Audi A3 Sportback štvrtej generácie je krajšou sestričkou Volkswagenu Golf

1090

Prvá generácia Audi A3 stála v roku 1996 pri vzniku nového segmentu. Nikto sa pred týmto rokom nepokúsil o vytvorenie prémiového kompaktu. Značka má teda v tomto smere dôležitú trhovú a historickú úlohu. Udávať smer, ktorým sa bude tento pomerne malý segment uberať. Na trh prichádza strelka kompasu v podobe Audi A3 Sportback štvrtej generácie.

Nie, istoty z billboradov nie sú tými pravými istotami. Vecou, na ktorú sa môžete na 100% spoľahnúť, je práca nemeckých inžinierov. Audi A3 Sportback totiž už z prvých fotografií budí dojem, že má interiér vyrobený podobne kvalitne a trvácne, že prežije samotnú Cheopsovu pyramídu.

Pocit spoza volantu je práve tým, čo dáva vodičovi, teda, majiteľovi, jasne najavo, že sedí v niečom „viac“…prémiovom? S týmto slovom sa dnes už skutočne vytiera podlaha, no v prípade Audi je toto označenie skutočne príznačné.

NEPREHLIADNITE:

Kompakt

Audi A3 Sportback je samotnou značkou označované za auto s kompaktnými proporciami a športovým dizajnom. Na nose nesmie chýbať jednodielna maska Singleframe, ktorou sú známe už prakticky všetky modely Audi aktuálnej generácie. Zaujímavosťou je, že typická ostrá bočná hrana sa tiahne od predných svetlometov až po tie zadné v súvislej a neprerušenej podobe.

Pod ňou sa nachádza plocha vyklenutá dovnútra, čo je novinkou v dizajne modelov značky. Predné svetlomety s technológiou Matrix LED tvorí pole pixelov v rozmiestnení 3×5 diód na jeden segment. Celkovo pôsobí model dynamicky a pomerne jasne zapadá do dizajnérskej rodiny značky Audi. Batožinový priestor má objem 380 litrov v základnej konfigurácii, čo je údaj známy z predošlej generácie.

Digitálny interiér

Chytľavým podnadpisom nemalo byť povedané nič viac než to, že aj v tomto prípade sa pripravte na nálož obrazoviek a „smart“ riešení. Pokiaľ sú vám modely od Audi známe, spomeniem len toľko, že množstvo dizajnérskych prvkov a riešení v modeli A3 nájdete aj vo vyšších triedach. Väčšina z nich pochádza z SUV Q3, či už ide o zaujímavé kľučky dverí alebo „klavírne“ tlačidlá pod ovládačmi klimatizácie.

Okrem toho sa na palube nachádza dotykový displej multimediálneho systému Audi MMI s uhlopriečkou 10,1 palca. Presne tento istý displej nájdete aj v tých najluxusnejších modeloch značky. Ďalším displejom na palube je 12,3-palcová obrazovka digitálnej prístrojovej dosky či príplatkový farebný head-up displej.

Božská jazda od určitej hranice

Audi A3 Sportback ponúkne od výkonovej hranice 110 kW/150 koní štvorprvkovú zadnú nápravu. Podvozok má byť športovo vyvážený a údajne skombinuje príjemný jazdný komfort s dobrou dynamikou. V prípade voľby športového podvozku, ktorý je sériovo dodávaný k exteriérovej úprave S line, má A3 Sportback ponúknuť ešte dynamickejšie jazdné vlastnosti. Tvrdšie vyladenie tlmičov pruženia a zmenšená svetlá výška o 15 milimetrov sú údaje, ktoré naznačujú tuhší jazdný komfort, no zároveň lepšie schopnosti pri dynamickej jazde.

Prekvapením zo strany slovenského zastúpenia Audi je aj pomerne skoro zverejnená cenovka. Verzia so štvorvalcovým benzínovým motorom 1.5 TFSI s výkonom 110 kW/150 koní má štartovať na sume 28 990 eur. Pri uvedení modelu na náš trh bude k dispozícii štartovacia edícia „edition one“. Tá sa bude od „bežných“ modelov odlišovať matne sivými plastovými prvkami v exteriéri, 18-palcovými diskami kolies titánovej sivej farby a stmavenými svetlometmi Matrix LED. Ďalej nájdete v uvádzacej verzii interiér „S line“ s novými športovými sedadlami, hliníkové dekorácie a pedále z ušľachtilej ocele.