Nové Audi A8 L 60 TFSI e quattro má spotrebu menšiu ako objem motora!

1951

S blížiacou sa emisnou normou Euro 7 začína byť jasné, že bez hybridnej pomoci to majú spaľovacie jednotky spočítané. Nech sa vám to páči, alebo nie – prezidentské Audi so spotrebou 2,5 litra na 100 kilometrov je užasný kus techniky!

A ako každý správny úžasný kus techniky, aj tento nesie dostatočne dlhý a krkolomný názov: Audi A8 L 60 TFSI e quattro. 

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
A8 L 60 TFSI e quattro si zachováva punc maximálneho luxusu, pridáva však do mixu trocha techna.

Ako môžete tušiť, zvonka sa na novej vlajkovej lodi Audi veľa nezmenilo. Pribudol len charakteristický svetelný podpis nie nepodobný tomu, ktorý sa predstavil už na prvom čistom elektromobile značky, e-tron quattro.

Rýchlo a efektívne

Začať teda môžeme skôr pohonným ústrojenstvom. Pod kapotou a označením 60 TFSI sa už neskrýva 6,0 W12, ako sme boli pri čísliciach 6 a 0 zvyknutí. Kdeže, dnes pracujeme s polovičným počtom valcov vo forme jednotky s objemom 3,0 litra, výkonom 250 kW (340 koní) a krásnymi 500 newtonmetrami krútiaceho momentu.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Tým technom myslím denné svietenie po vzore vyššieho súrodenca, e-tron quattro.

Tomu supluje výkonný, 100-kilowattový elektromotor, ktorý je v okruhu zaradený permanentne. Sčasti preto, aby vedel kedykoľvek a presne dávkovať svojich až 350 newtonemtrov, sčasti preto, lebo je dôležitým aktívnym prvkom jazdného prejavu novej Audiny. A z malej časti aj preto, lebo je integrovaný do osemstupňovej automatickej prevodovky tiptronic.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Okrem nového svietenia nič neprezrádza, že sedíte v 330 kW aute so spotrebou 2,5 litra na stovku.

Elektromotor je napájaný 14,1 kilowattovou batériou umiestnenou pod batožinovým priestorom, ktorá pracuje s napätím 365 V. Systémový výkon je dovedna 330 kilowattov, krútiaci moment dosahuje 700 newtonmetrov už od 1 250 otáčok za minútu. Zaujíma vás dynamika tohto impozantného vozidla? Krásnych 4,9 sekundy z nuly na stovku, pričom zrýchľuje až do 250 km/h.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Čo myslíte, svedčí novej A8 L tento odtieň zelenej Goodwood?

Spotreba menšia ako objem motora!?

Tieto výkony dosahuje Audi A8 L e quattro pri bezkonkurenčnej spotrebe – podľa kombinovaného cyklu WLTP jazdí len za 2,5 – 2,7 litra paliva na 100 kilometrov! Čisto na elektrinu dokáže nová A8 jazdiť až do 135 kilometrov za hodinu, výsostne elektrický dojazd zvládne až do okruhu 46 kilometrov. Na najbližšiu ambasádu stačí, nie?

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Zadná časť A8 L patrí doteraz k tomu najkrajšiemu, čo Audi vyrobilo. E quattro prináša chrómovaný pásik.

Jasné, že hej. Stačí aj do každodenného používania, pretože toto auto celkom rado rekuperuje kinetickú energiu, aj vďaka inteligentným jazdným režimom. Napríklad jedna z vecí, ktoré toto auto vie, je inteligentné rozvrhnutie elektrickej energie práve na tú cestu, ktorú si zadáte v navigácii. Šialené?

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Stále sa neviem rozhodnúť, či sa nám lišta v spodnej časti nárazníka snaží navnadiť dojem výfukov.

Možno hej, ale vôbec to nie je všetko: toto Audi tiež pozerá po aute pred vami, údaje porovnáva s údajmi z navigácie (napr. dopravné obmedzenia) a samo sa rozhodne, či je v daný moment výhodnejšie rekuperovať energiu, alebo nechať auto „plachtiť“ na elektromotore. Audi tiež tvrdí, že až 80 percent bežných brzdných operácií vykonáva pomocou elektromotora. A samozrejme, že celý energetický mejdan vás nechá pozorovať prostredníctvom Virtual Cockpitu.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro AUTOGRÁTIS
Tak či onak, cestovať s gráciou a ekologicky nešlo nikdy predtým viac dokopy.

Čo k tomu dodať? Aha, cenu! Audi uvádza, že cena verzie na nemeckom trhu štartuje na 109 000 €. Tak čo, je táto limuzína hot, or not?