TEST: BMW 420i Cabrio | Útek mimo realitu

Toto auto síce vyzerá, akoby sa s ním dalo jazdiť jedine na Francúzskej riviére, ale úsmev na tvári dokáže spoľahlivo vyčariť aj v našich končinách.

2310

Každý, kto sa k tomuto autu vyjadroval, nezabudol okomentovať aj farbu. Dokonca sa častokrát o farbe hovorilo v prvom rade. Ja si myslím, že práve nový odtieň Snapper Rocks Blue, ktorý pribudol do palety po modernizácii radu 4, je na tomto aute to najlepšie. Farba urobí s dizajnom auta veľmi veľa a toto je živý dôkaz. Ľudia, nebojte sa pri výbere farby odviazať! Dojem z tohto nádherného auta a z navlas rovnakého modelu v čiernej farbe je diametrálne odlišný. Samozrejme, tento facelift nie je len o farbách. Nové sú aj Full LED svetlá, ktoré rozpoznáte podľa pozmenenej grafiky denného svietenia. V ponuke nahradili doteraz používané xenónové svetlomety. Technológiu LED využívajú ponovom aj zadné svetlá.

Nová navigácia a prístrojový panel

Doplnkový navigačný systém Professional pre nové BMW radu 4 je teraz vybavený rozhraním so živými oknami, užívateľsky ešte jednoduchším. Jednotlivé okná menu sa dajú usporiadať aj obsahovo zmeniť a ukazujú vždy aktuálnu verziu danej položky menu, čím sa ovládanie stáva ešte intuitívnejším. BMW radu 4 je možné doplnkovo vybaviť tiež digitálnym prístrojovým panelom, ktorý dáva vodičovi možnosť vybrať si z rozličných vizualizácií zobrazenia prístrojov, závisiacich od aktuálne zvoleného jazdného režimu.

Ergonómia aj materiály sú na vysokej úrovni – typické BMW.

Nečakajte zázraky

BMW 420i je hlavne o radosti z jazdy s vetrom vo vlasoch. Predsa len ide o základnú motorizáciu pre tento modelový rad. Dvojlitrový, turbodúchadlom prepĺňaný motor síce produkuje 184 koní, ale pevná skladacia strecha má svoju hmotnosť. Auto s ňou váži takmer 1,8 tony, a to je už celkom slušná masa, ktorú treba rozhýbať. Nechcem tým povedať, že by to auto bolo lenivé, len od neho nemôžete čakať také divadlo, aké dokážu sprostredkovať šesťvalcové radové agregáty, ktoré značku BMW preslávili. Vďaka osemstupňovej prevodovke našťastie nie je spotreba nejaká dramatická. Na diaľnici nám palubný počítač vyrátal priemer 6,7 l/100 km, keďže motor pri rýchlosti 130 km/h netočí ani 2 000 ot./min. Spotreba bola veľmi podobná aj pri jazde po okreskách. Bez strechy sa blížila k siedmim litrom a s vytiahnutou strechou som sa dostal na 6,5 l/100 km. Vyššia hmotnosť sa však podpísala na spotrebe v mestskej premávke, kde treba rátať s odberom okolo 9,5 l/100 km.

Resumé

Existuje také moderné ľudové príslovie s hlbokým sociálnym cítením, že: „Lepšie plakať v Bentley ako sa usmievať vo Felicii“. Skutočná pravda je taká, že každý chce to, čo nemá, ale musím povedať, že nech som mal akúkoľvek náladu, pri pohľade na toto auto bola zrazu minimálne o kúsok lepšia. Možno že za to môže tá atypická farba, ktorá je sama o sebe krásnym spestrením tej čiernobielej šede, ktorá vládne nášmu vozovému parku, ale aj samotná jazda so stiahnutou strechou dokáže človeku pekne vyvetrať hlavu. V tomto prípade aj doslovne.

Základná cena modelu – BMW 420i Cabrio: 46 560 €
Základná cena testovanej verzie – BMW 420i M Sport Cabrio: 52 960 €
Záruka: 2 roky (predĺženie za príplatok), servis na 5 rokov/100 000 km zdarma

Registračná daň: 700 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1998
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:135 (184)/5000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:270 /1350-4600
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:230
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,4
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:8,1/5,1/6,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:370
Objem nádrže [l]:60
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1790
Rozmer pneumatík:225/50 R17
Dĺžka [mm]:4638
Šírka [mm]:1825
Výška [mm]:1384
Rázvor [mm]:2810