TEST Honda ZR-V: Útočí na mladých, jazdí naozaj dobre

1644
Zdroj: Rasťo Bujna

Honda. Ikonická značka z Japonska, na ktorú sa z nejakého zvláštneho dôvodu často zabúda. A pritom stvorila legendy ako Civic, a aj moderné výstrelky, za ktorými sa všetci otáčajú. Konkrétne Hondu e. Lenže ľudia dnes najviac milujú SUV. A tak prišiel nový hráč, ktorý by mal zamiešať karty.

Honda plánuje do roku 2030 predstaviť až 30 nových modelov a ZR-V je jedným z prvých, ktoré uzreli svetlo sveta. Ide o SUV Crossover, ktorý postavili na báze Civicu. Platforma sa nazýva Honda Architecture a veľkosťou sa radí medzi dobre známe HR-V a CR-V.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Zaujímavé ale je, že s tým vypĺňaním medzery je to tak trochu zavádzajúce. Honda si totiž tú medzeru najprv vytvorila, keď nafúkla CR-V o viac ako 10 centimetrov. A potom ju vyplnila týmto modelom, ktorý má bez troch centi rovnakú dĺžku ako predošlá generácia CR-V.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Vsádza na komfort na palube

Japonci boli vždy funkcionalisti. A tak aj interiér je zostavený podľa receptu “komfort na prvom mieste”. A tak na palube nájdete veľmi príjemné sedačky vpredu, ktorých vysoké postavenie spolu s úzkym A-stĺpikom zaručujú perfektný rozhľad na ceste.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Sedenie vzadu na tom nie je inak a s výškou 1,9 metra budete mať v ZR-V prekvapivú dávku priestoru. Z hľadiska digitálneho komfortu ponúkne 9-palcové multimédiá a na dnešné pomery kopu fyzických tlačidiel. No i keď grafika systému prešla vylepšením, stále nepatrí medzi najkrajšie na trhu.

 

Zobraziť tento príspevok na Instagrame

 

Príspevok, ktorý zdieľa David Dejvo Schun (@jasomdejvo)

Ak budete prevážať viac batožiny, kufor v ZR-Véčke príliš neohúri. Nanajvýš 380 litrov je totiž na pomery segmentu relatívne málo. A ak k tomu pripojíte 10 litrov pod dvojitým dnom, ani vtedy sa situácia nezmení. Na rováši to má hybridný pohon, ktorého komponenty sa ukrývajú práve pri zadnej náprave.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Dostanete ju iba s hybridom

Už sme si zvykli, že nové modely Hondy postupne, ale isto dostávajú príponu e:HEV. A ZR-V nie je výnimkou. Pohon pochádza z Civicu, no prešiel miernou úpravou. Pod kapotou buble atmosférický dvojliter, ktorý slúži hlavne ako generátor elektriny pre hybridný pohon. Výkon sústavy je teda určený výkonom elektromotora. A ten dosahuje 184 koní.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Na stovku zrýchli za 7,9 sekundy a maximálna rýchlosť predstavuje 173 kilometrov za hodinu. A ak sa rozhodnete stlačiť plyn na podlahu, spaľovák si poriadne zavrčí. Vo všeobecnosti je však ZR-V až prekvapivo tiché auto. Odhlučnenie je na podstatne vyššej úrovni ako v Civicu a zážitku z jazdy dopomáha aj systém, ktorý synchronizuje otáčky spaľovacieho motora s úrovňou zošliapnutia plynového pedála. V praxi to znamená, že pri ZR-V nezažijete vysávačový efekt, kedy sa motor pri vybitej batérii naštartuje a okamžite vyskočí do prehnane vysokých otáčok.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Prekvapivo dynamická

Zároveň to znamená presnejšiu odozvu na plynový pedál. V Honde popracovali na podvozku a do SUV priniesli presné riadenie. Ešte aj svetlá výška 18 centimetrov znamená, že toto auto má o predpoklad navyše byť konkurencieschopné v ľahšom teréne. Škoda je len, že so štvorkolkou ho nekúpite.

E:hev dokáže skĺbiť zážitok podľa možností s čo najekonomickejšou jazdou. Tabuľková spotreba sľubuje 5,7 l/100 km a toto číslo dokážete, keďže hybridom sa najviac páči v nižších rýchlostiach, v meste ešte znížiť. ZR-V sa snaží svojím dizajnom, správaním a aj ekonomickosťou jazdy zaujať modernú generáciu Z. Preto aj ten názov. Na Slovensku mladých môže odradiť nanajvýš cena. A tá je najväčšou slabinou tohto auta. V podstate ako každého iného v dnešnej dobe.

Základná cena modelu – Honda ZR-V e:HEV Elegance: 39 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda ZR-V e:HEV Sport: 41 790 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1993
Najvyšší výkon motora [kW (k)/ot./min.]:105 (143) / 6000
Najvyšší krút. moment motora [Nm/ot./min.]:186 / 4500
Najvyšší výkon elektromotora [kW (k)]:135 (184)
Najvyšší krút. moment elektromotora[Nm/ot./min.]:315
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:173
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:7,9
Spotreba - WLTP [l/100 km]:5,8
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:380
Objem nádrže [l]:57
Prevádzková hmotnosť [kg]:1604
Dĺžka [mm]:4568
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1620
Rázvor [mm]:2657