vie, a preto nebol žiadny dôvod na obavy. Štvorvalec má príjemnú kultúru chodu a krútiaci moment rovných 300 Nm.

Malý volant vám pomerne výrazne diktuje svou ideálnu pozíciu. Tá je podmienená hlavne viditeľnosťou prístrojového štítu, ktorý je uložený nad ním.
Zdroj: Redakcia

Dynamika je dostatočná a spolu s 8-stupňovým automatom tvorí veľmi dobrý pár. Dokonca nemám problém povedať, že ide o najpohodlnejší malý crossover na dlhé cesty, obzvlášť pri vysokej rýchlosti. Na krátkych nerovnostiach a pri nižších rýchlostiach sa podvozok javí byť tuhší. Akonáhle stúpne cestovná rýchlosť, podvozok začne reagovať na cestné nedokonalosti omnoho pohotovejšie a komfortnejšie.

Vrchná časť panelu tlačidiel je dotyková a tá spodná obsahuje fyzické tlačidlá. Samozrejme, ovládače s vyššou prioritou sú pre vaše prsty umiestnené bližšie a obsluhujú prioritnejšie funkcie.
Zdroj: Redakcia

Veľmi dobrou správou je aj spotreba. Na diaľnici síce nejde o žiadneho rekordéra a pri 130 km/h si pýta motor 6,2 l/100 km. K zaujímavejším číslam sa však dostanete v meste, kde si naftová 2008 vypýta 4,8 l/100 km, no absurdne nízky údaj na vás zasvieti pri jazde mimo mesta. Konkrétne, 3,8 l/100 km.

Základná cena modelu – Peugeot 2008 ACTIVE 1.2 PureTech 100k BVM6: 15 490 €
Základná cena testovanej verzie – Peugeot 2008 GT Line 1.5 BlueHDi 130 k EAT8: 23 390 €
Euro NCAP: 4 hviezdy
Záruka: 4 roky/60 000 km
Registračná daň: 150 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1499
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96(130)/3750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:300/1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,3
Kombinovaná spotreba paliva (NEDC) [l/100 km]:3,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:434
Objem nádrže [l]:41
Prevádzková hmotnosť [kg]:1404
Rozmer pneumatík:215/65 R17
Dĺžka [mm]:4300
Šírka [mm]:1770
Výška [mm]:1530
Rázvor [mm]:2605