GLC sa dodáva výlučne ako hybridné vozidlo: buď ako hybridné vozidlo dobíjateľné zo siete, alebo ako mild-hybrid so 48-voltovou technikou a integrovaným štartovacím generátorom. Hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete poskytujú dojazd viac ako 100 kilometrov.
Už pri prvom pohľade je zrejmé, že nová GLC patrí do rodiny vozidiel SUV od značky Mercedes-Benz.
Väčší ako predtým
S dĺžkou 4,72 metra je nové GLC o šesť centimetrov dlhšie ako jeho predchodca. Navyše je o štyri milimetre nižšie. Šírka zostáva rovnaká, teda 1,89 metra. Rázvor sa zväčšil o 15 mm na 2,89 metra. To by malo prospieť priestoru vzadu. Vďaka dlhšiemu zadnému previsu sa do batožinového priestoru zmestí 600 litrov, o 50 litrov viac ako doteraz. Koeficient odporu vzduchu sa zlepšuje z 0,31 na 0,29.
Vizuálne sa nekoná žiadne prekvapenie, GLC opäť vyzerá tak, akoby niekto chcel triedu C pretvoriť na SUV. Vzadu upúta dnes už nenahraditeľný svetelný pás, ktorý vychádza z najmladších elektrických SUV značky. Auto bude stáť na 18- až 20-palcových kolesách. Elektricky ovládané dvere batožinového priestoru budú súčťasťou základnej výbavy.
Na želanie je k dispozícii balík AMG a balík terénnych technológií s prídavnou ochranou podbehov a podvozku.
Výhradne hybridný
Pri uvedení na trh sú k dispozícii tri 48-voltové mild-hybridy a tri plug-in hybridy (dva benzínové, jeden naftový). Štandardom je pohon všetkých kolies 4Matic. Prepracovaný systém pohonu prednej nápravy je ľahší a dokáže prenášať vyššie krútiace momenty ako doteraz. Jedinou možnosťou prevodovky je 9-stupňová automatická.
V mild-hybridoch integrovaný štartér krátkodobo pomôže motorom až o 17 kW a 200 Nm. Plug-in hybridy majú elektromotor s výkonom 100 kW a 440 Nm. Kapacita batérie sa zvýši na 31,2 kWh. Podľa Mercedesu by mal byť podľa WLTP možný elektrický dojazd od 104 do 120 kilometrov. S naftovým PHEV je to 102 až 117 kilometrov.
Rekuperácia operuje s maximálnym výkonom 100 kW. Štandardom je 11 kW nabíjačka pre domáci nástenný box. Voliteľne je možné objednať 60 kW nabíjačku, ktorá batériu naplní za 30 minút.
GLC, ako je už tradičné, vychádza z triedy C. Vpredu má novú štvorprvkovú nápravu a vzadu viacprvkovú konštrukciu. Rozchod kolies sa zväčšil o 4 mm vpredu a 23 mm vzadu. Mercedes ponúka okrem základného oceľového podvozku športový podvozok AMG a vzduchové odpruženie s reguláciou úrovne. V takzvanom technologickom balíku je ten druhý vždy kombinovaný s riadením zadnej nápravy, ktoré má uhol natočenia až 4,5 stupňa a zmenšuje priemer otáčania o 0,9 metra na 10,9 metra. Vzduchový vak na zadnej náprave je štandardnou súčasťou plug-in hybridov.
Ak máte radi o 20 mm väčšiu svetlú výšku, môžete využiť už spomínaný off-roadový balík. Tuto GLC predstavuje novinku – „priehľadnú kapotu“ v spojení s 360-stupňovou kamerou. Ide o virtuálny pohľad pod vozidlo vpredu na obrazovke infotainmentu – vrátane predných kolies a ich polohy riadenia, aby ste v včas rozpoznali veľké kamene alebo hlboké výmoly na ceste.
Ako v Céčku
Okrem iného je zadarmo zahrnutá 11,9-palcová obrazovka infotainmentu a 12,3-palcový displej prístrojového panela. Za príplatok je k dispozícii farebný head-up displej s obrazom 9 x 3 palce.
Priestor pre kolená, ramená, lakte a hlavu sa vzadu zväčšil o jeden až dva milimetre. Pre mild-hybrid je špecifikovaných 600 až 1 640 litrov objemu batožinového priestoru. Nebude chýbať ani najnovšia verzia systému MBUX, ktorá obsahuje navigáciu s funkciou rozšírenej reality, ďalej vylepšeného hlasového asistenta a novú funkciu newsflash. Vďaka nej môžete nechať auto prečítať správy v dĺžke až dvoch minút z vašich obľúbených spravodajských portálov. Vrcholným systémom ozvučenia bude už tradične 15-reproduktorový priestorový systém od spoločnosti Burmester.
Prehľad modelov pri uvedení na trh:
GLC 200 4MATIC |
GLC 300 4MATIC |
GLC 220 d 4MATIC |
||
Zdvihový objem |
cm3 |
1999 |
1999 |
1993 |
Menovitý výkon |
kW/k |
150/204 |
190/258 |
145/197 |
pri otáčkach |
1 / min. |
5800-6100 |
5800 |
3600 |
Prídavný výkon (boost efekt) |
kW/k |
17/23 |
17/23 |
17/23 |
Maximálny krútiaci moment |
Nm |
320 |
400 |
440 |
pri otáčkach |
1 / min. |
1800-4000 |
2000-3200 |
1800-2800 |
Prídavný krútiaci moment (boost efekt) |
Nm |
200 |
200 |
200 |
Komb. spotreba paliva (WLTP)[1] |
l/100 km |
8,2-7,3 |
8,2-7,3 |
5,9-5,2 |
Komb. emisie CO2 (WLTP)[1] |
g/km |
186-167 |
186-167 |
155-136 |
Zrýchlenie |
s |
7.8 |
6.2 |
8.0 |
Maximálna rýchlosť |
km/h |
221 |
240 |
219 |
Prehľad hybridných modelov dobíjateľných zo siete pri uvedení na trh:
GLC 300 e 4MATIC |
GLC 400 e 4MATIC |
GLC 300 de 4MATIC |
||
Benzín |
Diesel |
|||
Zdvihový objem |
cm3 |
1999 |
1999 |
1993 |
Menovitý výkon zážihového/vznetového motora |
kW/k |
150/204 |
185/252 |
145/200 |
pri otáčkach |
1 / min. |
6100 |
5800 |
3600 |
Menovitý krútiaci moment zážihového/vznetového motora |
Nm |
320 |
400 |
440 |
pri otáčkach |
1 / min. |
2000-4000 |
2000-3200 |
1800-2800 |
Menovitý výkon elektromotora |
kW |
100 |
100 |
100 |
Menovitý krútiaci moment elektromotora |
Nm |
440 |
440 |
440 |
Systémový výkon |
kW/k |
230/313 |
280/381 |
245/333 |
Systemový krútiaci moment |
Nm |
550 |
650 |
750 |
Celková kapacita akumulátora |
kWh |
31.2 |
31.2 |
31.2 |
Maximálny rýchlosť |
km/h |
218 |
237 |
217 |
Maximálny rýchlosť, elektrický režim |
km/h |
140 |
140 |
140 |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
s |
6.7 |
5.6 |
6.4 |
Komb. spotreba paliva, vážená (WLTP)[1] |
l/100 km |
0.8-0.6 |
0.8-0.6 |
0.7-0.5 |
Komb. emisie CO2, vážené (WLTP)[1] |
g/km |
19-14 |
19-14 |
17-13 |
Spotreba elektrického prúdu, vážená (WLTP)[1] |
kWh/100 km |
26.8-24.0 |
26.8-24.0 |
27.2-24.4 |
Dojazd pri jazde na elektrický pohon (EAER comb.) (WLTP)[1] |
km |
104-120 |
104-120 |
117-102 |