Predaje dieselov v Európe klesajú! Ľudí strašia blížiace sa obmedzenia

Skratky TDI, TDCi alebo D-4D sa možno čoskoro stanú minulosťou. V svetových veľkomestách ich nechcú.

3657

Nízka spotreba paliva, malé prevádzkové náklady a hlavne dlhá životnosť. Aj toto boli argumenty, ktoré ešte pred časom stáli za vysokými predajmi naftových jednotiek. Zdá sa však, že po nedávnych emisných škandáloch a pripravovaných obmedzeniach sa čoskoro budeme musieť s dieselovými jednotkami rozlúčiť.

Predaje stagnujú

Server Automotive News uvádza, že v Nemecku, ktoré kraľuje predaju vznetových jednotiek, dosahoval podiel predaných dieselových automobilov len 40%. To je oproti minulému roku prepad až o 4,8%. V roku 2012 bol podiel naftových jednotiek na nemeckom trhu dokonca 48,1%. Aj v Európe sa predaj prepadol, konkrétne z 50% na 46%.

Stop dieselom

Naftové agregáty by predstavitelia veľkomiest najradšej nevideli. Opatrenia prijali už napríklad starostovia Paríža, Madridu, Atén a Mexico City. Tí rozhodli, že od roku 2025 zakážu prevádzku naftových automobilov. To však nie je jediné obmedzenie. Existuje totiž reálna možnosť, že aj Stuttgart od budúceho roka zakáže vjazd starších dieselových automobilov do mesta v niektoré dni. Očakáva sa, že k spomínaným mestám sa čoskoro budú pridávať aj ďalšie, ktoré denno-denne bojujú so smogom v skleníkovým efektom.

Zákazy a obmedzenia sú veľkým problémom aj pre výrobcov. Tí sa budú musieť zmieriť s postupnými poklesom predajov, keďže sa obmedzenia budú ľudí týkať čo raz viac.