Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake je magnetom na pohľady a pokuty

1658

Extrémne dlhý názov je v posledných rokoch celkom jasným poznávacím znamením uletených modelov divízie AMG. Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake je presne tým autom, ktoré bude veľa počuť, no málo vidieť. Drobný kombík totiž dostal desivú dávku výkonu.

Mať výkon 400 koní vo veľkej limuzíne je dnes už povinným štandardom. Mať ich v stredne veľkom sedane je príjemné, no takýto výkon dostať do jedného z najmenších kombi na trhu chce poriadnu dávku nervov. Šoférovali ste už raketový módny doplnok? Pretože Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC+ Shooting Brake ním bez pochyby je.

Dokonalý štýl

Stačí sa naň pozrieť a pochopíte. Je to sympatický potetovaný človek s vypracovaným svalstvom, chladnou hlavou a temperamentom držaným pevne na uzde. Jednoducho nemá chybu a kto so mnou nesúhlasí, bude aj tak onedlho sedieť v SUV. Línia aj naďalej kombinuje klasický tvar kombi s dynamicky zníženou líniou strechy.

Do toho môžeme pridať rozšírené blatníky, obrie nasávacie otvory na prednej maske, mrežu chladiča v štýle “Panamericana” a máme tu nabrúsený módny doplnok, ktorý dokáže navyše trhať aj asfalt. Auto však nie je rozšírené len opticky, no má širší rozchod kolies. V zadnej časti nájdete dvojicu koncoviek výfukov s priemerom 82 milimetrov, respektíve 90 milimetrov v prípade ostrejšej verzie.

Podobne ako v prípade 4-dverového kupé, aj v prípade Shooting Brake je zosilnená celková štruktúra skeletu auta. To dopomáha k presnosti samo riadiacej charakteristiky podvozka či stabilite vo vysokej rýchlosti.

Malý motor, veľké svaly

Mercedes-AMG CLA 45 Shooting Brake prichádza v dvoch výkonových vyhotoveniach. V oboch prípadoch sa o pohon stará 2-litrový štvorvalec preplňovaný do absolútne šialených rozmerov. V štandardnom vyhotovení ponúkne výkon 285 kW/387 koní. Ten sa rozkotúľa z 0 na 100 km/h v priebehu 4,1 sekundy a maximálna rýchlosť vyvrcholí na limitovaných 250 km/h. Táto verzia ponúkne maximálny krútiaci moment 480 Nm až v spektre medzi 4750 a 5000 ot./min.

Silnejšia verzia s označením “S” má pod kapotou najsilnejší cestný štvorvalec momentálnej produkcie. Ponúka výkon až 310 kW/421 koní, zvládne šprint na stovku o desatinu rýchlejšie než verzia bez “S” a elektronicky obmedzená maximálka je z fabriky posunutá až na hranicu 270 km/h. Maximálny krútiaci moment činí 500 Nm v spektre medzi 5000 a 5250 ot./min.

Vďaka tejto konfigurácii dokázali v AMG nemožné a to vyladiť malý nabúšený motor tak, aby ponúkal čo najlineárnejší výkonový prejav podobný atmosférickému motoru. Za toto je do veľkej miery zodpovedné twinscroll turbodúchadlo, ktoré dodáva motoru pružné reakcie v nízkych rýchlostiach a zároveň so stúpajúcimi otáčkami mu nevädne krútiaci moment až po obmedzovač. Maximálny preplňovací tlak činí až 2,1 atmosféry.