Práve sa pozeráte na nový Peugeot 308. Nájdete všetkých 5 rozdielov?

2744
Zdroj: TS Peugeot

Hlavnou novinkou je 10-palcový displej systému i-Cockpit, ktorý si našiel cestu aj do interiéru Peugeotu nižšej strednej triedy. A to je trocha zvláštne, pretože statočný hatchback od francúzskej automobilky je na trhu prakticky bez zmeny už 7 rokov. Ako by povedal klasik: Neni málo.

Počkajte chvíľku, ja to poviem za vás: 2013 To je presne rok, v ktorom vyšla na trh súčasná generácia Peugeotu 308. Ak si neviete spomenúť, ktorý rok to bol, v rádiu vtedy hralo asi toto. 

Zatiaľ, čo všetci konkurenti tristoosmičky už prešli aspoň výraznou modernizáciou, nižší stredný Francúz si stále ide svoju ligu. A okrem toho, že mu to stále ide so cťou, drobná modernizácia znamená jediné – skorý príchod úplne novej generácie.

Zdroj: TS Peugeot
Zdroj: TS Peugeot

Heslo je i-Cockpit

Modelový rok 2021 priniesol Peugeotu 308 najmä štyri veci: fešnú novú farbu Vertigo Blue a dva nové dizajny kolies z ľahkých zliatin. Ozaj, ešte pribudla sada drsných čiernych doplnkov karosérie, nazývaná Black Pack.

Zdroj: TS Peugeot
Zdroj: TS Peugeot

Najvýraznejšou zmenou je však použitie digitálneho prístrojového panela i-Cockpit, ktorý by sme našli napríklad v menšej 208 či 2008. To znamená, že po novom sa na vás šklebí až 10 palcov efektne vyzerajúceho prístrojového panela, ktorý je doplnený o kapacitný dotykový displej infotainmentu s lesklým povrchom.

Zdroj: TS Peugeot
Zdroj: TS Peugeot

Motoricky sa tu veľa nezmenilo: Začína sa na prepĺňanom 1,2-litrovom trojvalci THP so 110, resp. 130 koňmi. Ponuka turbodieselov spolieha na jednotku s objemom 1,5 litra so 100, resp. 130 konskými silami. Nad všetkým stojí vynikajúce GTi-čko so svojimi 263 koňmi a 340 newtonmetrami, ktoré doluje z prepĺňanej jedna-šesťky.

Zdroj: TS Peugeot
Zdroj: TS Peugeot

Bez ohľadu na úroveň výbavy majú všetky nové modely dvojzónovú klimatizáciu, automatické svetlomety, zadné parkovacie senzory, digitálne rádio DAB, automatické stierače čelného skla a spätné zrkadlo s automatickým stmievaním.

A aj keď nám 308 vizuálne možno trocha starne, vyspelej techniky je tu požehnane: adaptívny tempomat, 180-stupňová kamera, výstraha pri vybočení z jazdného pruhu, automatický spínač diaľkových svetiel, rozpoznávanie rýchlostných značiek, či monitoring mŕtveho uhla.

NEPREHLIADNITE: