Lamborghini predstavilo okruhovú verziu modelu Huracan

618

Prvé zábery sú bezpochyby dôkazom toho, že Super Trofeo je auto bez kompromisov. Ide o upravenú verziu cestného modelu Huracan, takže ho poháňa 5,2-litrový motor V10 s výkonom vyladeným na 620 koní, čo je o 10 viac než u pôvodnej verzie. Na rozdiel od nej je tu všetok výkon prenášaný na zadné kolesá, a to zrejme znamená, že sa dočkáme aj cestnej verzie s označením Balboni.

Oproti modelu Gallardo Super Trofeo, ktorý má nahradiť, je to celkom pokrok. Z 0 na 100 to zvládne za 3,2 sekundy a maximálna rýchlosť je 324 km/h. Automobilka zo Sant’Agaty uviedla, že hmotnosť vozidla bola očesaná na 1 270 kg, čím je tento špeciál o 262 kíl ľahší než originálny model.

S vývojom pomáhal aj Giampaolo Dallara – človek, ktorý stojí za zrodom Lamborghini Miura – prvého superauta s motorom uprostred a tak sa môžme tešiť aj na niekoľko vychytávok.

Okrem úpravy hnacieho ústrojenstva sa tento tím postaral aj o vylepšenia v oblasti aerodynamiky auta. Jeho obrovské zadné krídlo sa podľa potreby dokáže nastaviť do 10 rôznych polôh v závislosti od vlastností trate a tým by malo prispieť k dosiahnutiu toho najlepšieho prítlaku. Aby sa motor a brzdy zahrievali čo najmenej, tak priestupnosť vzduchu je upravovaná otvormi sania a k ideálnemu gripu prispieva aj fakt, že na odľahčené kolesá sú obuté pneumatiky Pirelli.

Škoda len, že toto brutálne Lamborghini uvidíme v akcii až od budúceho roka, kedy sa závodná séria Blancpain Super Trofeo rozbehne naplno.

Ak si myslíte, že Lamborghini Huracan je hard-core, počkajte, kým uvidíte jeho závodnú verziu.