TEST: Audi Q2 | #hipster

Je to crossover alebo malé SUV? Ťažko povedať. Veď na tom v podstate nezáleží. Je to totiž Audi. So všetkým, čo k tomu patrí.

2006

Ingolstadtská automobilka prezentuje svoj najnovší výtvor ako niečo nezvyčajné, ba priam až nezatriediteľné. Ale sú to Nemci. Predpokladám, že ešte predtým, ako dizajnéri nakreslili prvú čiarku, marketingové oddelenie malo už dávno presne určených konkurentov, zatiaľ čo ekonomické oddelenie už rátalo náklady na výrobu. Pravdou je, že Audi Q2 si na ceste s ničím iným nespletiete. V ponuke značky je však vďaka unifikovanému systému označovania hierarchia jasne zadefinovaná. Q2 je teda logicky väčšie ako A1, ale nie zas také veľké ako A3. Napriek menšej dĺžke však ponúka o čosi väčší kufor. Aj v kabíne vyzerá byť vďaka vyššiemu sedeniu viac miesta. Označenie začínajúce písmenom „Q“ zas niečo napovedá o offroadových génoch auta. Pohon všetkých štyroch kolies je však k dispozícii iba s dvojlitrovým naftovým motorom. V tom by som ale tak zásadný problém nevidel. S najväčšou pravdepodobnosťou budú pre Audi Q2 najčastejšie prekonávaným terénom iba mestské obrubníky.

Audi A1 Sportback Audi Q2 Audi A3 Sportback
Dĺžka [mm] 3973 4191 4313
Šírka [mm] 1746 1794 1785
Výška [mm] 1422 1508 1426
Rázvor [mm] 2469 2601 2637
Objem batožinového priestoru [l] 270 405 380

 

Odvážny dizajn

Svojím dizajnom Q2-ka tak trochu vybočuje z radu. A to nielen všeobecne, ale aj v rámci portfólia automobilky so štyrmi kruhmi v logu. Dizajn Audi Q2 je nevšedný, no napriek tomu dobre známy. Na prvý pohľad je jasné, že je to Audi, ale akési veselšie, hravé, nápadité a veľmi svieže. Je vidieť, že dizajnéri mali pri návrhu voľnejšie ruky ako obvykle, ale napriek tomu sa im podarilo vytvoriť niečo, čo sa bude páčiť prakticky každému. Nie je to nič prehnane extravagantné, ale ani nudné. Jasne zadefinované krivky tu pekne kontrastujú so zaujímavými prvkami individualizácie. K dispozícii je hneď niekoľko personalizačných balíkov, ktoré pomôžu zvýrazniť či už športovú, alebo robustnú stránku auta.  Asi najvýraznejším prvkom, ktorý si môže zákazník prispôsobiť, je C-stĺpik. V závislosti od verzie sa mení jeho farba automaticky, ale za príplatok si môže zákazník zvoliť aj iný dizajn. Menia sa tiež lemy blatníkov a nárazníky.

Pútavý interiér

Je skvelé, že dizajnérom nedošli nápady ani pri tvorbe interiéru. K dispozícii je hneď niekoľko pekných dekoračných materiálov, pričom tie najzaujímavejšie z nich spolupracujú s ambientným osvetlením a vytvárajú vskutku nevídané nočné divadlo. Nami testované auto však malo interiér dekorovaný konzervatívnym, no vkusným a hlavne pravým hliníkom. Audi treba pochváliť za to, že aj keď je Q2 relatívne malé auto za stráviteľnú cenu, dokáže ponúknuť takmer všetky technické vychytávky, akými sa chvália väčšie a drahšie modely tohto výrobcu. Za príplatok môže byť vybavené aj pýchou značky – digitálnym prístrojovým panelom „Audi virtual cockpit“. Nechýba ani adaptívny tempomat. Škoda len, že sa nedá prepnúť na klasický. Nie vždy je totiž nutné automaticky znižovať rýchlosť kvôli pomalšiemu vozidlu pred vami.

Interiér dosť pripomína model A3, ale má o čosi väčšie plochy zdobené dekoráciami.

Osvedčená technika

Zo začiatku predaja sú k dispozícii iba štyri motory – dva benzínové a dva naftové. My sme si vyskúšali auto so silnejším z dvojice zážihových agregátov, s dobre známym štvorvalcom 1.4 TFSI. Vyskytuje sa vo viacerých modeloch naprieč koncernom Volkswagen. V tomto prípade je naladený na výkon 110 kW (150 k) a môže sa pochváliť technológiou COD, ktorá pri nízkom zaťažení motora vypína dva valce, čo pomáha znižovať spotrebu paliva. V nami testovanom aute bol skombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic, ktorá už tradične radí veľmi rýchlo a zároveň veľmi hladko. S motorom si rozumie. Až by som povedal, že vďaka nej má auto lepšiu dynamiku. Spotreba sa pritom drží v rozumných medziach. V meste sme jazdili za 7,5 litra, pričom sa bavíme o 150-koňovom aute s benzínovým turbomotorom a automatickou prevodovkou. Na diaľnici nám pri dodržiavaní najvyššej povolenej rýchlosti palubný počítač vyrátal priemer 7,2 l/100 km. Mimo mesta sa však s prehľadom zmestíte do šiestich litrov.

Resumé

Ak sa pozriete do cenníka Audi Q2, zistíte, že je len o pár stovák drahšie ako Audi A3 Sportback. Myslím si, že presne takto majú tento model v Audi interne zadefinovaný – ako štýlovejšiu alternatívu k Audi A3 Sportback. Záhada je rozlúštená. Či už je to crossover, SUV, alebo snehová vločka, ak vám pripadá A3-ka nudná, Q2 môže byť zaujímavejšou alternatívou. Malým bonusom je o 25 litrov väčší kufor.

Základná cena modelu – Audi Q2 basis 1.0 TFSI: 22 950 €
Základná cena testovanej verzie – Audi Q2 sport 1.4 TFSI S tronic: 28 900 €
ruka: 3 roky / 90 000 km (rozšírenie za príplatok), servis 3 roky v cene

Registračná daň: 260 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1395
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:110 (150)/5000-6000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:250/1500-3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:212
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,5
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,5/4,9/5,5
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:405
Objem nádrže [l]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1355
Rozmer pneumatík:215/55 R17
Dĺžka [mm]:4191
Šírka [mm]:1794
Výška [mm]:1508
Rázvor [mm]:2601