PRVÁ JAZDA BMW i4 M50: Pes, ktorý nešteká, hryzie

2639
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Nové BMW i4 vyzerá na prvý pohľad veľmi konvenčne. Elektrické vnútornosti z neho však robia auto, ktoré vám vytrie zrak. A “radosť z jazdy” je tu na prvom mieste.

Pamätáte si ešte tie okázalé elektromobily od mníchovskej značky? Mestský model i3 s bublinovými tvarmi alebo i8 s tvarmi hyperšportu. Obe autá spravili dieru do sveta. Možno nie z hľadiska predajnosti, ale z hľadiska povedomia. Vyslali jasný signál, že BMW pri nástupe elektromobility neplánuje stáť bokom. Potom prišiel model iX3, ktorý túto myšlienku trochu podkopal. Nie, že by bol zlý. Bol však až príliš konvenčný.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Potom prišiel model iX. Nadrozmerné SUV, ktoré slogan “radosť z jazdy” poňalo cez komfort a luxus na palube. A teraz sa k nám dostáva Gran Coupé pre piatich, ktoré stvorilo samotné peklo. Poznáte príslovie “pes, ktorý šteká, nehryzie”? BMW i4 M50 je presným opakom. Nešteká, lebo nemá šesťvalec a ani športové výfuky. Ale zato hryzie poriadne.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Elegán s tuningom

Športovosť novej i4 M50 spoznáte na prvý pohľad. I keď sa snaží vyzerať decentne, jej športové detaily dávajú jasne najavo, že toto auto je na stlačenie plynového pedála schopné rozpútať hurikán.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Predné obličky sú zaslepené, ale stále obrovské – typický znak elektrických modelov BMW. Po bokoch nájdete ostré “žiabre” vychádzajúce z rozšírených predných blatníkov a takmer neviditeľné, no extrémne široké pneumatiky s rozmerom 255/35 na 20-palcových kolesách. A nechýbajú ani spätné zrkadlá v tvare typickom pre modely M či spojler na kufri. V zadnom nárazníku sa z pochopiteľných dôvodov nenachádza ani jeden malilinký “výfučík,” avšak difúzory si svoju robotu plnia.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Interiér je ako rezeň…

Výborná klasika. Milujete ho, mohli by ste ho jesť každý deň, ale je to klasika, v tomto prípade nasledujúca dizajnový jazyk BMW. Na rozdiel od modelu iX a Radu 2 Active Tourer, kde BMW stavilo na svetelnosť a vzdušnosť, v modeli i4 dokonale obklopuje posádku. Navodzuje tak pocit robustnosti a bezpečia.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Pred vodičom sa rozprestiera dvojica obrovských obrazoviek s technológiou Live Cockpit Plus a Curved Display, ktoré fungujú na operačnom systéme ôsmej generácie. Multimédiá fungujú výborne, poskytujú viacero možností vstupov a ich dizajn je výborný. Konektivita nechýba tiež.

Športové sedadlá M poskytujú kompromis medzi komfortom a športovosťou. I keď, kompromis asi nie je správne slovo. BMW sa tieto dve vlastnosti podarilo spojiť aj bez ústupkov.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Oko hurikánu

BMW vložilo novej i4 “pod kapotu” 544 elektrických koní, ktoré sú schopné zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,9 sekundy. A dynamika sa najviac prejavuje v režime Sport Boost, kedy pojem “ide bomby” naberá úplne iný rozmer. Podvozok verzie M50 je citeľne tuhý a pri zvlnenej ceste vám s radsťou pripomenie, že sedíte v športovom aute.

Zdroj: Dávid Dejvo Schun
Zdroj: Dávid Dejvo Schun

Vzhľadom na počasie sme si úplne netrúfli testovať dynamiku auta v ostrých prejazdoch zákrutami. Ale vo vysokých rýchlostiach na rovine sa cítite doslova ako v oku hurikánu. Bez ohľadu na to, akou rýchlosťou idete, vždy máte pocit absolútnej pohody a istoty za volantom. Tento “pes” jednoznačne hryzie. I keď nešteká.

Tou najväčšou čerešničkou je cena. Tá začína na sume 70 260 eur, čo je porovnateľné s 69 500 eurami, ktoré si BMW pýta za model 440i Gran Coupé. A tu už prichádza chrobák do hlavy.