Nové Audi A3 Sedan dokazuje, že sexy sedan sa dá spraviť aj z hatchbacku

2729

Jednou z karanténnych premiér sa neplánovane stalo aj želiezko Ingolstadttskej automobilky v nižšej strednej triede, model A3 Sportback. Vtedy sme si ešte nemysleli, že premiéra jeho sedanoidnej verzie nás zastihne ešte doma, ale je to tak. Dámy a páni, toto je nové Audi A3 Sedan a je príťažlivejšie, ako kedykoľvek predtým.

Audi je značka, ktorá má rada revolúcie, no majstrovsky sa vyzná aj v evolúciách. To by celkom pekne vysvetlovalo pôvod a charakter novej A3 Sedan, z ktorej spadli virtuálne plachty svetovej premiéry dnes nadránom.

Zdroj: Audi MediaCenter

Eintopf

Dobre teda, čo tu máme? V prvom rade techniku, ktorá pochádza z nedávno predstaveného Sportbacku a v druhom rade veľmi príťažlivú siluetu, vďaka ktorej už nepoznáte, či sa pozeráte na vozidlo, ktoré bolo pôvodne zamýšľané ako hatchback. Sedan dostal vlastnú identitu, teraz je z neho o 4 centimetre dlhšie, o 2 centimetre širšie a o 1 centimeter vyššie auto. 

Zdroj: Audi MediaCenter

Rázvor sa nezmenil, no cestujúci by teraz mali mať v “átrojke” Sedan viac miesta nad hlavou, pretože jemne vyššiu siluetu konštruktéri skombinovali s nižšie ukotvenými sedadlami. Objem batožinového priestoru však zostal rovnaký, ako pri predchádzajúcej generácii, čiže 425 litrov. To je o 45 litrov viac, ako má Sportback (380 l).

Zdroj: Audi MediaCenter

A3 Sedan je teda vyskladaná z toho, čo vie Audi robiť najlepšie, a to špičkovej digitálnej techniky. Tou je Sedan natrieskaný do tej istej miery, ako hatchback, ktorý disponuje štandardne 10,1-palcovým infotainmentom s vysokorýchlostným pripojením LTE, integrovaným hotspotom WLAN, podporou rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, digitálny príjem rádia DAB+ a ako sa na nové Audi či VW patrí, dokáže aj komunikovať s inými autami či infraštruktúrou pomocou Car-to-X systému.

Zdroj: Audi MediaCenter

Na motory si počkáme

Spočiatku sa bude A3 Sedan ponúkať s tromi motorizáciami. Označenie 35 TFSI za sebou skrýva štvorvalec 1,5 TFSI s výkonom 110 kilowattov (150 koní). Ten môžete mať buď s manuálom, či s automatom S tronic – tam však počítajte výhradne s jeho mild-hybridnou verziou so 48V palubným systémom. Výkon sa nemení.

Zdroj: Audi MediaCenter

Pre fanúšikov turbodieselov (ak tu niekto taký po Dieselgate ešte je), je k dispozícii motor 2,0 TDI s rovnakým výkonom 110 kW (150 koní) a automatom S tronic. Nemusíte sa však báť, časom prídu aj potentnejšie motorizácie.

K prvým zákazníkom sa nová A3 Sedan dostane niekedy v priebehu tohto leta, nemecké ceny štartujú na 29 800 €, základný benzínový motor vyjde na 27 700 €. Tak čo, chytilo vás nové, “malé” Audi za srdce?

NEPREHLIADNITE: