Mercedes-AMG G: Čo má HOF 1955 spoločné s Bugatti?

330

Nemecký úpravca HOF Manufaktur si opäť zobral do parády plnotučné Géčko a znovu sa im podarilo vytvoriť beštiálne dielo. Tentoraz limitovaná edícia pripomína jeden z najväčších úspechov značky Mercedes-Benz na poli motoristického športu. Víťazstvo v ikonických pretekoch.

Písal sa rok 1955 keď britský jazdec Stirling Moss zvíťazil v pretekoch Mille Miglia. Sedel vtedy za volantom Mercedesu 300 SLR a vedľa seba mal známeho britského novinára Denisa Jenkinsona. Táto dvojica pokorila trať dlhú takmer 1 000 míľ za 10 hodín, 7 minút a 48 sekúnd.

O pol hodinu rýchlejší 

Pre lepšiu predstavu treba dodať, že druhý Juan Manuel Fangio (argentínsky automobilový pretekár) prišiel do cieľa až o 32 minút! Netreba sa preto čudovať, že pre značku Mercedes-Benz je toto víťazstvo mimoriadne pamätné. Až tak, že naňho bude odkazovať limitovaná edícia Géčka.

Už na prvý pohľad musí byť každému fanúšikovi jasné, ktorému pretekárskemu špeciálu vzdáva novinka hold. Na bočných dverách totiž svieti červená číslica 722 – číslo, s ktorým v roku 1955 štartoval Stirling Moss na spomínaných pretekoch Mille Miglia. Okrem toho úpravca použil veľmi podobnú farbu karosérie, akú mal víťazný Mercedes 300 SLR.

Francúzske oko 

Samozrejme, v tej dobe ešte o 24-palcových kovaných diskoch kolies ani nesnívali, no tartanové čalúnenie interiéru by sa zrejme páčilo aj pretekárom z polovice 20. storočia. Ktovie ako by reagovali, keby videli elektricky vysúvateľné nášľapné prahy a matrixové Full-LED svetlomety..

Ak očakávate odpoveď na otázku z nadpisu, tu je! Upravený Mercedes-AMG G 63 pomáhal dizajnovo doladiť Etienne Salomé – francúzsky dizajnér, ktorý spolupracoval práve so značkou Bugatti. Mimochodom, HOF 1955 vyrobia v extrémne limitovanom počte 10-tich kusov. A áno, pod kapotou nájdete osemvalec s výkonom 531 kW (722 k).