Mercedes-Benz GLE 350 de a GLC 300 e ponúknu slušný dojazd a výkon

1913
" "

Mercedes-Benz pokračuje v zdokonaľovaní svojho elektrifikovaného portfólia a to samozrejme na jedných z jeho najžiadanejších modelov. Mercedes-Benz GLE 350 de je naftovým plug-in hybridným SUV a trieda GLC je taktiež plug-in hybridom, no s benzínovým motorom pod kapotou.

Mercedes-Benz GLE 350 de má presviedčiť svojím elektrickým dojazdom. Vďaka akumulátoru s kapacitou 31,2 kWh dokáže prejsť viac ako 100 kilometrov a pri jazde na elektrinu dosiahne rýchlosť až 160 km/h.

Vysokou efektívnosťou sa vyznačuje aj jeho štvorvalcový dieselový motor v najnovšom konštrukčnom vyhotovení. Aj verzia GLC 300 e 4MATIC využíva tretiu generáciu hybridnej technológie dobíjateľnej zo siete.

GLE so slušným dojazdom

Dojazd modelu GLE 350 de 4MATIC je v porovnaní s inými hybridnými vozidlami dobíjateľnými zo siete oveľa väčší. Špeciálne konštrukčné úpravy v zadnej časti vozidla a upravená zadná náprava vytvárajú priestor pre veľký akumulátor.

V batožinovom priestore sa nenachádza žiadne vyvýšenie, čiže je jeho objem až 1 915 litrov naďalej veľkorysý. Vozidlo je vybavené nabíjacou zásuvkou COMBO pre nabíjanie striedavým aj jednosmerným prúdom. Elektromotor dosahuje výkon 100 kW/136 k, systémový výkon je 235 kW/320 k a systémový krútiaci moment až 700 Nm.

Vďaka tomu dokáže zásuvkové GLE zrýchliť z 0 na 100 km/h za 6,8 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 210 km/h. Na nabíjacích stojanoch s jednosmerným prúdom sa akumulátor dokáže nabiť za cca 20 minút (stav nabitia 10 – 80 percent), príp. za cca 30 minút (stav nabitia 10 – 100 percent).

Model GLE 350 de 4MATIC dosahuje prostredníctvom rekuperácie na všetkých štyroch kolesách rekuperačný moment až 1 800 Nm a bez obmedzenia využíva všetky vlastnosti vozidiel so spaľovacím motorom. V tomto režime možno väčšinu jazdných situácií kontrolovať len ovládaním plynového pedálu.

GLC ako diskrétny partner do mesta

Pri novej verzii GLC 300 e 4MATIC je batožinový priestor rovný a veľký, poskytuje objem 395 až 1 445 litrov čo je len o menej ako pri iných verziách GLC. Ako vozidlo SUV s náhonom na všetky kolesá je aj verzia GLC 300 e 4MATIC predurčená preprevádzku s prívesom (2 000 kg – brzdený príves). Auto bolo od začiatku skonštruované tak, aby sa doň dal priestorovo úsporne zabudovať akumulátor.

Hybridný pohon modelov s pozdĺžne zabudovaným motorom Triedy C až Triedy S, GLC až GLE využíva už jeho tretiu generáciu. Aktuálny elektromotor bol navrhnutý nanovo pre prevodovku 9G-TRONIC používanú v hybridných vozidlách dobíjateľných zo siete a je zabudovaný podľa princípu permanentne budeného synchrónneho motora ako vnútorný rotor.

Menič krútiaceho momentu s integrovanou premosťovacou spojkou hydrodynamického meniča slúži ako rozbehový článok s dodatočnou rozdeľovacou spojkou motora medzi spaľovacím motorom a elektromotorom pre čisto elektrickú prevádzku. Stator meniča energie je pevne integrovaný v skrini hnacej hlavy, rotor medzi sústavou na prenos výkonu rozdeľovacej spojky a vstupom prevodovky. Chladenie statora a rotora umožňuje využívať špičkový a trvalý výkon.

Elektrická ofenzíva

Do konca roka 2019 bude v programe značky Mercedes-Benz viac ako desať hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete, v roku 2020 to bude už viac než 20 modelov. Nová palubná nabíjačka zdvojnásobuje výkon nabíjania z 3,6 kW na 7,4 kW.

Vodiči hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete získajú na želanie prostredníctvom služby Mercedes meCharge (spustenie na Slovensku koncom 1. kvartálu 2020) prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí na svete s 300 rôznymi operátormi verejných nabíjacích staníc v Európe (v mestách, nákupných strediskách, na parkoviskách, diaľniciach atď.).

Každé nabíjanie sa automaticky odráta. Jednotlivé nabíjania budú každý mesiac zostavené v prehľadnej faktúre.