Renault Scénic sa vracia! Jazdí na vodík a poskytne sedenie ako v obývačke

1418
Zdroj: TS Renault

Na našom trhu sú síce Scénicy už dávno hudbou minulosti, no existujú aj také európske trhy, kde sú stále v predaji. To síce nedávno prestalo platiť len pri krátkej verzii, po nej sa však má čoskoro odporúčať z trhu aj verzia Grand.

Renault ale s novým konceptom vysiela do sveta signál, že meno Scénic zostane na scéne.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

MPV je hudbou minulosti

Je snáď jasné, že dnes by nikto nepredstavoval MPV, že? Tie už dávno vyšli z módy. Namiesto toho má byť nový Scénic crossoverom. Skôr, než prevrátite oči pohľadom do temena a povzdychnete si, že všetky autá budú v budúcnosti na jedno koleno, vedzte, že sa toho bojíme s vami. Ale nie konkrétne pri tomto. 

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Vysoká stavba modelu je totiž tiež jedným z dôsledkov pokročilej elektrickej platformy, ktorá už nemusí hostiť len batériu, pridáva k nej aj vodíkový palivový článok. Týmto spôsobom vlastne Renault vytvoril elektromobil s range extenderom, no narozdiel od Chevroletu Volt / Opelu Ampera či BMW i3 Rex, tuto generuje pridanú elektrinu vodík.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Menší palivový článok znamená, že značka mohla použiť dva razy ľahšiu a menšiu batériu a deficit kapacity vyrovnala nádržou s vodíkom a článkom s výkonom 16 kW. Aj napriek tomu sa však hmotnosť konceptu pohybuje na hodnotách okolo 1700 kilogramov, sčasti aj pre svoju 4,5-metrovú dĺžku, 1,9-metrovú šírku a takmer 1,6-metrovú výšku. Malý teda určite nie je.

Zdroj: TS Renault
Zdroj: TS Renault

Renault tento crossover skutočne vyrobí a stáť bude na úplne novej platforme CMF-EV, ktorú zdieľa s Nissanom Ariya alebo Meganom E-Tech. Vodíkové palivové články asi tak skoro v aute nenájdeme – to skôr v neskorších rokoch výroby, keďže Renault vodíku relatívne verí – určite sa však dočkáme Scénicu s podobnou vizážou a elektrickým pohonom.

A samozrejme, s dôrazom na recykloveteľnosť – tento konkrétny koncept sa skladá zo 70 percent z recyklovaných materiálov, 95 percent auta (vrátane batérie) sa dá využiť ďalej. A ako by povedal Horst Fuchs…