Štvrtá generácia Audi RS6 Avant je novým rodinným teleportom

2151

Extrémne rýchle kombíky má značka z Ingolstadtu vo svojej DNA. Štvrtá generácia Audi RS6 Avant prichádza s výnimočne nabrúseným exteriérom a motorom, ktorý poháňa luxusné modely od Bentley či Lamborghini. Hyperaktívne rodiny, rozbíjajte prasiatka!

Ostré kombíky so štvoricou kruhov na prednej maske sú ikonami samými o sebe. Nové Audi RS6 Avant vám bude zazerať na diaľnici do spätného zrkadla až do momentu, kedy mu neuhnete z ľavého pruhu pri 170 km/h.

Transport pre uponáhľané rodiny s hromadou peňazí je späť v novej podobe a pod kapotou aj naďalej vrčí agresívny benzínový osemvalec. Audi má však vo Frankfurte predstaviť tonu športových modelov. Je veľmi pravdepodobné, že si tam odbije premiéru ostré SUV RS Q8, očakávame príchod malého crossoveru RS Q3 Sportback, naftové lokomotívy SQ7 a SQ8 a taktiež facelift modelov Audi S4.

↓↓↓ NEPREHLIADNITE ↓↓↓

Sexbomba

Audi A6 je samo o sebe objektom túžby. Označiť RS6 Avant za niečo menej ako sexbombu je však v prípade ktorejkoľvek generácie čistým rúhaním. Okrem predných dverí, veka kufra a strechy je každý jeden panel na ostrej RS6-tke špecificky vyrobený a dizajnovaný športovou divíziou.

Do toho si prirátajte nárast šírky o 40 milimetrov, 21 palcové disky a šedému torpédu blikajúcemu z diaľky v spätnom zrkadle uhýbate už stovky metrov v predstihu. RS6 Avant si vypožičiava predné svetlomety od modelu A7, ktoré sú užšie a ponúknu technológiu RS Matrix LED so špecifickým dynamickým prejavom pri zamknutí a odomknutí auta.

V typickej prednej maske Singleframe sa nachádza motív grafiky šesťuholníkových plástov lakovaných v lesklom čiernom prevedení. Predok auta je výrazne inšpirovaný dizajnom prednej časti pretekárskej verzie modelu R8. Vzadu nechýba výrazný spojler, difúzor a výrazná šedá línia opisujúca dvojicu masívnych koncoviek výfukov.

Pretekárska pracovňa

RS6 Avant využíva rovnaký interiér s dvojicou displejov systému MMI, aký nájdete v modeloch A6, A7, A8, Q7 a Q8. Typická 12,3-palcová obrazovka digitálneho prístrojového panelu Virtual Cockpit obsahuje špeciálnu grafiku typickú pre modely RS. Na očiach máte všetky informácie potrebné pre rýchlu, no bezpečnú jazdu ako napríklad tlak v pneumatikách, tlak turbodúchadiel či teplotu oleja.

Nebyť obloženia z uhlíkových vlákien na stredovom tuneli, interiér je na moje milé prekvapenie iba mierne dokorenený pikantnými detailmi, ktoré naznačujú brutálne vysoký potenciál auta. Výrazným športovým prvkom je volant z perforovanej kože. Na jeho prednej časti sa nachádza volič režimov RS MODE s dvojicou prednastavených módov RS1 a RS2. Na zadnej časti sa nachádza dvojica hliníkových “lopatiek” pre voľbu prevodových stupňov.

Športové sedadlá nasledujú motív včelích plástov z prednej masky a sú potiahnuté kožou Valcona s vyrazenými logami RS. Keď sa už teda bavíme o rodinách, batožinový priestor ponúka objem 565 litrov, čo v zásade nie je až tak veľa, no po sklopení sedadiel máte k dispozícii až 1680 litrov priestoru.

Elektráreň

Továreň na silu pod kapotou štvrtej generácie Audi RS6 sa v zásade nijak výrazne nelíši od predošlej generácie, no to platí len pre benzínový osemvalec 4.0 TFSI. Ten dopuje dvojica turbodúchadiel. Výkon je vybičovaný na 441 kW/600 koní a maximálny krútiaci moment terorizuje všetky štyri kolesá skrz permanentný pohon quattro a 8-stupňovú prevodovku Tiptronic hodnotou 800 Nm medzi 2050 a 4500 ot./min.

Pohon všetkých kolies pracuje v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy. Celkovo 70% z krútiaceho momentu však dokáže systém poslať na predné kolesá a až 85% na zadné. RS6 sedí o 20 milimetrov nižšie než klasická A6-tka a v rýchlosti nad 118 km/h klesá výška vozu automaticky o ďalších 10 milimetrov vďaka športovému vzduchovému podvozku.

Politická korektnosť

Šprint z červenej na stovku je upečený za 3,6 sekundy a za 12 sekúnd upaľujete rýchlosťou skoro 200 km/h. Maximálka je však obmedzená na ekologických 250 km/h. Čo je však na pohone oproti minulej generácii špecifické, je využitie pohonu mild-hybrid. Osemvalec teda spolupracuje so 48-voltovou elektrickou sieťou.

Systém dokáže spracovávať späť až 12 kW výkonu pri spomaľovaní a ukladať nazbieranú energiu do separátnej batérie. Auto dokáže plachtiť po dobu až 40 sekúnd s vypnutým motorom medzi rýchlosťami 46 až 160 km/h a tak usporiť až 0,8 litra benzínu na 100 km. Ďalším úsporným prvkom je možnosť odpojenia polovice počtu valcov číslo 2, 3, 5 a 8 pri nízkej záťaži.