TEST: Jeep Renegade 4xe | Dominancia silou

1100
Zdroj: Redakcia
Prišiel na psa mráz. Už aj samotné terénne legendy musia sklopiť uši a prispôsobovať sa trendom čistejšej dopravy. Jeep Renegade 4xe má spolu s modelom Compass vylepšiť emisné skóre americkej terénnej značky v Európe. Kombinácia mačovskej reputácie a elektrifikovaného pohonu môže mnohým zdvíhať obočie.

Samotný Jeep Renegade nebol nikdy stratený v teréne a spomedzi svojich konkurentov patril k špici na poli jazdy po nespevnenom povrchu.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

S novým druhom pohonu prichádza pohon všetkých kolies, ktorý nespája štvoricu kolies do jedného fyzického celku. Poďme teda na to. Je Jeep Renegade stále najschopnejším kompaktným SUV v teréne?

Šalamún

“Krabicoidná” karoséria má za následok velikánsky priestor nad hlavami pasažierov, no určite ma netešia ohromne hrubé A-stĺpiky. Za volantom sa ale cítite ako v malom autobuse. Všetko je od vás jednoducho ďaleko, a keď som sa snažil dočiahnuť na GoPro kameru nalepenú na okne pasažiera pri čakaní na semafor, ani s mojimi dlhými rukami sa mi to nepodarilo.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Podlaha teda príliš veľký pôdorys neponúka, no Renegade to doháňa množstvom vzduchu nad vašou hlavou. Zadní pasažieri sa tiež nemajú príliš na čo sťažovať, aj keď vzadu nehľadajte zrovna obývačku.

Sedadlá sú pohodlné, priestoru na kolená dostatok.
Zdroj: Redakcia

Prekvapivým bodom je však len 21-litrová strata objemu batožinového priestoru oproti verziám bez elektrického pohonu. Musím však spomenúť, že podlaha kufra je vypuklá a trčí nad nakladacou hranou. To sa môže niekedy hodiť a niekedy zasa nie. Má ale dvojicu poschodí a pod spodnou podlahou ukrýva plnohodnotnú rezervu. S tou som sa ešte v plug-in hybride veru nestretol.

Sila v malom balení

Vďaka kombinácii 1,3-litrového benzínového štvorvalca, ktorý má výkon 132 kW/180 koní smerujúcich na predné kolesá a elektromotor smerujúci výkon 44 kW/60 koní na zadné kolesá, je Renegade 4xe celkom raketa. Kombinovaný výkon sústavy je až 177 kW/240 koní.

Pozeráte sa na stádo o počte 180 koní. Na zadnej náprave však operuje ďalších 60 a to už vôbec nie je málo
Zdroj: Redakcia

No a to je na tento typ auta až komicky vysoký údaj. V priamej čiare ťahá ako blázon – pokiaľ má batéria aspoň 3% nabitej kapacity – a v zákrutách mu pomáha znížené ťažisko spôsobené uložením batérií v prevodovom tuneli. Na ceste však nijako neexceluje, no to, na čo bol postavený, zvláda bez problémov a lepšie než verzie s klasickým pohonom výhradne na fosílne palivá.

Nabíjanie trvá niečo málo než 2 hodiny vďaka výkonnej palubnej nabíjačke.
Zdroj: Redakcia

Elektrická výbava je úctyhodná s palubnou nabíjačkou, ktorá má výkon 7,4 kW, pričom batériu nabijete s kapacitou 11,4 kWh za niečo menej než 2 hodiny z nuly doplna. Dojazd čisto na elektrický pohon je na úrovni cirka 35 kilometrov, čo je oproti 50 kilometrom udávaných výrobcom celkom rozdiel. Na obranu techniky, vonku boli počas testu nižšie jednociferné teploty.

Kladivom do blata

Z hľadiska terénnych schopností je 4xe v niečom lepšie a v niečom horšie než klasické motorizácie. V hybride sa mi horšie dávkoval výkon pri prechode terénom a extrémne rýchly nábeh krútiaceho momentu elektromotora na zadnú nápravu ma zopárkrát celkom prekvapil, no často v dobrom.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Terénne režimy však fungujú perfektne. Vyslovene menia charakter auta podľa potreby. Klasická uzávierka stredového diferenciálu síce softvérovo nahrádza tú mechanickú, no ako som už spomenul vyššie, nemáte s autom v teréne pocit symbiózy a často sa pretlačíte prekážkami a stúpaniami len skrz hrubú silu sústavy.

Zdroj: Redakcia
Zdroj: Redakcia

Jeep zostal Jeepom. V teréne je stále schopný a prejdete s ním aj ťažké prekážky. Svojou všestrannosťou však stratil kúsok svojej schopnosti delikátne prechádzať terénom a problémy rieši skôr silou. Hlavné je, že mu to vychádza a nikde vás nenechá v štichu. Ani v meste, ani na diaľnici a ani v teréne.

Základná cena modelu – Jeep Renegade 1.3 TURBO PHEV LIMITED: 36 500 €
Základná cena testovanej verzie – Jeep Renegade 1.3 TURBO PHEV S-LIMITED: 38 500 €
Euro NCAP: 3 hviezdy/2019
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 265 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový +elektromotor
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1332
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:132(180)/5750
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:270/1850
Najvyšší výkon sústavy [kW(k)]/ot.min]177(240)
Kapacita batérie [kWh]:11,4
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:199
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,1
Spotreba - kombi (WLTP) [l/100 km]:2,2-2,3
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:330
Objem nádrže [l]:36,5
Prevádzková hmotnosť hmotnosť [kg]:1770
Rozmer pneumatík:235/45 R19
Dĺžka [mm]:4236
Šírka [mm]:1805
Výška [mm]:1692
Rázvor [mm]:2570