Seat Arona facelift. V koncerne sa s aktualizáciami roztrhlo vrece

2052
Zdroj: Seat

Modernizovaná Arona prinesie nielen nový predok, ale aj nový interiér. Bude ako v novej Ibize.

V utorok predstavil koncern aktualizovaný Kodiaq, včera novú Ibizu a Aronu. Máte chuť na faceliftový týždeň? Nechoďte do Lidla, zavítajte do Volkswagenu AG.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Segment SUV ponúka Seat od roku 2016. Vtedy prišla Ateca. Najmenšia z rodiny, Arona, prišla o rok neskôr. Dnes je druhým najpredávanejším modelom španielskej značky. Po štyroch rokoch jej Seat dopraje aktualizáciu. Dostane vylepšený exteriér a úplne prepracovaný interiér.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Nové farby a svetlá

Úlohou redizajnu Arony je spraviť auto ešte robustnejším a terénnejšie vyzerajúcim. Hmlové svetlá sa dostali zo spodku nárazníku do stredu k mriežke chladiča a je to asi jediná okrúhla vec, ktorá podľa nás ruší inak hranatý a ostrý dizajn. Našťastie, budú za príplatok. Aj v Arone (rovanko ako v Ibize) dostanete LED svetlá po novom už v základe.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Do palety možností individualizácie pribudnú tri nové disky a šesť nových farieb. Jedny sedemnásťpalcové a dvoje osemnásť palcové disky. Tri nové farby sa budú volať Tmavá kamufláž, Asfaltová modrá a Zafírová modrá. Zvyšné tri možnosti lakovania pribudnú na streche. Ponesú názov Polnočná čierna, Magnetická technologická a Cukríková biela.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Veľké zmeny zvnútra

Rovnako ako v Ibize, aj Arona dostala úplne nový interiér. Automobilka sľubuje kvalitnejšie materiály a luxusnejšie prepracovanie. Palubná doska sa zmenila na nepoznanie a multimediálny systém narástol na 8 a štvrť palca už v základe. Na rozdiel od predošlej verzie, vo facelifte displej vytŕča z palubnej dosky.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Za príplatok dostanete väčší displej s uhlopriečkou 9,2 palca a po novom bude v aute aj hlasový asistent aktivovaný pozdravom “Hola Hola.” Pred vodičom sa bude už v štandarde nachádzať 10,25 palcový digitálny prístrojový panel a nový masívnejší volant obalený v koži Nappa.

Zdroj: Seat
Zdroj: Seat

Pod kapotou bude bublať dokopy pätica motorizácií. Rovnako ako pri Ibize, aj tu ponúkne Seat jednu CNG verziu. Najslabší jednolitrový trojvalec TSI bude mať výkon 70 kW, najsilnejší bude mať 1,5 litra, výkon 110 kW a názov EcoTSI. Verzia CNG bude s výkonom 66kW na úplnom začiatku škály. Dostupná bude manuálna aj DSG prevodovka.

Z palety výbav zmizne verzia Xcellence, nahradí ju Xperience. Výbavy Reference, Style a FR prídu tiež. Rovnako ako pri Ibize, aj pri Arone si dá automobilka načas. Novú verziu predstavia na jeseň.