K najväčšiemu MINI si možno čoskoro prikúpiť pohon všetkých kolies

625
" "

Nové MINI Clubman je v súčasnosti najväčší model značky. Niet teda divu, že si ho možno nabiť osemstupňovou automatickou prevodovkou, donedávna v rámci BMW Group používaná len vo vozidlách BMW a Rolls-Royce, ale už aj pohonom všetkých štyroch kolies.

V MINI tento systém nazývajú ALL4 a v Clubmanovi je tvorený pomocným hriadeľom prednej osi s úkosom, kardanovým hriadeľom zloženým z dvoch častí na prenos výkonu a multilamelovou spojkou na zadnom diferenciáli.

Výhodou ALL4 je, že spolupracuje so stabilizačným systémom DSC, čím sa dokáže prispôsobiť aktuálnej situácii na vozovke a podľa toho prerozdeliť dodávku krútiaceho momentu.

Zatiaľ čo Američania budú mať na výber medzi benzínovým trojvalcom Cooper a štvorvalcom Cooper S, pre európsku klientelu sú vyhradené výlučne štvorvalcové agregáty. Prvým je už spomenutý 2,0-litrový zážihový preplňovaný agregát Cooper S s výkonom 141 kW (192 k) a 280 Nm. Clubman ALL4 s ním zrýchli z nuly na 100 km/h za 7 sekúnd a dosiahne maximálne 225 km/h. Spotreba má kolísať okolo 6,7 l/100 km.

Ako alternatíva k nemu príde pochopiteľne vznetový agregát Cooper SD. Tento dvojlitrový turbodiesel s variabilnou geometriou turbíny poskytne 140 kW (190 k) a 400 Nm. Oproti benzínu je v akcelerácii len o 0,2 s pomalší, ale v priemere si má pýtať len 4,9 l/100 km.

Britsko-nemecká automobilka do ponuky modelu MINI Clubman pridala systém ALL4.