Takto bude vyzerať BMW v roku 2040. Vision Circular sa dá zrecyklovať a má drevený volant

1563
Zdroj: BMW

Koncept mobility budúcnosti sa už nespolieha na šoférsky zážitok. Radosť z jazdy definuje inak.

Viete, ako budú vyzerať autá v roku 2040? Predpovedať toľko rokov dopredu je takmer nemožné, no BMW sa o to predsa len pokúsilo. Predstavilo svoj koncept i Vision Circular, ktorý ukazuje technologický pokrok a mobilitu budúcnosti. Mieri do kompaktného segmentu a jeho hlavnými heslami sú udržateľnosť a luxus.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Udržateľnosť v tomto prípade nie je iba fráza. Automobilka vyvíja technológiu, vďaka ktorej bude jej auto zo 100% recyklovaných materiálov a po svojom životnom cykle sa bude dať zrecyklovať 100% auta opäť. Aj preto je poháňané batériou solid-state, ktorá je úplne recyklovateľná.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Predná maska konceptu je doslova charakteristická pre BMW. Ak ste si pri dnešných modeloch mysleli, že obličky už nemôžu byť väčšie, dizajnéri z Mníchova našli spôsob, ako ich ešte rozšíriť. Namiesto mriežky chladiča sú teraz digitálnymi panelmi, ktoré plnia napríklad funkciu svetlometov. Logá značky sú do karosérie vyryté laserovým lúčom, vďaka čomu sa šetrí materiál.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Zaujímavosťou tohto konceptu je aj fakt, že nie je lakovaný. Diely karosérie sú vyrobené z druhotného hliníka, ktorý je opracovaný, ale nie nafarbený. Dôvodom je opäť znižovanie environmentálnej záťaže. Zadná časť auta, podobne ako tá predná, nemá klasické svetlá, ale obrovské zobrazovacie plochy ukryté priamo pod zadným sklom.

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Minimalizmus a uvedomelé nakladanie so súčiastkami sa odohráva aj vnútri. Sedadlá sú vyrobené z recyklovaných plastov, stred palubnej dosky vyzerá ako nejaký scifi krištáľ, namiesto obrazoviek sa všetko premietne na čelné sklo a veniec volantu bol vytlačený na 3D tlačiarni. Z dreveného prášku!

Zdroj: BMW
Zdroj: BMW

Automobilka neprezradila, akú motorizáciu i Vision Circular dostal. Ale to momentálne ani nie je podstatné. Je jasné, že pôjde o elektrické vozidlo a odhadovať pohonnú sústavu s 20-ročným predstihom, to by chcelo vešteckú guľu. Automobilka však ukazuje, že postaviť ekologické auto sa dá. A v oveľa väčšom meradle, ako v akom sa v automobilovom priemysle recykluje dnes.