Nový Hyundai Sonata Hybrid sa dobíja solárnym strešným systémom

451

Hyundai Sonata Hybrid prichádza s trojicou zásadných noviniek. Prvou z nich je samozrejme strešný solárny systém, druhou technológia ktorá urýchľuje radenie stupňov automatickej prevodovky a treťou je dizajn, ktorým Sonata nepotrebuje kričať do ulíc, že je ECO!!!

V úvode musím povedať, že Hyundai Sonata má celkom dobrý potenciál. Kórejská značka má už totiž na trhu rad modelov Ioniq, ktoré sa vo všetkých pohonných vyhotoveniach zdajú byť veľmi dobré.

Neprekvapí vás teda, že keď si už spravila automobilka chuť s futuristickými elektro-hatchbackmi, nezostane len pri nich.

Psst…som ekologický

Ázijské automobilky sú v tomto extrémne špecifické. Pokým BMW, Audi či Mercedes-Benz postavia hybridný model, s výnimkou nízko odporových kolies a vylepšenej aerodynamiky ani len netušíte, že je pod karosériou hybridné ústrojenstvo. Honda Insight či Toyota Prius ale potrebujú zaujať jasné stanovisko. Hyundai sa však posledné roky „zgermanizoval“ a pekne to vidieť aj na Sonate Hybrid. Na pohľad je to obyčajný sedan, ktorý nepotrebuje svoj názor tlačiť okoliu.

Sonata Hybrid sa chváli exkluzívnym dizajnom s vylepšenými dynamickými prvkami. Hybridný model je vybavený unikátnou a zároveň charakteristickou kaskádovou maskou, zadným spojlerom a zliatinovými diskami kolies, ktoré nielenže zvýrazňujú vzhľad a dojem ekologického vozidla, ale poskytujú aj jemne vyladenú aerodynamiku. Je teda dosť možné, že by už len pri pohľade na dizajn mohlo zobrať zopár zákazníkov napríklad aj Toyote Corolla.

Technológia ASC?

Hyundai tvrdí, že je prvou značkou na svete, ktorá použila túto technológiu. Táto finta má dodať autu zlepšenie dynamického zážitku z jazdy a usporiť palivo. ASC aplikuje nový riadiaci logický softvér na hybridnú riadiacu jednotku (HCU), ktorá potom riadi elektromotor tak, aby sa vyrovnali otáčky motora a prevodovky.

Tým sa čas radenia prevodovkyznižuje o 30%.Vďaka synchronizácii ASC nielen zlepšuje výkonnosť zrýchlenia hybridného vozidla a úsporu paliva, ale aj životnosť prevodovky minimalizovaním trenia pri radení. Sonata disponuje motorom Smartstream G2.0 GDi HEV a 6-stupňovou hybridnou prevodovkou. Výkon motora je 111,79 kW/152 koní, z čoho elektromotor vozidla poskytuje výkon 38 kW/51 koní. Kombinovaný výkon systému je 143,42kW/195 koní a vozidlo sa môže pochváliť aj kombinovanou spotrebou paliva nižšou ako 5 l/100 km.

Slnečný dojazd

Solárny strešný systém od Hyundai Motor debutuje práve v modeli Sonata Hybrid. Systém nabíja batériu, aby sa zvýšila vzdialenosť dojazdu a zároveň sa zabránilo zbytočnému vybitiu batérie. Očakáva sa, že solárny strešný systém so 6 hodinami denného nabíjania zvýši dojazdovú vzdialenosť vozidla až o 1 300 km ročne.