Po Nürburgringu šprintuje rozzúrený 600-koňový jaguár

682

Jaguar F-Type je relatívne vulgárne auto. Samozrejme to myslíme v dobrom. Veď mimoriadne atraktívny dizajn Iana Calluma vzbudzuje vášne a šesťvalcové i osemvalcové motory sú tak hlučné, že snáď i nahluchlý sa otočí. Už dlhšiu dobu sa šíria informácie o tom, že Jaguar stavia ešte dravejšiu verziu so všetkými tými krídlami, splittermi a monštróznym preplňovaným motorom.

V súčasnosti je Jaguar F-Type predávaný s trojlitrovým šesťvalcom s výkonmi 340 a 380 koní a päťlitrom, z ktorého 550 koní doluje kompresor. Pred rokom Briti predstavili tiež 575-koňový Project 7, ten bol však exteriérovo špecifický a navyše prísne limitovaný na 250 ks. Kto sa však chce odlíšiť od relatívne uhladených variantov, nech si ešte chvíľu počká na ďalšiu exkluzivitu. Intenzívnemu testovaniu je momentálne podrobovaný F-Type SVR, ktorý poletuje nízko nad zemou aj na Nordschleife. Tamojšiu zver desí vidlicovým osemvalcom s objemom 5,0 litra a výkonným kompresorom. Vďaka nemu má na kolesá prúdiť minimálne 600 konských síl. Šance sú, že výkon nebude prechádzať len na zadné kolesá, ale rovno na obe nápravy. Slabšie verzie týmto pohonom už oplývajú. Manuálna prevodovka však najskôr zostane len pri trojlitroch.

F-Type bude na túto porciu výkonu patrične pripravený. Písmena SVR totiž budú zahŕňať bodykit s nemalými vzduchovými nasávačmi, krídlom vzadu a výrazným zadným nárazníkom so štvoricou výfukov. Netreba sa obávať ani o karbón-keramické brzdy či nižšiu svetlosť podvozka. Premiéra tejto šelmy by mala prebehnúť na Ženeve 2016.

575 koní v F-Type nie je dosť. Jaguar preto vyvíja vrcholnú verziu SVR, ktorej osemvalec vzbudí rešpekt aj v tej naj-nóbl spoločnosti.