Nový Mercedes-Benz GLC je tu! Už len ako hybrid a s “transparentnou kapotou”

616

GLC sa dodáva výlučne ako hybridné vozidlo: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, alebo ako mild-hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete poskytujú dojazd viac ako 100 kilometrov.

Už pri prvom pohľade je zrejmé, že nová GLC patrí do rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz.

Väčší ako predtým

S dĺžkou 4,72 metra je nové GLC o šesť centimetrov dlhšie ako jeho predchodca. Navyše je o štyri milimetre nižšie. Šírka zostáva rovnaká, teda 1,89 metra. Rázvor sa zväčšil o 15 mm na 2,89 metra. To by malo prospieť priestoru vzadu. Vďaka dlhšiemu zadnému previsu sa do batožinového priestoru zmestí 600 litrov, o 50 litrov viac ako doteraz. Koeficient odporu vzduchu sa zlepšuje z 0,31 na 0,29.

Vizuálne sa nekoná žiadne prekvapenie, GLC opäť vyzerá tak, akoby niekto chcel triedu C pretvoriť na SUV. Vzadu upúta dnes už nenahraditeľný svetelný pás, ktorý vychádza z najmladších elektrických SUV značky. Auto bude stáť na 18- až 20-palcových kolesách. Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru budú súčťasťou základnej výbavy.

Na želanie je k dispozícii balík AMG a balík terénnych technológií s prídavnou ochranou podbehov a podvozku.

Výhradne hybridný

Pri uvedení na trh sú k dispozícii tri 48-voltové mild-hybridy a tri plug-in hybridy (dva benzínové, jeden naftový). Štandardom je pohon všetkých kolies 4Matic. Prepracovaný systém pohonu prednej nápravy je ľahší a dokáže prenášať vyššie krútiace momenty ako doteraz. Jedinou možnosťou prevodovky je 9-stupňová automatická.

V mild-hybridoch integrovaný štartér krátkodobo pomôže motorom až o 17 kW a 200 Nm. Plug-in hybridy majú elektromotor s výkonom 100 kW a 440 Nm. Kapacita batérie sa zvýši na 31,2 kWh. Podľa Mercedesu by mal byť podľa WLTP možný elektrický dojazd od 104 do 120 kilometrov. S naftovým PHEV je to 102 až 117 kilometrov.

Rekuperácia operuje s maximálnym výkonom 100 kW. Štandardom je 11 kW nabíjačka pre domáci nástenný box. Voliteľne je možné objednať 60 kW nabíjačku, ktorá batériu naplní za 30 minút.

GLC, ako je už tradičné, vychádza z triedy C. Vpredu má novú štvorprvkovú nápravu a vzadu viacprvkovú konštrukciu. Rozchod kolies sa zväčšil o 4 mm vpredu a 23 mm vzadu. Mercedes ponúka okrem základného oceľového podvozku športový podvozok AMG a vzduchové odpruženie s reguláciou úrovne. V takzvanom technologickom balíku je ten druhý vždy kombinovaný s riadením zadnej nápravy, ktoré má uhol natočenia až 4,5 stupňa a zmenšuje priemer otáčania o 0,9 metra na 10,9 metra. Vzduchový vak na zadnej náprave je štandardnou súčasťou plug-in hybridov.

Ak máte radi o 20 mm väčšiu svetlú výšku, môžete využiť už spomínaný off-roadový balík. Tuto GLC predstavuje novinku – „priehľadnú kapotu“ v spojení s 360-stupňovou kamerou. Ide o virtuálny pohľad pod vozidlo vpredu na obrazovke infotainmentu – vrátane predných kolies a ich polohy riadenia, aby ste v včas rozpoznali veľké kamene alebo hlboké výmoly na ceste.

Ako v Céčku

Okrem iného je zadarmo zahrnutá 11,9-palcová obrazovka infotainmentu a 12,3-palcový displej prístrojového panela. Za príplatok je k dispozícii farebný head-up displej s obrazom 9 x 3 palce.

Priestor pre kolená, ramená, lakte a hlavu sa vzadu zväčšil o jeden až dva milimetre. Pre mild-hybrid je špecifikovaných 6001 640 litrov objemu batožinového priestoru. Nebude chýbať ani najnovšia verzia systému MBUX, ktorá obsahuje navigáciu s funkciou rozšírenej reality, ďalej vylepšeného hlasového asistenta a novú funkciu newsflash. Vďaka nej môžete nechať auto prečítať správy v dĺžke až dvoch minút z vašich obľúbených spravodajských portálov. Vrcholným systémom ozvučenia bude už tradične 15-reproduktorový priestorový systém od spoločnosti Burmester.

Prehľad modelov pri uvedení na trh:

GLC 200 4MATIC

GLC 300 4MATIC

GLC 220 d 4MATIC

Zdvihový objem

cm3

1999

1999

1993

Menovitý výkon

kW/k

150/204

190/258

145/197

pri otáčkach

1 / min.

5800-6100

5800

3600

Prídavný výkon (boost efekt)

kW/k

17/23

17/23

17/23

Maximálny krútiaci moment

Nm

320

400

440

pri otáčkach

1 / min.

1800-4000

2000-3200

1800-2800

Prídavný krútiaci moment (boost efekt)

Nm

200

200

200

Komb. spotreba paliva (WLTP)[1]

l/100 km

8,2-7,3

8,2-7,3

5,9-5,2

Komb. emisie CO2 (WLTP)[1]

g/km

186-167

186-167

155-136

Zrýchlenie
0-100 km/h

s

7.8

6.2

8.0

Maximálna rýchlosť

km/h

221

240

219

Prehľad hybridných modelov dobíjateľných zo siete pri uvedení na trh:

GLC 300 e 4MATIC

GLC 400 e 4MATIC

GLC 300 de 4MATIC

Benzín

Diesel

Zdvihový objem

cm3

1999

1999

1993

Menovitý výkon zážihového/vznetového motora

kW/k

150/204

185/252

145/200

pri otáčkach

1 / min.

6100

5800

3600

Menovitý krútiaci moment zážihového/vznetového motora

Nm

320

400

440

pri otáčkach

1 / min.

2000-4000

2000-3200

1800-2800

Menovitý výkon elektromotora

kW

100

100

100

Menovitý krútiaci moment elektromotora

Nm

440

440

440

Systémový výkon

kW/k

230/313

280/381

245/333

Systemový krútiaci moment

Nm

550

650

750

Celková kapacita akumulátora

kWh

31.2

31.2

31.2

Maximálny rýchlosť

km/h

218

237

217

Maximálny rýchlosť, elektrický režim

km/h

140

140

140

Zrýchlenie 0-100 km/h

s

6.7

5.6

6.4

Komb. spotreba paliva, vážená (WLTP)[1]

l/100 km

0.8-0.6

0.8-0.6

0.7-0.5

Komb. emisie CO2, vážené (WLTP)[1]

g/km

19-14

19-14

17-13

Spotreba elektrického prúdu, vážená (WLTP)[1]

kWh/100 km

26.8-24.0

26.8-24.0

27.2-24.4

Dojazd pri jazde na elektrický pohon (EAER comb.) (WLTP)[1]

km

104-120

104-120

117-102

Mrkni naše nové video: