Mercedes-Benz GLB je najmenším 7-miestnym „medveďom“

206

Trend pchať 7-miest na sedenie do malých SUV prišiel náhle, no očakávane. Mercedes-Benz GLB má byť rozumne schopný v teréne, usadiť až 7 osôb na palubu a ponúkne štvoricu motorizácií s možnosťou pohonu predných kolies.

Mercedes-Benz GLB je ďalším prírastkom do mračna kompaktných modelov značky. Aktuálna ponuka trojcípej hviezdy počíta s ôsmimi modelmi v danej kategórii.

Krátkymi prevismi, výbavou do ľahkého terénu či novým multimediálnym prostredím systému MBUX má strhnúť pozornosť trhu nenásytného po malých SUV.

Meter a šesťdesiatosem centimetrov

Odštartujme rovno s témou tretieho radu sedadiel. Ide o prvý Mercedes-Benz v segmente, ktorý ponúkne túto príplatkovú možnosť. Značka uvádza, že do tretieho radu by sa mali vedieť posadiť ľudia do výšky 1,68 metra. To je pri samotnej dĺžke auta na úrovni 4634 milimetrov vcelku úctyhodné. Tretí rad sedadiel je taktiež vybavený držiakmi na nápoje, odkladacími priestormi a USB portmi na nabíjanie smartfónov a tabletov.

Tomuto výsledku zároveň dopomáha rázvor kolies na úrovni 2829 milimetrov, ktorý je o 10 centimetrov dlhší, než ten v MPV triedy B. Nová trieda GLB sa môže taktiež pochváliť najlepším priestorom pre hlavy pasažierov na predných sedadlách s hodnotou 1035 milimetrov. Druhý rad sedadiel v 5-miestnej verzii ponúkne až 967 milimetrov priestoru pre nohy pasažierov.

Batožinový priestor pohltí v 5-miestnej konfigurácii od 560 až do 1755 litrov pri zložení zadného radu sedadiel. Posunutím zadnej sedacej lavice je možné zväčšiť batožinový priestor až o ďalších 179 litrov. Pokiaľ však potrebujete prepravovať skutočne dlhé predmety, za príplatok získate možnosť sklopenia sedadla predného pasažiera.

Robustnosť

Mercedes-Benz GLB je z hľadiska vizáže komunikovaný ako robustný objekt budiaci rešpekt. Chvalabohu, ide o klasickú „krabičku“, vďaka čomu dokáže byť praktický ako vnútri, tak aj vonku. Mal by však okrem „mačovského“ výzoru ponúknuť aj možnosť pohodlného nasadania.

Podobný príbeh sa odohráva aj v interiéri, ktorý je plný exkluzívnych materiálov a typického „stuttgardského“ šmrncu. Palubný systém MBUX s dvojicou 10,25-palcových displejov eliminuje dizajnérsky ruch na palubnej doske. Taktiež môžete rátať s perfektným vyhotovením či úžasnou atmosférou vďaka plne konfigurovateľnému ambientnému osvetleniu.

Rozumné ambície

Pri voľbe medzi LED High Performance prednými svetlami a MULTIBEAM LED svetlami, máte možnosť dokúpenia hmlových svetiel s LED technológiou, ktorá osvetľuje periférne časti cesty. Modely s pohonom všetkých kolies 4MATIC dostanú v základnej výbave takzvaný Off-Road Engineering Package.

V kombinácii s pokročilejším vybavením predných svetiel MULTIBEAM LED ponúkajú funkciu svietenia hmlových svetiel do rýchlosti 50 km/h, čo znižuje riziko kolízie s objektami v teréne. GLB je taktiež ďalším kompaktným SUV, ktoré nemusíte mať s pohonom všetkých kolies. Či už preferujete benzínový alebo naftový pohon.

Tri motory, päť vyhotovení

Novú triedu GLB dostanete s dvojicou benzínovým motorizácií. Slabší model s označením GLB 200 poháňa 1,3-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 120 kW/163 koní, spojený so 7-stupňovou prevodovkou 7G-DCT. Túto motorizáciu nedostanete s pohonom 4MATIC.

Druhou benzínovou jednotkou je 2-litrový agregát v modeli GLB 250 4MATIC. Produkuje 165 kW/224 koní a maximálny krútiaci moment 350 Nm od medzi 1800 a 4000 ot./min. Dosahuje maximálnu rýchlosť až 236 km/h a dostanete ho výhradne s pohonom všetkých kolies.

Všetky tri naftové motorizácie vychádzajú z jedného agregátu, ktorý je kombinovaný s 8-stupňovou prevodovkou 8G-DCT. Je ním 2-litrový štvorvalec, ktorý produkuje 110 kW/150 koní v modeloch GLB 200 d a GLB 200 d 4MATIC. V najvýkonnejšom prevedení produkuje 140 kW/190 koní a mal by spotrebovať v priemere medzi 5,2 až 5,5 litrami nafty na 100 km.