KIA EV9: Toto musíte vedieť o najväčšom (a elektrickom) SUV

838
Zdroj: KIA

Doteraz Sorento, odteraz EV9. Kia predstavila elektromobil, ktorý veľkosťou prekonal všetky európske modely s obrovským náskokom.

Odhalenie novej EV9 je pre kórejskú automobilku veľkým krokom. A nielen v prenesenom, ale aj doslovnom slova zmysle. Dokonca najväčším. Nová EV9 s dĺžkou viac ako 5 metrov prekonáva aj Sorento a stáva sa najväčším modelom v Európskej ponuke. Samozrejmosťou sú aj tri rady plnohodnotých sedadiel a možnosť otočiť tie v druhom rade tak, aby sa docielilo sedenie oproti sebe. Ale to už trochu predbiehame.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Dizajn je minimalistický

Z hľadiska dizajnu sa EV9 nesnaží spraviť takú dizajnovú revolúciu ako jej starší brat EV6. Keď sa na auto pozriete z diaľky, v podstate dosť nasleduje dizajnové smerovanie v štýle novej generácie modelu Niro. Exteriéru dominujú (pravdepodobne) nie práve aerodynamické hranaté tvary.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Zatiaľ, čo zvonka sa druhé predstavené IONIQ 6 a EV9 absolútne nepodobajú, palubná doska v interiéri je jasným dôkazom spolupráce oboch značiek. Dominujú tu dve 12,3-palcové obrazovky, jedna ako prístrojový panel, druhá ako obrazovka multimédií. Pod ňou nájdete stále aj fyzické tlačidlá dôležitých ovládačov, napríklad klimatizácie.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Práve druhý rad sedadiel je v tomto prípade atypický, v dobrom slova zmysle. Možnosť otočiť ho o 180 stupňov znamená, že vám vzadu vznikne možnosť sedieť oproti sebe a bez problémov sa rozprávať. Toto je riešenie takmer výlučne rezervované pre osobné dodávky. Využiť ho v SUV je raritné.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Elektrická platforma

Základ auta už dobre poznáte. Stoja na ňom modely IONIQ 5, IONIQ 6 a aj EV 6. Nazýva sa E-GMP a podporuje tie najnovšie technológie vrátane 800-voltovej infraštruktúry. To v praxi znamená najvyšší nabíjací výkon 230 kW, vďaka ktorému nabijete dojazd takmer 240 km už za 15 minút. Technologické riešenia zahŕňajú aj autonómne riadenie tretej úrovne, ktoré je dnes medzi autami absolútnou raritou.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

380 koní

Pohon všetkých kolies alebo pohon zadných kolies. Výber je na vás. Kia EV9 ponúkne obe možnosti, dokonca v prípade zadokolky aj vo dvoch špecifikáciách. Vrcholom ponuky bude minimálne nateraz verzia 4×4 s výkonom 380 koní alebo 283 kilowattov. Nasledovať budú zadokolky so 160 alebo 150 kilowattmi.

Zdroj: KIA
Zdroj: KIA

Veľké auto, veľká batéria

Šťavu pre kórejskú novinku bude zabezpečovať 99,8-kilowatthodinová batéria, ktorá sa radí medzi najväčšie v ponuke osobných áut. Konštruktéri naplno využili dostupné miesto a nafúkli ju naschvál tak, aby zabezpečovala dojazd 541 kilometrov v cykle WLTP. Poháňať bude možné iba zadnú alebo obe nápravy. A v prípade, že taký veľký dojazd nepotrebujete, môžete siahnuť po verzii so 76,1 kWh akumulátorom, ktorú budú tlačiť dopredu výlučne zadné kolesá.