Škoda Enyaq iV sa odhaľuje. Zbrusu nové vizualizácie ukazujú úplne všetko!

1440
Zdroj: TS Škoda

Enyaq je pre Škodovku extrémne podstatný model. Nielen, že je prvým vozidlom postaveným na platforme MEB, dokonca v prestíži predbehne aj Superb a stane sa vlajkovým modelom značky. Predstaví sa síce až 1. septembra v Prahe, no teraz sa môžete pokochať novými skicami a prečítať si rozhovor s jeho šéfdizajnérom, Karlom Neuholdom.

V rozhovore sa dočítate, čo oceňuje Neuhold na Enyaqu najviac, ako sa bude líšiť od súčasných modelov značky a v neposlednom rade aj to, čo ho so súčasným line-upom Škodovky spojí.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Enyaq iV je prvým vozidlom značky Škoda postaveným na modulárnej elektrifikovanej platforme. Ako sa týmto modelom ďalej rozvíja dizajnový jazyk značky?

Karl Neuhold: Aj v prípade modelu Enyaq iV vsádzame na emocionálny dizajnový jazyk značky Škoda, ktorým sa vyznačujú už modely Scala, Kamiq a nová, štvrtá generácia modelu Octavia. Aj pre model Enyaq iV sú typické výrazné línie, čisté plochy a kryštalické prvky, vyzdvihujúce um českých sklárov. Jeho proporcie sa však líšia od tých, ktoré sú známe u našich doterajších SUV: Enyaq iV má kratší predok a pretiahnutú líniu strechy. Pôsobí tak veľmi dynamickým dojmom a premieňa vozidlo na priestrannú, ticho plávajúcu kozmickú loď.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Ako by ste súhrnne opísali dizajn prvého vozidla značky Škoda vyvinutého ako čisto elektrický automobil?

Neuhold: Dizajn vozidla Enyaq iV je progresívny, vyvážený a sebavedomý. Nové proporcie mu dodávajú mimoriadnu dynamiku aj veľkorysú priestrannosť. Veľké kolesá a veľká svetlá výška mu dodávajú mohutný vzhľad vozidla SUV.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Čo je pre Vás osobne najvýraznejším prvkom v dizajne vozidla Enyaq iV?

Neuhold: Jednoznačne predok. Aj u našich elektrických vozidiel vedome vsádzame na výraznú masku, ktorá je výrazným identifikačným rysom značky. V prípade vozidla Enyaq iV je maska ​​pretiahnutá výrazne dopredu a je vzpriamenejšia, čo umocňuje vzhľad silného vozidla. Pozornosť iste upútajú tiež Matrix-LED hlavné svetlomety a svetlá pre denné svietenie.

Zdroj: TS Škoda
Zdroj: TS Škoda

Aké sú najväčšie rozdiely v dizajne exteriéru medzi elektrickým vozidlom, postaveným na MEB platforme, a vozidlom so spaľovacím motorom?

Neuhold: Rozdiely spočívajú vo výške vozidla a v dĺžke predných a zadných previsov. V prípade platformy MEB sú batérie umiestnené v podlahe vozidla, čo ušetrí miesto. Vďaka tomu je karoséria o niečo vyššia. Celý dojem sa však vybalansuje dlhším rázvorom náprav. Jednotlivé komponenty elektrického pohonu zaberajú v porovnaní s konvenčným spaľovacím motorom menej miesta, čo umožňuje kratšie previsy vpredu a vzadu. Karoséria vozidla Enyaq iV je dlhšia, a navyše veľmi aerodynamická, čo pozitívne ovplyvňuje dojazd. Hodnota cx od 0,27 je pre SUV tejto veľkosti pôsobivý výsledok.

Čo robí z vozidla Enyaq iV vo Vašich očiach typický automobil značky Škoda?

Neuhold: Enyaq iV stelesňuje všetky prednosti a silné stránky vozidiel Škoda a predstavuje dôležitý krok k trvalo udržateľnej budúcnosti spoločnosti. Spája priestrannosť, všestrannosť a „Simply Clever“ nápady. Súčasne ponúka prekvapivé a chytré funkcie. Je to vozidlo pre aktívny život i rodinu; hodí sa aj na dlhé cesty. To všetko z neho robí dokonalého spoločníka pre každý deň.

NEPREHLIADNITE: