Nový Nissan Qashqai oficiálne! Je úplne iný, ľahší a s masážnymi sedadlami

2764
Zdroj: Nissan

Po dosiahnutí viac ako troch miliónov predaných kusov v Európe sa dá s istotou povedať, že Qashqai je pre Nissan obrovským kľúčovým modelom & darom z nebies. Keďže je však dnes japonská spoločnosť v trocha nezávideniahodnej situácii, štvrtá generácia toho kompaktného bestselleru nemohla prísť v lepší čas.

Vynovený Qashqai má ostrejší dizajn a podobne ustrelené svetlomety, aké sme videli na posledných produktoch spoločnosti Nissan.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Ostrejší, vážnejší, viac sexy

Karoséria má viac hrán ako predtým a je väčšia, Qashqai je teraz o 35 milimetrov dlhší, o 32 mm širší a o 25 mm vyšší. Upravená karoséria priniesla predĺženie rázvoru nápravy o 20 mm.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Skok vo veľkosti zdôrazňuje príplatková 20-palcová sada kolies, ktorá na Qashqai debutuje. Full-LED maticové svetlomety sú pre kompaktný crossover podobnou novinkou a nezaháľa ani personalizačný výber. Je tu 11 farieb karosérie s piatimi dvojfarebnými kombináciami pre väčšie možnosti prispôsobenia.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Väčší rázvor sa ukázal najmä vo vnútri, kde sa priestor pre zadné nohy zväčšil o 28 mm. Nový Qashqai si polepšil aj v objeme batožinovéh priestoru, ktorý sa zväčšil o 50 litrov. Toho inžinieri dosiahli iným riešením zadnej nápravy a podlahy batožinového priestoru.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Konečne kvalitné materiály

Okrem priestrannejšej kabíny profituje interiér zo skokovej kvality vďaka mäkkším povrchom, lepšej pozornosti v kvalite spracovania a napríklad aj z takých výstrelkov, akými sú masážne sedadlá. Poskočilo sa tiež technicky, vrátane 12,3-palcového digitálneho prístrojového panela a deväťpalcového dotykového displeja pre systém infotainmentu, ktorý podporuje Android Auto a Apple Car Play, pričom druhý je ponúkaný prostredníctvom bezdrôtového pripojenia.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Za príplatok bude nový Qashqai ponúkaný s 10,8-palcovým head-up displejom, o ktorom automobilka tvrdí, že je najväčší vo svojom segmente (asi nie na dlho). Aj po bezpečnostnej stránke spoločnosť Nissan implementovala svoje najnovšie asistenčné systémy vodiča ProPilot a zvýšila bezpečnosť pridaním airbagu medzi predné sedadlá.

Len hybrid

Pokiaľ ide o pohonné jednotky, Nissan ich ponuku radikálne zredukoval. Pre začiatok, nie sú na výber žiadne naftové motory. Namiesto toho je nový Qashqai ponúkaný s mild-hybridným, 1,3-litrovým preplňovaným benzínovým motorom s výkonom 103 kilowattov (138 koní) a krútiacim momentom 240 newtonmetrov alebo o niečo vyšším výkonom 112 kW (156 k) a 260 Nm. V obidvoch prípadoch je sila smerovaná na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej manuálnej prevodovky.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Ak zvolíte prevodovku s plynulo meniteľným prevodom (CVT), budete si môcť vybrať medzi pohonom predných alebo všetkých kolies. Qashqai vybavený pohonom Xtronic využíva verziu 1,3-litrového motora s výkonom 156 koní, ale s trochu väčším krútiacim momentom 270 Nm.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Kto chce viac batérie, je tu pre neho verzia e-Power, ktorá predstavuje vylepšenú verziu hybridného systému, ktorý by sme našli v Nissane Note. Hostí 1,5-litrový motor, ktorý stačí na výkon 140 kW, teda 187 koní & krútiaci moment 330 Nm.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Zaujímavosťou je, že technicky slúži spaľovací motor len na výrobu elektrickej energie, ktorá poháňa kolesá. Rovnako ako v Leafe, aj Qashqai s e-Power ponúka ovládanie jedným pedálom. Nevýhodou je, že len s náhonom na prednú nápravu.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Ľahší, priestrannejší, lepší

Platforma CMF-C umožnila inžinierom znížiť hmotnosť v základných oblastiach, aby tak vyrovnala zväčšenie rozmerov a kilogramy navyše, ktoré prinieslo hybrdiné ústrojenstvo. Napríklad dvere batožinového priestoru sú teraz o 2,6 kilogramu ľahšie ako predtým, v dôsledku prechodu na kompozitný materiál.

Zdroj: Nissan
Zdroj: Nissan

Na všetkých dverách bol použitý hliník, našli by sme ho aj na blatníkoch a kapote, čo dovedna ušetrilo 21 kg. Implementované sú aj ďalšie opatrenia na zníženie hmotnosti. Auto je teraz o 41 percent tuhšie ako predtým, pričom je o 60 kg ľahšie. Pekné!

Zatiaľ čo väčšina konfigurácií modelu Qashqai má základnejšie zadné zavesenie s torznými tyčami, voľba 20-palcových kolies či pohon na všetky štyri prinášajú upgrade na viacprvkové zavesenie kolies. Na oboch nápravách je nastavená vzpera MacPherson spolu s vylepšeným posilňovačom riadenia, ktorý sľubuje lepšiu odozvu. Na trh sa nový Qashqai pozrie už tento rok.