Vo švédskom Štokholme nám Škoda odhalila svoju najväčšiu tohoročnú novinku model Karoq. Nový prírastok do modelovej rodiny českej automobilky nahradí už dosluhujúci model Yeti.

Rozmerovo sa model Karoq radí do segmentu kompaktných SUV. Na dĺžku meria 4 382 milimetrov, na šírku 1 841 milimetrov a výška dosahuje 1605 milimetrov. Rázvor náprav dosahuje 2 638 milimetrov, v prípade verzie s pohonom všetkých kolies je rázvor o 8 milimetrov kratší.

Svieži dizajn

Dizajnovo sa nástupca na Yetiho vôbec nepodobá. Model Karoq pôsobí omnoho dynamickejšie a dizajnom pripomína skôr väčší Kodiaq, s ktorým zdieľa dizajnový jazyk. V prednej časti dominujú kontroverzné rozdelené svetlomety, ktoré môžu disponovať technológiou LED. Pri pohľade z boku zaujmú krátke previsy a veľké disky kolies, ktoré môžu mať až 19 palcov. V zadnej časti nájdeme odvážne tvarované svetlá, ktoré zasahujú až do veka batožinového priestoru.

Priestranný, no povedomý interiér

Po vstupe do kabíny pasažierov privíta v prvom rade na pomery tejto triedy nadštandardný priestor. Čo sa týka vybavenia interiéru, Karoq nadväzuje na svojich súrodencov, takže žiadnych veľkých prekvapení sa nedočkáme. Zaujme predovšetkým digitálna prístrojová doska, ktorá podobne ako v iných koncernových vozidlách ponúka 4 režimy. Po okrajoch displeja nájdeme pevne umiestnený ukazovateľ paliva a teploty chladiacej kvapaliny. K dotvoreniu príjemnej atmosféry na palube napomáha aj LED ambientné osvetlenie. Vodiča okrem množstva ďalších doplnkov poteší aj vyhrievaný volant a pasažierov vyhrievané sedadlá, aj v druhom rade.

Batožinový priestor Karoqu dosahuje základný objem 521 litrov, no po sklopení zadného radu sedadiel ho možno rozšíriť až na 1 630 litrov. Ak si priplatíte za nastaviteľné zadné sedadlá VarioFlex, ktoré možno v prípade potreby úplne odobrať z vozidla batožinový priestor možno ešte zväčšiť až na 1 810 litrov.

Štvorica palubných systémov a ovládanie gestami

V základe Karoq ponúkne infotainment Swing so štvoricou reproduktorov, 6,5-palcovým displejom, slotom na SD kartu a dva zásuvky s rozhraním USB. V prednej časti poteší elektrická zásuvka a za príplatok si môžete doobjednať
Bluetooth a tuner pre digitálny príjem rádia DAB+ a štyri ďalšie reproduktory vzadu.

Stred ponuky infotainmentu tvoria systémy BoleroAmundsen, tie ponúknu väčší displej a širšie spektrum funkcií. Na vrchole ponuky nájdeme systém Columbus. Ten ponúkne 9,2 palcový displej a vôbec po prvýkrát je možné ovládať prvky aj gestami. Gestami možno ovládať zatiaľ len prepínanie staníc a pohyb menu. Snímač pohybov rozlišuje zatiaľ len základný horizontálny pohyb ruky.

Z každého rožku trošku

Nový Karoq bude ponúkaný s piatimi agregátmi – dvojica benzínových a tri naftové. Benzínovú ponuku otvára základný motor 1,0 TSI s výkonom 85 kW. Druhým z dvojice zážihových agregátov je 1,5 TSI s výkonom 110 kW. V tomto prípade ide o úplne novú jednotku, ktorá dokáže v prípade potreby jazdiť len na dva valce a ponúka ich aktívny manažment.

Pre záujemcov o vznetovú jednotku si Škoda pripravila troch zástupcov. Prvým je motor 1,6 TDI s výkonom 85 kW. Prostredným z ponuky je dvojliter 2,0 TDI s výkonom 110 kW. A vrchol tvorí podobne dvojliter 2,0 TDI no naladený až na 140 kW (190 koní). Krútiaci moment dosahuje 400 Nm a stovku zvládne Karoq s týmto agregátom za necelých 8 sekúnd.

Všetky pohonné jednotky je možné kombinovať buď s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou alebo 7-stupňovou automatickou DSG. K dispozícii je taktiež pohon 4×4.

Terénny režim a adaptívne tlmiče

Ani v oblasti podvozku sme sa žiadnych veľkých prekvapení nedočkali. Karoq je postavený na modulárnej platforme MQB A0, ktorú v súčasnosti využíva najnovší Seat Ibiza a Škoda na nej postaví aj novú Fabiu. Podvozok bol však podľa oficiálnych vyjadrení automobilky kompletne prepracovaný a verzia s pohonom 4×4 disponuje štvorprvkovým zavesením kolies. Pre agregáty 2,0 TDI a 1,5 TSI sú od výbavy Ambiente dostupné aj adaptívne tlmiče DCC s voliteľným jazdným režimom (Normal, Eco, Sport a Individual). K dispozícii je aj režim Offroad, ktorý poznáme z Kodiaqu.

O bezpečnosť posádky sa postarajú asistenčné systémy. Okrem dnes už štandardných systémov Karoq disponuje aj adaptívnym tempomatom, núdzovým brzdením a rozpoznaním únavy vodiča.