Sága radu 8 pokračuje

76

Po prvotnom kupé je tu ďalšie pokračovanie jedného krásne luxusného príbehu. BMW predstavuje rad 8 vo verzii Cabrio.

Začalo to štvordverovým konceptom M8 Gran Coupe so žraločím lakom, ktorý posadil na zadok návštevníkov ženevského autosalónu. Sériový model na seba nenechal dlho čakať, avšak ako prvé predstavila mníchovská automobilka kupé. Predaj odštartoval len prednedávnom a už tu máme druhého člena rodiny z vrcholu ponuky značky – štvormiestny kabriolet. Sezóna kabrioletov už síce skončila, ale toto auto je rozhodne jeden z dôvodov, prečo sa už teraz môžete tešiť na tú ďalšiu.

Nafta či benzín?

BMW radu 8 Cabrio sa začne predávať v marci a k dispozícii bude s dvomi motormi. Ak preferujete naftu, je tu pre vás model 840d xDrive s trojlitrovým radovým šesťvalcom vyladeným na 235 kW (320 k). Vďaka krútiacemu momentu až 680 Nm zrýchľuje na stovku len za 5,2 sekundy. K takémuto autu sa však určite viac hodí benzínový osemvalec, ktorý bije pod kapotou modelu M850i xDrive. Motor s objemom 4,4 litra sa môže pochváliť výkonom až 390 kW (530 k). Jeho charakteristický zvuk vytvára aj M športový výfukový systém s klapkami. Technológia M Performance TwinPower Turbo obsahuje dve turbodúchadlá twin-scroll s nasávaním chladného vzduchu umiestneným medzi dvoma hlavami valcov, vysokotlakové vstrekovanie High Precision Injection, plne variabilné ovládanie ventilov Valvetronic a variabilné časovanie vačkových hriadeľov Double-VANOS. Zrýchlenie z nuly na stovku je otázkou 3,9 sekundy.

Plátenná strecha s elektrickým ovládaním

Skladacia strecha nového modelu BMW radu 8 Cabrio sa vyznačuje minimálnou hmotnosťou a vynikajúcim odhlučnením. Natiahnutá vytvára napnutú stupňovitú líniu, ktorá má blízko k tvarom kupé. Plátenná strecha, ktorá sa štandardne dodáva v čiernej farbe alebo na požiadanie v antracitovej farbe so strieborným nádychom, sa otvára a zatvára po stlačení tlačidla plne automaticky a trvá jej to 15 sekúnd. Mimoriadne tichý úkon možno spustiť až do rýchlosti 50 km/h. Po sklopení sa strecha schová pod kryt za zadnými sedadlami, ktorého povrchová štruktúra a spracovanie sa zhodujú s palubnou doskou a s výplňami bokov a dverí.

Veterný deflektor ako štandard, vyhrievanie krku na požiadanie

Štandardná výbava nového BMW radu 8 Cabrio obsahuje veterný deflektor, ktorý sa umiestňuje do priestoru zadných sedadiel a pri jazde s otvorenou strechou zabraňuje nežiaducim turbulenciám v interiéri. Pre pohodlnejšiu jazdu s otvorenou strechou dostalo nové BMW radu 8 Cabrio na želanie dodávané vyhrievanie krku. Výduchy teplého vzduchu sa nachádzajú v predných opierkach hlavy. Na zozname prvkov dodávaných na želanie sa nachádzajú aj odvetrávané sedadlá, balík Heat Comfort s vyhrievaným volantom či kľúč BMW Display Key. Alternatívu k štandardne dodávanému ozvučeniu Harman Kardon Surround Sound System predstavuje na želanie dodávaný špičkový zvukový systém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System. Zákazníci si môžu vybrať aj sklenené doplnky na vybrané ovládače a ďalšie prvky zo širokej ponuky BMW Individual.

Operadlá zadných sedadiel sa dajú samostatne sklápať v pomere 50 : 50, čím vznikne priestor na prevoz dlhých predmetov. So zatvorenou strechou dosahuje objem batožinového priestoru hodnotu 350 l.

Vycibrená aerodynamika, znížená hmotnosť a maximálna bezpečnosť

Takmer plne zakrytý podvozok, aktívne klapky na vstup vzduchu, aerodynamické prvky Air Curtain a mimoriadne štíhle spätné zrkadlá. To všetko zlepšuje aerodynamiku nového BMW radu 8 Cabrio. Premyslený mix materiálov pomáha splniť rôznorodé a protichodné požiadavky na vysokú tuhosť a nízku hmotnosť vozidla. To znamená, že pre potreby kabrioletu sa muselo upravovať iba minimum prvkov. Úpravy sa zamerali najmä na doplnenie dodatočných priečnych výstuh a na špeciálne tvarovaný panel na podvozku. Ďalšou špecialitou nového BMW radu 8 Cabrio je ochrana pred prevrátením, ktorá pozostáva z dvoch hliníkových oblúkov ukrytých pred zrakmi za zadnými opierkami hlavy. V prípade hroziaceho prevrátenia vozidla sa v zlomku sekundy vystrelia, k čomu pomáha aj pyrotechnika.