Mercedes-Benz GLE: Nová generácia sa derie na trón svojej triedy

1306

Úplne nanovo premyslený Mercedes-Benz GLE určuje nový trend SUV. Proporciami s dlhým rázvorom a krátkymi prevismi navyše dosahuje nový rekord v aerodynamike v rámci svojho segmentu. Vo svetovej premiére sa predstaví na parížskom autosalóne.

„Nový Mercedes-Benz GLE je nielen na ceste komfortný ako nikdy predtým, ale svoj suverénny offroadový charakter predvádza aj v teréne. Už toto ukazuje, s akým dôrazom realizujeme našu rolu priekopníka vozidiel kategórie SUV“, uvádza novinku Ola Källenius, šéf výskumu v rámci koncernu Daimler.

„Dôrazne to potvrdzuje výrazne viac miesta v interiéri, nová koncepcia obsluhy, podstatne rozšírené pole jazdných asistentov, najlepšia aerodynamika v segmente, úplne nová paleta motorov a mnoho ďalších inovácií“, dodáva Källenius. Mercedes-Benz GLE chce byť podobne ako nová generácia jeho konkurentov schopnejšia v teréne a komfortnejšia.

Čáry-máry

Spomedzi množstva inovácií, ktoré nová generácia GLE obsahuje, je svetovou novinkou napríklad aktívny podvozok, využívajúci technológiu elektrického rozvodu s napätím 48 voltov. Ten je teraz kombinovaný s novo vyvinutým vzduchovým pružením AIRMATIC a ponúka ešte väčší komfort jazdy a lepšiu obratnosť.

Ako jediný systém na trhu dokáže regulovať silu pruženia a silu tlmenia na každom kolese samostatne. Pôsobí proti nakláňaniu karosérie nielen v pozdĺžnom, ale aj v priečnom smere a proti vertikálnemu pohybu karosérie.

Aktívne ovládanie pohybu karosérie spolu s funkciou skenovania povrchu vozovky (ROAD SURFACE SCAN) a s funkciou eliminácie nakláňania karosérie v zákrutách, umožňuje zažiť úplne nezvyčajnú úroveň komfortu vo svojom segmente. Úplne novou funkciou je režim vyslobodzovania, schopný opakovaným zvýšením a znížením výšky vozidlo  rozhojdať, zmeniť tlak kolies na podklad a zlepšiť tým trakciu, čím vozidlo vyslobodí.

Bez námahy

Medzi viacerými inováciami je tiež aktívny asistent jazdenia v dopravných zápchach, ktorý okrem iného preventívne upraví rýchlosť vozidla už skôr ako uvidí koniec stojacej kolóny samotný vodič. Funkcia odbočovania aktívneho asistenta brzdenia je schopná pri rýchlostiach typických pre odbočovanie, vozidlo zastaviť v prípade hroziacej kolízie s protiidúcimi vozidlami.

Ponuka prvýkrát zhrnuje aj pohon 4MATIC plne variabilný pre všetky kolesá (Torque on Demand), ktorý podľa zvoleného jazdného programu reguluje rozdeľovanie krútiaceho momentu medzi prednou a zadnou nápravou v rozsahu od 0 do 100 %.

Bezpečnosť jazdy v noci zvyšujú diaľkové svetlá s maximálne dovoleným dosvitom svetlometov MULTIBEAM LED. Tie vytvárajú maximálnu zákonom povolenú intenzitu svetla, ktorej jas poklesne pod referenčnú hodnotu 1 lux až vo vzdialenosti viac ako 650 metrov.

Štedrý hostiteľ

Ešte priestrannejší a komfortnejší je samotný interiér nového GLE, v ktorom je na želanie k dispozícii tretí rad sedadiel. Osobitný komfort ponúka výnimočný, plne elektricky nastaviteľný a ovládateľný druhý rad sedadiel.

Novinkou je aj kinematika predných sedadiel ENERGIZING, dostupná v kombinácii s plne elektrickým nastavením sedadla s pamäťovou funkciou, ktorá pomáha priaznivo meniť polohu pri sedení počas jazdy. Funkcia ENERGIZING COACH je služba založená na inteligentnom algoritme, odporúčajúca niektorý z programov riadenia komfortu ENERGIZING.

Pohodlie sedenia navyše výrazne zvyšuje väčší rázvor vozidla 2 995 milimetrov oproti predchodcovi (+80 mm). Objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami je až 825 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel narastie až na 2 055 litrov.

Ďalšia stávka na Mild-Hybrid

Pri uvedení začiatkom roka 2019 dostane GLE kompletne novú paletu motorov. Mercedes-Benz GLE 450 4MATIC získa ako prvý benzínový model radový šesťvalcový motor, elektrifikovaný 48-voltovou technológiou. Ponúkne výkon 270 kW/367 koní, krútiaci moment 500 Nm a krátkodobo ďalších 16 kW/22 k a 250 Nm vďaka technológii EQ Boost. Následne prídu ďalšie motory, medzi nimi naftový a neskôr aj hybridný pohon dobíjateľný zo siete s osobitne veľkým dojazdom.