Tým nemeckým automobilkám tie premiéry v poslednej dobe trocha nevychádzajú. Vždy sa totiž tesne pred premiérou objaví nejaký únik, akoby bolo v dnešnej dobe už nemožné ponechať nové auto pod embargom. Podobne, ako v prípade najnovšieho prírastku do vozového parku každého influencera: G63 4×4².
Mercedes-AMG G63 4×4² sa konečne ukazuje bez akéhokoľvek maskovania a predsa nejde oficiálny debut, pretože od automobilky zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne informácie.
Portál do divočiny
Táto zodvihnutá trieda G jazdí na plne upravenom zavesení kolies s portálovými nápravami umožňujúcimi väčšiu svetlú výšku. Vzdialenosť medzi predným nárazníkom a zemou je teraz krásnych 351 mm oproti 238 mm pre štandardné G. V dôsledku toho je teraz hĺbka brodivosti až 91 centimetrov v porovnaní so 70 cm pri bežných modeloch. Uhol nábehu sa tiež výrazne zväčšil na 40 stupňov z 27 stupňov na štandardnom G63 AMG.
4×4² jazdí na 22-palcových kolesách a má vylepšenia inšpirované off-roadom, vrátane prídavných LED svetlometov, nového krytu rezervného kolesa a rôznych prvkov z uhlíkových vlákien na viditeľných miestach. Interiér je vybavený sedadlami v koži Nappa a volantom potiahnutým kožou Dinamica. Palubnej doske dominuje to, čo je teraz v novej Triede G známe – masívna dvojitá obrazovka s 12,3-palcovým digitálnym prístrojovým panelom.
Pod kapotou je 4,0-litrová, twin-turbo V8 jednotka, ktorá generuje výkon až 430 kilowattov (585 koní) a krútiaci moment 850 newtonmetrov. Táto porcia výkonu putuje cez deväťstupňovú automatickú prevodovku na všetky štyri kolesá prostredníctvom stáleho pohonu všetkých štyroch kolies. Napriek svojmu zameraniu na off-road by mala táto G63 šprintovať z 0 na 100 kilometrov za hodinu len o niekoľko desatín sekundy dlhšie, ako jeho nižší (ale stále veľmi vysoký) bratranec.
Nie že by to zaujímalo niekoho, kto by mal naozaj záujem o kúpu nového G63 AMG 4×4², ale len pre poriadok – stuttgartská automobilka uvádza, že off-road spáli približne 20 litrov benzínu na 100 kilometrov, čo zodpovedá emisiám CO2 456 gramov na kilometer. Normálne, pol kila, jak za starých čias.
Cena? Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne úplné ceny, ale povráva sa, že zámožní zákazníci budú musieť za túto kreatúru zaplatiť najmenej 250 000 €.