Škoda Enyaq Coupé iV odhalená! Má vyšší dojazd a poriadny kufor (+ 43 FOTIEK V GALÉRII)

3697
Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq Coupé iV je pokračovaním úspešného elektrického SUV a prvým SUV kupé s okrídleným šípom v Európe.

V roku 2021 si úplne novú, doteraz nepoznanú elektrickú Škodu kúpilo iba o tretinu menej ľudí ako dlhodobo zaužívaný a dobre známy Superb. A spomedzi elektromobilov si ju vybral každý siedmy Slovák. Na začiatku roka 2022 však Škoda prichádza s ďalším horúcim želiezkom na poli elektromobility. Pôjde o prvé SUV kupé uvedené na európskom trhu.

Verziu SUV ste si mohli pozrieť aj v prvej jazde s Františkom, kde dosiahol 300 kilometrov za hodinu v nabíjaní. Enyaq Coupé sa podobá na klasický Enyaq vo výbave Sportline. V porovnaní s klasickou verziou je o nepatrné 4 milimetre dlhší.

O dynamickom vzhľade auta svedčí aj športový nárazník, predné ostro tvarované matrixové svetlomety a maska Crystal Face so 131 LED diódami mu pridáva na pocite luxusu. Mimochodom, vo výbave RS sú obe už v základe.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Ďalej tu máme 21-palcové kolesá a samozrejme najväčšiu zmenu, zvažujúcu sa strechu. Okrem toho, že je krajšie, má aj nižší odpor vzduchu. A to znamená nižšiu spotrebu. V závislosti od výbavy (a s ňou spojenej hmotnosti) dokáže prejsť 545 kilometrov, teda o približne 10-20 kilometrov viac ako Enyaq iV.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Interiéru dominuje neveľký, 5,3-palcový, prístrojový štít a veľmi veľký, 13-palcový, displej multimédií. Podobne ako v klasickom Enyaqu iV. O pocit priestrannosti sa stará aj presklená strecha, ktorá bude pri Enyaqu Coupé iV súčasťou štandardnej výbavy.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Pre verziu RS ponúkne Škoda aj prešívanie farbou Mamba Green prítomné na sedadlách i palubnej doske. A rovnakú exkluzívnu zelenú farbu dostane športová verzia aj zvonka. Lakovanie bude devízou modelov Enyaq Coupé RS iV a aj klasického Enyaq RS iV.

Z hľadiska priestrannosti ostáva aj verzia kupé veľmi štedrým autom. Sedenie vzadu bude bez ombedzení aj pre 1,9 metra vysokého jedinca (napríklad mňa). Batožinový priestor klesol v porovnaní s klasickým Enyaqom iba o 15 litrov na úroveň 570 litrov a stále sa radí medzi tie väčšie, nielen vo svete elektromobilov.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Aj Enyaq Coupé iV ponúkne viacero variantov výkonu aj pohonu. Na začiatok bude dostupná iba verzia RS s pohonom všetkých kolies, výkonom 295 koní, zrýchlením z 0 na 100 za 6 a pol sekundy a maximálnou rýchlosťou 180 km/h. Tá príde toto leto.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Na jeseň prídu na trh aj verzie 80 a 80x. Tá prvá má pohon zadných kolies a výkon 200 koní a v tej druhej sú poháňané všetky kolesá vďaka dodatočnému motoru na prednej náprave. Vďaka nemu sa výkon vyšplhá až na 260 koní. Všetky budú využívať batériu, ktorú Škoda označuje číslom 80. Má kapacitu 82 kWh a využiteľných 77 kWh.