Nové BMW radu 3 dostalo trojvalec

1180

Bavorácke facelifty sú naozaj chabé. Po dizajnovej stránke sa BMW svojim modelom venuje fakt len v nevyhnutnej miere, “aby sa nepovedalo”. V porovnaní s nedávnym faceliftom BMW radu 6 sa však “trojkový model” dočkal aj novších motorov.

Ľahko prehliadnuteľné zmeny
Pri pohľade na zovňajšok by ste museli mať pred sebou faceliftovanú i nefaceliftovanú verziu, aby bol rozdiel ako-tak zjavný. V prednej časti je inak tvarovaná spodná časť nárazníka. Potešia voliteľné čelné full-LED svetlomety. Vzadu je zmien pomenej. Jemne prerobené svetlá majú novú grafiku svietenia s kompletným LED vybavením. V interiéri by sa mali nachádzať nové materiály či farebné akcenty.

Benzínové 3-, 4- a 6-valce

BMW nás už nejakú dobu straší, že trojvalce zavítajú aj pod kapoty automobilov vyšších segmentov. Novým základom pre rad 3 je tak 318i s 1,5-litrovým prepĺňaným benzínovým motorom. Ponúkne 100 kW (136 k) a 220 Nm. Napriek nie zrovna oslňujúcim parametrom dokáže pokoriť 100 km/h za 8,9 sekundy a zdolať aj 210 km/h. Preskakujúc nezmenenú verziu 320i, typ 328i bude oddnes nahradený modelom 330i. Pod označením, ktoré by donedávna značilo trojliter, sa skrýva radový štvorvalec s objemom 2 litre. Má 185 kW (252 k) a 350 Nm, čo mu umožní “zhltnúť” stovku za 5,8 s.

Do dôchodku šlo aj označenie 335i, ktoré nahrádza 340i. Našťastie, stále ide o šesťvalec, len sa jeho výkon posunul z 225 na 240 kW (326 k) a 450 Nm. Ako najvýkonnejšia nešportová verzia je schopná veľmi pôsobivej akcelerácie 0-100 km/h v čase len 5,1 sekundy. Navyše do portfólia pribudne benzínový plug-in hybrid 330e, ktorý má dosahovať kombinovaný výkon 185 kW (252 k), zrýchlenie 0-100 km/h za 6,3 sekundy a spotrebu len 2,1 l/100 km. Supervýkonného šesťvalca M3-ky sa konštruktéri nechytili.

Nedotknuté diesle
Naftová ponuka downsizingom zasiahnutá nebola. Takmer všetky agregáty zostávajú v podobách, akých ich poznáme. Jedine variant 320d bol posilnený o 5 kW na výsledných 140 kW (190 k) a rovných 400 Nm. V najlepšom prípade bude mať stovku na tachometri za 7,2 sekundy a preháňať sa môže rýchlosťou až 230 km/h.

Motory budú klasicky kombinované so šestupňovou manuálnou, príp. príplatkovou osemstupňovou automatickou prevodovkou. K najsilnejším agregátom sa automat dodáva štandardne. Popri zadnom náhone, samozrejme, nebude tiež chýbať pohon xDrive.

V mníchovskej automobilke prišiel rad na ďalší facelift. Sedan a kombi strednej triedy sa pýšia predovšetkým novou technikou.