Aha, pozrite sa. V dobe, ktorá praje crossoverom a pseudoterénnym vozidlám prichádza zbrusu nový Citroën C4, ktorý je… Bingo! Crossoverom medzi SUV a kupé. Podľa prvých fotografií to však vyzerá, že najpodstatnejšou novinkou na ňom nebude ani tak jeho koncepcia, ale jeden malý detail v interiéri.
Oficiálnu premiéru si C4 odkrúti až o pár týždňov, keď spoznáme aj prvé technické podrobnosti a údaje o automobile, ktorý má ponúknuť pohon na elektrinu, benzín, ale a naftu.
Veľká paráda, malá platforma
Zatiaľ vieme len to, že nová C4 nebude klasickým hatchbackom, ale SUV-kupé s pohonom na všetky aktuálne trendové palivá. To nepriamo vypovedá o tom, že nový model – napriek svojej veľkosti – stavia na platforme CMP (EMP1). Tá je určená primárne pre menšie modely, ako napríklad Peugeot 208, DS3 Crossback alebo Opel Corsa. Jej natiahnutie však má zmysel, pretože väčšia platforma čisto elektrický pohon nepodporuje.
V preklade to znamená ešte jednu vec – nový Citroën C4 nám nepovie vôbec nič o tom, ako bude jazdiť, vyzerať, či inak performovať nový Peugeot 308. Jeho súčasná generácia prednedávnom podstúpila totálne miniatúrny facelift, lebo o chvíľu príde v úplne novej generácii s evolúciou väčšej platformy EMP2.
Vitaj späť, panel klimatizácie!
Z fotografií novej C4 však vieme jednu veľmi podstatnú vec. Vidíte to aj vy? VRÁTIL SA SAMOSTATNÝ PANEL KLIMATIZÁCIE! Rokmi kritizované riešenie “Všetko na jednej obrazovke” sa Peugeotu a Citroënu napokon po rokoch nariekania novinárov (a určite aj zákazníkov) zunovalo – a svet nemôže byť šťastnejší.
Pre mňa osobne je to mimoriadne krásna správa, pretože nastaviť si správnu teplotu kabíny, odhmlievanie čelného skla a zároveň požadovanú hudbu je v jeden moment na jeden displej jednoducho príliš veľa.
Uvidíme, či sa panel klimatizácie vrátil na dlhší čas, alebo nás len prišiel vystrašiť vo vyšších, resp. nižších výbavových stupňoch nového Citroënu C4. Nateraz vieme tak maximálne to, že prvé podrobnejšie informácie nám budú známe na konci tohto mesiaca, presnejšie 30. júna.
NEPREHLIADNITE: