Škoda Kodiaq facelift: Pozrite si ju v našej Hypergalérii

4080
Zdroj: Škoda

Faceliftovaný Kodiaq predstavili pred pár hodinami. Okrem ostrejšieho dizajnu dostane aj nový motor.

Prvý z mohykánov. To je Škoda Kodiaq. Najväčšie a zároveň najstaršie SUV značky bolo prvýkrát predstavené v roku 2016 a po piatich rokoch sa automobilka rozhodla, že mu venuje facelift. Už pôvodný model bol úspešný, o čom svedčí viac ako 600 000 vyrobených kusov. Aktualizácia sa však žiada a prinesie aj malú technickú zmenu.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Čo sa zmenilo

Najväčšie zmeny medzi starým a faceliftovaným Kodiaqom sa udiali vpredu. Najväčším rozdielom je strmšia predná maska, ktorá spolu s dlhšou kapotou nielen zväčšuje auto, ale aj podčiarkuje jeho robustný vzhľad. Zmenou prešla aj mriežka chladiča, ktorá dostala viac šesťuholníkový vzhľad a poriadnu dávku chrómu. Ten už dnes nie je taký populárny, no Kodiaqu veľmi svedčí. Zmenila sa aj spodná mriežka chladiča, ktorá je väčšia a viac vykrojená smerom nahor.

Zdroj: Redakcia / Škoda
Zdroj: Redakcia / Škoda

Zmenou si prešli aj predné svetlomety. Škoda sa rozhodla ostať pri štvorokom dizajne, no horná dvojica sa zmenila podstatne. Svetlá sú užšie a LED pás už nie je rovný, ale zahnutý. Spodná dvojica “očí” dostala výraznejší výrez, ale inak sa príliš nezmenila.

Zdroj: Redakcia / Škoda
Zdroj: Redakcia / Škoda

Bok auta ostal takmer bezo zmeny, krojenie tesne pod oknami sa zvýraznilo, ale nejde o prevratnú zmenu. Zadku dominuje dlhší a hlavne čierny strešný difúzor. Ten auto opticky rozširuje, ale opäť nejde o prevratnú zmenu. Zadné svetlá sú o niečo menšie a majú prepracovanejšie detaily. Tie si však tiež z diaľky nevšimnete. Logo značky na zadných dverách, s ktorým bol Kodiaq uvedený do predaja v roku 2017, vo facelifte nahradil nápis ŠKODA, ktorý je z nových modelov už známy.

Zdroj: Redakcia / Škoda
Zdroj: Redakcia / Škoda

V exteriéri je teda najväčšou zmenou predná maska. V interiéri ide rovnako skôr o vylepšenie aktuálneho ako znovuvymýšľanie kolesa. Dizajnéri si dali záležať na tom, aby spracovanie a materiály pôsobili elegantnejšie a luxusnejšie. Vďaka tomu dostanete napríklad prešívanú palubnú dosku alebo digitálny prístrojový panel. Novinkou sú Ergo sedadlá, s ventiláciou a masážou, dvojica reproduktorov navyše či ambientné osvetlenie s 10 farbami.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Bude aj RS?

Bude! Klasicky sa môžeme tešiť aj na Sportline, Laurin&Klement či športový model RS. Práve Kodiaqu RS sa týka spomínaný technický update. Automobilka totiž ohlásila, že pod kapotu dostane nový benzínový dvojliter. Namiesto nafty benzín, ako sa na RS patrí. Ten bude mať v prípade športovej verzie výkon 180 kW (rovnako ako Octavia RS245) a o 60 kg menej ako predošlé RS.

Akých motorov sa dočkáme?

Škoda je stále srdcom česká (alebo československá?) značka. Znamená to, že naftu ešte úplne nezavrhla. Práve naopak, do Kodiaqu sa dostanú oba, dnes už veľmi známe, dvojlitrové dízle. Motorizácia so 110 kW dostane voliteľný pohon a 147 kW verzia bude 4×4 už v štandarde. Obe budú s kolesami prepojené 7 stupňovou DSG prevodovkou.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Pokiaľ ste skôr benzínový typ, čaká na vás 1,5 litrový motor s vypínaním valcov, manuálnou prevodovkou a pohonom všetkých kolies. Dvojliter bude dostupný aj s nižším výkonom 140 kW, pohonom všetkých kolies a prevodovkou DSG.

Zdroj: Škoda
Zdroj: Škoda

Faceliftovaný Kodiaq nás rozhodne zaujal. Ak vás o tomto aute zaujíma viac, určite sledujte náš facebook a aj youtube kanál. Už onedlho prinesieme prvé video s novým Kodiaqom.