Šok! Nová Toyota Prius bude mať úplne nový spaľovací motor. Na vodík

3008
Toyota Prius.
Zdroj: TS Toyota

Toto sú správy ako z inej planéty. Na takej, kde sa emisné šialenstvo začalo riešiť smerom, ktorý bude v konečnom dôsledku aj pre niekoho prospešný. Podľa magazínu Best Car to totiž vyzerá, že Toyota plánuje do nového Priusu nasadiť revolučný agergát na vodík. Príde už v roku 2025!

Toyota Prius to dnes nemá zrovna ustlané na ružiach. Áno, v nultých rokoch to bol práve tento hatchback od Toyoty, ktorý odštartoval hybridný ošiaľ, lenže dnes – keď už je takmer každé nové auto hybridné – sa podstata jeho existencie tak trocha rozplýva.

Pretekárska Corolla, na ktorej nový agregát jazdil sám šéf spoločnosti, Akio Toyoda.
Zdroj: Toyota

Najskôr v roku 2025

Týmto dňom by však mal byť koniec. Toyota sa totiž podľa japonského magazínu Best Car rozhodla, že modelový rad Prius rozšíri o úplne nový agregát, ktorý bude spaľovať vodík. Táto správa je síce prelomová, no zasadená do kontextu už neznie tak neuveriteľne – Toyota sa so spaľovaním vodíka už pár mesiacov pohráva, čo naposledy ukázala v apríli tohto roka:

VIDEO: Toyota zachránila zvuk výfukov! Takto znie spaľovací motor na vodík

Takže áno, i keď ide zatiaľ o nepotvrdené správy, všetky ingrediencie by nasvedčovali tomu, že v tomto smere sa v Toyote niečo skutočne odohráva. A aj keď sú to všetko skvelé správy, ponáhľať sa ešte nemáme kam. 

Povedzme si to narovinu – Priusu s hybridizáciou všetkých áut skrátka skončila pointa.
Zdroj: Toyota

Aj keď nová generácia Priusu príde už v roku 2022, skôr, ako v roku 2025 sa jej vodíkovej verzie podľa zverejnenej správy nedočkáme. Vývoj tohto motora ešte pravdepodobne zaberie nejaké množstvo času, čo je úplne v poriadku – ak by produkoval len drobné množstvo CO2 blízke nule a zanedbateľné množstvo oxidov dusíka, ako uviedla pred časom Toyota – sa čakanie naň skutočne oplatí.

Niektoré médiá hovoria aj o rozšírení agregátu do modelu Corolla už v roku 2023 – čo je verzia správy, ktorú pred mesiacom zverejnil magazín Forbes. Dva roky na ďalší vývoj nám však príde ako veľmi ambiciózny plán, zostávame teda radšej pri tom, čo sme sa dočítali v Best Car.