Písal sa september predminulého roka a Peugeot ukázal svetu tretiu generáciu 3008-ičky, ktorá kompletne prekopala hru. Tento model bol najprv MPV, potom crossover a teraz? SUV kupé. Toto je kompletne nové auto.
S dĺžkou 4542 milimetrov medzigeneračne narástlo o 9,5 centimetra. Do šírky o takmer 5,5 cm, výška predstavuje plus viac ako 1,5 cm a rázvor plus 64 mm. Jediné, v čom toto auto kleslo, je svetlá výška. Tá je 19,8 cm namiesto 21,9. Takže porovnávať predošlú a aktuálnu generáciu absolútne nedáva zmysel.

Dizajnový jazyk prednej masky môžete poznať už aj z niektorých faceliftov s levom na čele. Z trojitého svetelného podpisu prechádza do mriežky chladiča a vytvára efekt, ako keby sa biely plast postupne rozpúšťal a zanikal v strede v obrovskom logu.

Zboku vám je hneď jasné, prečo je nová 3008-ička SUV kupé. Lebo aj keď je zadná hrana dosť vysoko, okno je skosené, relatívne malé a bez stierača. Ale my sme ho ani počas výdatných dažďov nepotrebovali. Dizajn, pravdaže, dotvára svetelný podpis, mohutný zadný nárazník a 19-palcové disky kolies, ktoré minimálne u nás dostanete už v základnej výbave Allure. Kufor sa z hľadiska objemu nezmenil. Stále ponúkne 520 litrov. Ale, samozrejme, s úplne iným usporiadaním.

Futuristický kokpit
Vo vnútri sa Peugeot pýši úplne novou palubnou doskou, ktorej kraľuje 21-palcový displej. Jeho súčasťou sú aj multimédiá aj prístrojový štít. A vyzerajú výborne. Vďaka podsvieteniu pôsobia, ako by levitovali vo vzduchu. Volant je stále malý a stále sa na prístrojovku pozeráte ponad veniec. Volič automatickej prevodovky sa presunul, ale tiež ho už poznáte. K tomu displej iToggle na rýchle skratky a ďalšie vychytávky, ktoré 3008-ičku posúvajú o úroveň vyššie.

Kým priestor na bezdrôtové nabíjanie telefónu nepovažujem za šťastne riešený – telefón máte úplne mimo zorného poľa a bez obalu sa v ňom hýbe – ostatné priestory mi doslova vyrazili dych. Vo dverách aj lakťovej opierke je toľko priestoru, že doň pokojne nabalíte skromnejšiu rodinu na víkendový výlet.

Čo sa týka sedenia vzadu, tu 3008-ička zostáva viac-menej po starom. Sedíte vyššie ako prední pasažieri a miesta na kolená aj hlavu máte tak akurát. Oceňujem aj samostatne sklopné stredné sedadlo, samostatné výduchy klimatizácie, dve USBC a pre pamätníkov aj 12-voltovú zásuvku.

Hybrid je základ
Ponuku motorov pod kapotou v Peugeote výrazne prekopali. Dostupný je hybrid, plug-in hybrid a elektromobily. My testujeme hybrid s výkonom 136 koní, 6-stupňovou elektrifikovanou automatickou prevodovkou a trojvalcovou jedna-dvojkou pod kapotou.

K 230 Newtonmetrom zo spaľováku môžete pripočítať ďalších 51 z elektromotora a výkon spolu s “krúťákom” rozhýbu auto na stovku za 10,2 sekundy. To neznie ako najlepšie číslo pod slnkom. Ale na druhej strane, toto auto vás ani nenabáda jazdiť rýchlo. Takže nemáte pocit, že by vám nejaký výkon chýbal. Vyskúšajte si, dáte mi za pravdu.























Nová 3008-ička je perfektne odhlučnená, a keďže jazdí dosť často na elektrinu, teda minimálne po meste, je ešte o to tichšia. Plus podvozok je dosť mäkký a celý interiér je čisto na pohodové vozenie. A keď nebudete tlačiť, odmení sa vám super spotrebou. My sme počas nášho testu zajazdili rovných 6 l/100 km, čo je síce asi o 3 deci nad cyklom WLTP, a to sme sa nesnažili jazdiť vyslovene na spotrebu. Peugeot 3008 začína po novom s hybridom, ako sme testovali my, a s výbavou Allure na sume 31 490 eur.
Cena modelu od: Peugeot 3008 1,2 Hybrid Allure – 31 490 eur
Cena testovanej verzie od: Peugeot 3008 1,2 Hybrid Allure – 31 490 eur
Objem motora [cm3]: 1 199
Počet valcov: 3
Výkon spaľ. motora [kW/k]: 100 / 136
Najvyšší krút. moment spaľ. motora [Nm]: 230
Výkon el. motora [kW/k]: 15,6 / 21
Maximálna rýchlosť [km/h]: 201
Zrýchlenie 0-100 km/h [s]: 10,2
Spotreba WLTP kombi. [l/100 km]: 5,5 – 5,7
Prevádzková hmotnosť [kg]: 1 706
Najvyššia prípustná hmotnosť [kg]: 2 100