Porsche hovorí o nových elektrických a 911 GT modeloch

733

Čisto elektrické Porsche
Porsche a čisto elektrický automobil znie ako šibnutá kombinácia pre puristu. Stuttgartská automobilka nás však na toto pomaly pripravuje už nejaký čas, keďže v súčasnej ponuke má hybrid benzínu a elektriky.

Platforma, na ktorej má stáť, bude modifikovaná MSB. Volkswagen ju vyvinul pre autá s motorom vpredu a zadný pohonom. V tomto prípade sa ráta so zadokolkou s motormi pri zadných kolesách. Popri tom má byť lepšie vystužená pre ochranu batérii, resp. vodíkových nádrží. Zatiaľ nič nie je oficiálne, no elektrická verzia by sa mohla volať 718, mala byť mať vyše 420 koní a dojazd nie menej než 426 km. Vodíkový variant by podľa špekulácii mal niesť meno 818.
2012 Porsche Panamera Sport Turismo concept

Nová generácia Porsche 911 GT
Šéfinžinier divízie Porsche GT Andreas Preuninger sa v súvislosti s novými športovými vlajkovými loďami vyjadril takto: “Neverím v monštrá s množstvo koní. Podľa mojich osobných chutí je okolo 500 konských síl akurát, pretože 700 až 800 koní si pýta väčšie brzdy, silnejšie závesy kolies, všetko je logicky ťažšie a ťažšie.”

To znamená, že nové GT3, GT3 RS, príp. GT2 (RS) budú stavané s väčším dôrazom na nižšiu váhu, ale hlavne s lepším pomerom koní na váhu. Pochopiteľne budú mať nové autá o niečo vyšší výkon, zákazníkom príliš nelahodí, že novinka je v podstate slabšia. Potešujúcou správou je, že i nová GT3 si zachová atmosferický motor. Ba čo viac, na výber bude ako automatická, tak aj manuálna prevodovka!

Zo zákulisia značky Porsche prichádzajú samé zaujímavé správy.