Mercedes-Benz Triedy G oslavuje. Polmiliónty kus ukazuje históriu modelu

1111
Zdroj: Mercedes-Benz

Od prvého Géčka ubehlo 44 rokov a i keď ide o auto pre najzámožnejších, nie vždy bol len dizajnovkou. Polmiliónty kus sa inšpiruje históriou a ukazuje, kam sa model posunul.

Rakúsky výrobný závod Magna Steyr sa považuje za jeden z najlegendárnejších v automobilovom priemysle. Vyrába tie najikonickejšie modely rôznych značiek. Do jeho portfólia dlhodobo patrí aj Mercedes-Benz Triedy G, ktorý v piatok oslávil pol milióna vyrobených kusov.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Legenda od svojho vzniku

Píše sa rok 1979 a automobilka s trojcípou hviezdou uvádza na trh automobil s názvom Geländewagen, teda terénne auto. Neskôr G-Wagen a už mnoho rokov G Klasse (alebo Trieda G). Hranaté tvary sú kultové a i keď sa technológie v kabíne aj pod kapotou v priebehu rokov menili, ikonický dizajn si zachováva stále. Kedysi najmä pre praktické účely, dnes vďaka svojej cenovke a luxusu na palube skôr pre štýl.

Zdroj: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz

Jubilejné vozidlo s poradovým číslom 500 000 sa inšpirovalo históriou auta. Predlohou pre klasický vzhľad tohto je model 280 GE z roku 1986, po ktorom preberá pôvodné dizajnové prvky, ako je agávová zelená farba exteriéru, ktorá bola jednou z prvých dostupných v tomto modeli. Rovnako sa spoľahli na oranžové smerovky, ktoré sú dnes skôr minulosťou, no na polmilióntom kuse ich nájdete. Ďalej historický kryt náhradného kolesa s hviezdou Mercedes, ktorá je výrazne väčšia ako pri dnešných modeloch, plaketa značky na zadných dverách a 5-lúčové kolesá v šterlingovej striebornej farbe tiež pripomínajú začiatky Triedy G.

Gangster v službách “Pána” – Ako vznikol 40 rokov dozadu Papamobil z Triedy G?

Interiér, ktorý kombinuje dnešok a osemdesiate roky

Interiér 500 000. vozidla je rovnako inšpirovaný modelom 280 GE. Napríklad stredná časť sedadla je čalúnená károvanou látkou typickou pre vtedajšiu dobu, zatiaľ čo rukoväť na strane spolujazdca nesie nápis “No. 500 000” v agávovej zelenej farbe. Na druhej strane nástupná lišta prahov dverí “Schöckl” je neoddeliteľnou súčasťou aktuálnej ponuky individualizácie G manufaktur. To platí aj pre gombík kľučky dverí s reliéfnym logom: v aktuálne dostupnom balíku log  je však k dispozícii v striebornej farbe – na jubilejnom modeli je v čiernej farbe.

Aj takto vyzerali prvé kusy Triedy G.
Zdroj: Mercedes-Benz

“Pri príležitosti 500 000. jubilea by sme chceli poďakovať našim verným zákazníkom a dlhoročným fanúšikom, ako aj našim zamestnancom a nášmu výrobnému partnerovi Magna Steyr v Grazi. Sme hrdí na toto číslo, ktoré zároveň zdôrazňuje exkluzivitu Triedy G. Do tohto dôležitého jubilea uplynuli štyri desaťročia. Vďaka tomu je Trieda G všetkým, len nie masovým produktom. S plne elektrickou Triedou G, ktorá bude uvedená v roku 2024 a posunie hranice v oblasti jazdy v teréne, sa s očakávaním tešíme na budúcnosť ikony terénnych vozidiel,” hovorí Dr. Emmerich Schiller, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz G GmbH a vedúci produktovej divízie terénnych vozidiel spoločnosti Mercedes-Benz AG

Brali by ste radšej G-abrio alebo G-lasiku?
Zdroj: Mercedes-Benz

V budúcnosti elektrifikuje

Pri uvedení na trh na jar 1979 si zákazníci mohli vybrať medzi štyrmi variantmi motorov s výkonovým rozsahom od 53 kW/72 k do 110 kW/150 k.

Pápež v tom mal jasno 😛
Zdroj: Mercedes-Benz

Motto súčasnej generácie, predstavenej v roku 2018, je “Odoláva času” (Stronger Than Time) a v budúcnosti sa bude uplatňovať viac ako kedykoľvek predtým: s plne elektrickou Triedou G, ktorá bude schádzať z výrobnej linky od roku 2024 súbežne s modelmi so spaľovacími motormi, robí ikona terénnych vozidiel krok do budúcnosti.

Mercedes-Benz G 55 AMG
Zdroj: Mercedes-Benz

Plne elektrická verzia, ktorá pokračuje v dizajnovej tradícii modelového radu, nastaví nové štandardy svojimi terénnymi schopnosťami: Štyri individuálne ovládané elektromotory v blízkosti kolies umožňujú jedinečné jazdné vlastnosti, pričom akumulátory integrované do rebrinového rámu zaisťujú nízke ťažisko. Elektromotory poskytujú maximálny krútiaci moment prakticky od prvej otáčky a zabezpečujú tak obrovskú silu, a možnosť dávkovania krútiaceho momentu. To znamená, že terénna ikona je optimálne pripravená na dobrodružstvá budúcnosti.