Takto si Mercedes predstavoval budúcnosť pred 30 rokmi. Trafil sa?

8151
Zdroj: Mercedes

Už ste počuli o koncepte Mercedes F100? Vznikol pred tridsiatimi rokmi a predpovedal budúcnosť značky. Len či sa tie predpovede trafili…

Divoké deväťdesiate neboli iba záležitosťou Slovenska. Divoké boli aj pre automobilový priemysel. Koncepty boli divoké a automobilky si na nich merali svoje egá. Merali, lebo inde merať nemohli. Príliš veľké výstrelky trh nikdy neobľuboval.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Jedným z týchto uletených konceptov bol aj Mercedes F100, ktorý uzrel svetlo sveta v roku 1991. A možno by bolo lepšie, keby ho predstavovali po tme. Aj vám pripomína starý pohrebný Mercedes? Technológiou však doslova VYRÁŽAL DYCH! A nie, nenechali sme náhodou zapnutý caps lock…

Technológie, ktoré sú skôr z vesmírnej rakety

Samozrejme, preháňame. Z rakety asi nie. Ale mnohé z nich sa dostali do série až v novom miléniu. Niektoré sa do masovej produkcie nedostali vôbec. Prvou z nich je samotná karoséria, ktorá bola navrhnutá tak, aby mala čo najnižší odpor vzduchu. Navyše, B stĺpik nemala vôbec. Predné dvere boli ovládané dotykom a vyklápali sa s rotáciou a zadné sa otvárali do opačného smeru, čiže pri otvorení oboch vznikol masívny ničím nerušený nástupný priestor.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

V interiéri si ihneď všimnete inšpiráciu McLarenom vďaka v strede umiestnenému sedadlu vodiča. Konfigurácia sedadiel je 1,2,2. A teraz k “gadgetom.” Prvým je, samozrejme, elektrické nastavenie sedadla. To je nuda, však? Tak čítajte ďalej.

Elektronika ako v CERNe

Vychytávky, ktoré toto auto malo, nie sú štandardom ani v mnohých dnešných autách. Okrem sedadiel bol elektricky nastaviteľný aj volant, auto bolo vybavené satelitnou navigáciou, systémom sledovania tlaku v pneumatikách či vstupom na kartu.

Na palube sa nachádzal aj telefón ovládaný hlasovými povelmi, počítač, fax a cúvacia kamera. Aby toho nebolo málo, v streche sa nachádzajú až dva metre štvorcové solárnych panelov produkujúce 100 Wattov energie.

Zdroj: Mercedes
Zdroj: Mercedes

Z hľadiska aktívnej bezpečnosti sa auto už pred 30 rokmi mohlo rovnať tým dnešným. Automatické udržiavanie v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla a inteligentný tempomat, to všetko v koncepte bolo.

A čerešničkou na koniec je pohon. Pod kapotou ste nemali žiadne elektromotory, ale solídny spaľovací motor. Aj tak bol však výnimočný. Spaľoval totiž vodík. Nuž, tak čo? Trafil sa podľa vás Mercedes vo svojich predpovediach budúcnosti? Dajte nám vedieť na Facebooku.