Mercedes-AMG SL43 dostal štvorvalec a techniku z F1. Má turbo na elektrinu!

947
Zdroj: TS Mercedes-AMG

Mercedes-Benz SL si mnohí isto pamätáte ako vozidlo s veľkým motorom a kontroverzným vzhľadom. Jeho najnovšia verzia – Mercedes-AMG SL43, však nie je ani jedno z toho. Je to krásny kabriolet, ktorému na takmer 400 koní stačí štvorvalec – no s technikou z Formuly 1.

Tento Mercedes vymenil dvomi turbami plnenú V8 za radovú štvorku s jedným turbom. To však ani zďaleka neznamená, že by mal len polovicu výkonu.

Zdroj: TS Mercedes-AMG
Zdroj: TS Mercedes-AMG

Trocha iný hybrid

Hlavnou hviezdou programu je tu 2,0-litrový štvorvalcový motor radu M139, ktorý v modeli SL43 dostal elektrické turbodúchadlo na výfukové plyny. Táto technológia vychádza priamo z úsilia automobilky vo Formuli 1, pričom využíva rovnaký 48-voltový elektrický systém, ktorý poháňa štartér-generátor. Funguje celkom jednoducho: Aby sa vymazala “turbodiera” po zošliapnutí plynového pedála, turbodúchadlo “predroztáča” malý elektromotor.

Zdroj: TS Mercedes-AMG
Zdroj: TS Mercedes-AMG

Čo to znamená v absolútnych číslach? Motor SL43 dáva výkon 284 kilowattov (381 koní) pri 6 750 ot./min. Čo sa týka krútiaceho momentu, získate dôstojných 480 newtonmetrov dostupných od 3 250 do 5 000 otáčok za minútu. Samotný štartér-generátor môže tiež krátkodobo pridať ďalších 14 k (10 kW), takže sa nebude mýliť ani ten, kto SL43 nazve ako mild-hybrid. Radenie má na starosti známy deväťstupňový automat, ktorý posiela výkon iba na zadné kolesá.

Zdroj: TS Mercedes-AMG
Zdroj: TS Mercedes-AMG

Mercedes tvrdí, že zrýchlenie z 0 na 100 km/h dosiahne nové SL43 za 4,9 sekundy a neprestane zrýchľovať až do 275 km/h. Má síce polovičný počet túrb (fajný genitív, čo?), polovičný počet piestov a polovičný zdvihový objem ako jeho svalnatí súrodenci, no polovičný výkon určite nemá. Mercedes tiež rád spomína, že menší motor znamená nižšiu hmotnosť vpredu, čo sa v teórii určite nedá poprieť a v praxi to radi vyskúšame.

Zdroj: TS Mercedes-AMG
Zdroj: TS Mercedes-AMG

Pre bežného pozorovateľa vyzerá SL43 rovnako ako zvyšok modelovej ponuky. Bystré oko si všimne malé zmeny na vetracích otvoroch na spodu jeho prednej časti, ako aj hladkú zadnú masku bez vertikálnych prieduchov. SL43 tiež vymení štvorcové koncovky výfuku za oválne a samozrejme nemôže chýbať ani označenie SL43. Štandardom sú 19-palcové kolesá, voliteľné sú 20-palcové a 21-palcové kolesá.

A za koľko to bude? To sa ešte uvidí. Ceny a dostupnosť modelu Mercedes-AMG SL43 budú oznámené tesne pred začiatkom výroby.