Mazda6 Wagon je na pohľad prudko sympatické auto jednej prudko sympatickej značky. Tretí facelift predĺžil tomuto autu život o ďalších niekoľko mesiacov. S príchodom poslednej série dizajnérskych osviežení však dorazila aj najvyššia výbava Takumi Plus, ktorá dokáže s pokojom Angl…Japonca spôsobovať vrásky na čele aj samotným “nalešteným” Nemcom.
Sľubujem, že sa v teste Mazda6 Wagon nebudem vyjadrovať ako trápny copywriter a omieľať dookola slovo “prémiový”. Japonská značka sa síce do tejto pozície v posledných rokoch tlačí, no túto tendenciu je výrazne cítiť až pri modeloch Mazda3 a CX-30.
V prípade veľkého kombi má tento pocit navodiť najvyššia výbava Takumi Plus. Japonci však aplikujú pri svojich faceliftoch kameň mudrcov. Táto čarovná látka totiž v čarodejníckej ságe Harry Potter dokázala meniť kovy na zlato a navracať mladosť.
Postupné zmeny
Jemnými zmenami sa udržuje v skvelej kondícii už od roku 2012, kedy jej tretia generácia prišla na trh. Práve sa pozeráte na v poradí tretí facelift. Priečne pruhovaná mreža chladiča ustúpila krásnemu, až likvidne pôsobiacemu vzoru tvorenému sériou zvislých obdĺžnikov.
Najviac si však cením, že Mazda neskrýva výfuky auta pod nárazník a nesnaží sa tak nasadzovať autu “ponožky do rozkroku”. Koncovky sú dve, sú masívne, skutočné, a to je dobre.
Fajnovosti
Šedý exteriér je vynikajúcim sekundantom tmavohnedého čalúnenia interiéru. Paluba tohto krížnika podstúpila pomerne výrazné zmeny, ktoré vyčistili interiér od zbytočného grafického ruchu a komplikovaných riešení.
Vo výbave Takumi Plus získavate palubnú dosku potiahnutú mäkkou napodobeninou brúsenej kože, kovové lišty a kľuky dverí v uspokojivom vyhotovení a úzku drevenú lištu. Spomedzi konkurencie ide o zďaleka najlepší a najkvalitnejší interiér plný malých detailov. Kovové kľuky sú zohrievané vďaka výduchom presahujúcim až do samotných dverí alebo čalúnenie stredového tunela je potiahnuté mäkkou kožou, aby ste nemali dotlačenú nohu pri dlhej jazde.
Vyslovene funkčným detailom je vyhrievanie multifunkčného koženého volantu výhradne v miestach, kde držíte volant v polohe trištvrte na tri, ktorá je všeobecne uznávaná ako tá správna.
Milosrdný čas
Páči sa mi aj multimediálny systém, ktorý je už síce na pohľad mierne zastaraný, no stále funguje intuitívne, ponúka dotykovú funkciu, len keď auto stojí a za jazdy vám povolí ovládanie len skrz otočný ovládač. Za slabé miesto tohto krásneho kombi považujem priestor na zadných sedadlách a objem kufra.
Za volantom si dokážete nájsť skutočne skvelú polohu a z kabíny je výhľad, ktorému nič neprekáža, až na jedinú vec. Rámy spätných zrkadiel sú príliš veľké v pomere k zrkadlám. Pri pohľade dozadu teda pozeráte do zbytočného množstva plastu, v ktorom sa nachádza pomerne malé reflexné sklo.
Jazdec
Kombinácia 2,2-litrového naftového štvorvalca a klasického 6-stupňového automatu je potešujúca. Motor s výkonom 136 kW/184 koní a krútiacim momentom 445 Nm dokáže rozhádzať motor len v prípade prudkej akcelerácie z miesta.
Vtedy dokáže automat s autom prvé 2-3 preradenia mierne trhnúť, čo zas nemusí byť na škodu. Podaktoré značky túto vlastnosť pridávajú do programu dvojspojkových prevodoviek, aby podtrhli charakter športovej jazdy. Mazda6 však žiadny športový režim nepotrebuje.
Správa sa presne tak, ako vy k nej, a to sa týka aj spotreby. V medzimestskej premávke počítajte so spotrebou 5,2 litra nafty na 100 km a pri konštantnej diaľničnej 130-ke stúpne spotreba na 6,3 litra na 100 km. V meste jazdíte za 6,5 litra, čo ma celkom príjemne prekvapilo.
Základná cena modelu – Mazda6 Wagon Attraction Skyactiv-G145: 28 690 eur
Základná cena testovanej verzie – Mazda6 Wagon Takumi Plus Skyactiv-D184 AT: 37 290 eur
Euro NCAP: 5 hviezd – 2018
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 700 €
Technické údaje | |
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 2191 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 135(184)/4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 445/2000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 219 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9,2 |
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]: | 5,8/4,6/5,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 522/1648 |
Objem nádrže [l]: | 62 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1411-1466 |
Rozmer pneumatík: | 225/45 R19 |
Dĺžka [mm]: | 4805 |
Šírka [mm]: | 1840 |
Výška [mm]: | 1480 |
Rázvor [mm]: | 2750 |