Renault Rafale E-Tech 4×4: 300 koní a spolupráca s Alpine

575

Renault odhalil špičkovú verziu Rafale E-Tech 4×4 s výkonom 300 koní. Nová plug-in hybridná motorizácia je výsledkom spojenia schopností viacerých tímov. Pridaním elektromotorov získava vlajková loď značky pohon všetkých kolies, technologickú vyspelosť a optimálnu trakciu za každých podmienok.

Pohonná jednotka bola navrhnutá na technickom základe hybridného pohonného ústrojenstva E-Tech s výkonom 200 koní, doplneného elektromotorom na zadnej náprave a trakčnou batériou s kapacitou 22 kWh. Vďaka tomu má Rafale elektrický dojazd až 100 km.

Plug-in hybrid podrobne 

Pod kapotou sa nachádza 1,2-litrový trojvalcový benzínový motor s novým turbodúchadlom, ktoré zvýšilo výkon motora na 110 kW (150 k) a krútiaci moment na 230 Nm. Týmto zmenám je prispôsobená aj multimódová bezspojková prevodovka.

K spaľovaciemu motoru sú pripojené tri elektromotory – 2 hlavné a 1 vedľajší:

  • elektromotor na prednej náprave s výkonom 50 kW (70 k) a krútiacim momentom 205 Nm.
  • druhý elektromotor trvalo spojený so zadnou nápravou s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 195 Nm.
  • doplnkový elektromotor (vysokonapäťový štartovací generátor) s výkonom 25 kW (34 k) a krútiacim momentom 50 Nm.

Skúsenosti odborníkov z Alpine

Okrem výbavy Esprit Alpine je Rafale E-Tech 4×4 300 k v ponuke aj vo verzii Atelier Alpine. Pohon jednotlivých náprav je automaticky riadený technológiou E-Tech v závislosti od podmienok a zvoleného jazdného režimu.

Podvozok optimalizovalo viacero inžinierov Alpine špecializovaných na:

  • tlmiče, pružiny, dorazy, predné a zadné stabilizátory a 21-palcové kolesá
  • vývoj adaptívnych tlmičov
  • vývoj režimov systému Agility Control
  • kalibráciu riadiacich jednotiek ovládajúcich brzdenie, rekuperáciu brzdnej sily či kontrolu stability
  • prepojenia medzi hnacím ústrojenstvom, podvozkom a športovými pneumatikami Continental

Funkcia hybridnej prediktívnej jazdy maximalizuje využitie elektrickej energie. Údaje z máp Google, ako napríklad topografia cesty v nasledujúcich siedmich kilometroch, poskytujú systému správy batérie predbežné informácie, aby sa energia elektromotora využila čo najviac.